|
אל-על. מיישמת תוכנית לצמצום ההוצאות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת התעופה אל-על מדווחת הבוקר (ה', 24.5.12) על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2012, במהלכו צמצה את ההפסד ברבעון הראשון לכ-23.4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 42.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2011. ברבעון זה ירד נתח השוק של החברה מ-38.2% ל-36.6%, והיא נאלצה להקטין את נפח פעילותה - שעות הטיסה המשוקללות פחתו בכ-9.8% וכמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%.
עם זאת מציינים באל-על, כי כמות הנוסע לק"מ גדלה ב-0.7% ולכן שיעור התפוסה גדל ב-5.8% ל-81.2%. ההכנסות ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-429.1 מיליון דולר לעומת 425.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-0.9%. בהכנסות מנוסעים נרשם גידול של כ-7% בעוד שההכנסות ממטען ירדו בכ-12%, בעקבות השפל העולמי בהולכת מטענים בדרך האוויר.
מצבת העובדים של החברה קטנה ב-231 עובדים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ב-40.4 מיליון שקלים לעומת 21.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל.
ההון העצמי של החברה נכון ליום 21 במרס 2012 הסתכם ב-142 מיליון דולר, לעומת 162 מיליון דולר נכון ל-31 בדצמבר 2011. הקיטון בהון העצמי נובע בעיקר מההפסד לתקופה.
"פועלים בתכליתיות להתאמת מצב החברה לנסיבות העסקיות"
אליעזר שקדי, מנכ"ל אל-על, אמר בעקבות תוצאות החברה לרבעון הראשון, כי "התוצאות הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צימצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של שנת 2012 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שעות הטיסה המשוקללות פחתו בכ-9.8%, כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%. תפעול נכון של מטוסי החברה הביא לכך ששיעור התפוסה של אל-על עלה בכ-6% ל-81.2%.
"אנו ממשיכים לפעול בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות ולהתמודדות מול התחרות המחריפה בשוק והשינויים המאתגרים בענף התעופה העולמי והמקומי. במסגרת זו אנו מיישמים תוכנית לצמצום ההוצאות. הניהול התפעולי של החברה היה יעיל יותר והתבטא בקיטון בהוצאות ובהקטנת מצבת העובדים בכ-231 עובדים.
"במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה חדה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועלייה של כ-10% במכירות הישירות. בסך-הכל רשמה החברה גידול של 20% בערוצי המכירה הישירה.
"במהלך החודשים האחרונים, שוקדת החברה על גיבוש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, אשר אמורה לבטא את היעדים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים להתפתחויות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי. החברה שכרה לשם כך את שירותיה של חברת שלדור בע"מ, המתמחה בניהול תהליכי בניית אסטרטגיות. לצורך ניהול התהליך נעזרת חברת שלדור במומחי תעופה חיצוניים בינלאומיים ואנשי מקצוע מתוך החברה. בחירה ואישור התוכנית האסטרטגית צפויה בחודשים הקרובים ולאחריה תוכן תוכנית עבודה מפורטת".