עוד לפני תחילת התחרות העזה של השבועיים האחרונים בשוק ה
סלולר, החל מצבה הפיננסי של חברת פרטנר להתדרדר. החברה מציגה (יום ד', 23.5.12) ירידה חדה של 43% ברווח הנקי אותו רשמה ברבעון הראשון של השנה, ל-146 מיליון שקל בלבד. זאת, במסגרת פרסום דוחותיה הכספיים.
סך ההכנסות של החברה הסתכמו ב-1.57 מיליארד שקל, קיטון של 11%.
יש לציין, כי התוצאות המאוחדות של הרבעון הראשון ל-2011 כוללות רק את תוצאותיה של "012 סמייל" לחודש מרס 2011. תרומת 012 סמייל לסך ההכנסות ברבעון הראשון של 2012, לאחר איחוד לראשונה של רבעון מלא, הסתכמה ב-257 מיליון שקל בהשוואה ל-86 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011, המשקפים תרומה של חודש אחד בלבד, מרס 2011. בנטרול תרומתה של 012 סמייל, הירידה בהכנסות פרטנר לרבעון הראשון לשנת 2012 הייתה מסתכמת ב-22% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011.
ברבעון הראשון הסתכמה ההכנסה הממוצעת החודשית ממנוי סלולר ב-101 שקל, ירידה של 12% בהשוואה ל-115 שקל ברבעון המקביל. בסיס המנויים הסלולרי נכון לסוף הרבעון הסתכם ב-3.15 מיליון.
עם זאת, החוב נטו של החברה הסתכם ב-4.45 מיליארד שקל בתום הרבעון הראשון, קיטון של 200 מיליון שקל לעומת הרבעון הרביעי של 2011 וירידה של 400 מיליון שקל לעומת חובות החברה ברבעון המקביל.
סדרת צעדי ההתייעלות שיושמו על-ידי החברה במהלך החודשים האחרונים, שכללו בין השאר פיטורי 740 עובדים מתחילת השנה ועד לחודש אפריל, תרמו לירידה של 80 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות (לא כולל הוצאות פחת והפחתות) במהלך ששת החודשים האחרונים, מ-952 מיליון שקל ברבעון השלישי 2011 ל-872 מיליון שקל ברבעון הראשון 2012, כאשר במהלך הרבעון הראשון הסתכמה הירידה ב-17 מיליון שקל. חלק מהשפעת צעדי ההתייעלות שיושמו ברבעון הראשון ישפיעו על התוצאות הכספיות החל מהרבעון השני.
"תקופה מאתגרת"
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, ציין כי "התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון משקפות את פעילות החברה בתקופה מאתגרת בשוק התקשורת הסלולרית. במהלך השנה האחרונה נערכה החברה לשינויים בענף, התעצמות התחרות וכניסת מתחרים חדשים".
בהתייחס למגזר הקווי ציין רומנו: "פרטנר החליטה על מיזוג פעילות מלא עם 012 סמייל. השלמת תהליך מיזוג הפעילות המלא בין החברות ישרת את המטרה לשמה הוא נועד - העצמת המיקוד בלקוח ומתן סל שירותים מגוון, בבית ובנייד, תוך מתן שירות איכותי בסטנדרט גבוה ואחיד. החלטת שר התקשורת לפתיחת השוק הקווי לתחרות מהווה עבור החברה הזדמנות לצמיחה נוספת, הרחבת מגוון השירותים וחיזוק נוסף למעמדנו כקבוצת תקשורת המציעה סל שירותי תקשורת רחב".