"הרגולציה הרגה את תחום בתי ההשקעות והתוצאה היא שלא יהיה חסכון פנסיוני לטווח הבינוני והארוך" - כך אמר (יום ג', 12.6.12) אורי אלדובי, מנכ"ל משותף בקבוצת הלמן אלדובי, בפאנל בנושא עתיד החיסכון הפנסיוני המתקיים במסגרת ועידת 2012 ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל, שעורכת לשכת המסחר ת"א והמרכז. לדבריו, ברגולציה הנוכחית עמיתים בעלי תיק השקעה נמוך מ-50,000 שקל לא יוכלו לקבל ייעוץ מיטבי בשל העלויות הגבוהות ובשל חוסר כדאיות כלכלית. עוד הוא ציין, כי קיימת בארץ בעיית חינוך לחיסכון פנסיוני. הוא ציין כי אנשים רבים, גם כאלו עם משכורות של 15,000 שקל, ימצאו עצמם עם פנסיה מזערית של כ-3,000 שקל בלבד כשייצאו לגמלאות. "אנשים יגיעו לפת לחם", אמר.
"הבנקים הם גורם הייעוץ האובייקטיבי היחידי בתחום הפנסיוני, כל השאר הם משווקים", אמרה חנה פרי-זן, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת נכסי לקוחות בבנק הפועלים. לדברי פרי-זן, "יש להבדיל בין יועץ למשווק ולמרות שהייעוץ הפנסיוני הוא אחד הדברים החשובים ביתור בהליך קבלת ההחלטות של החוסכים, הוא לא נגיש דיו לציבור. לדבריה, המסלקה הפנסיונית היא תנאי הכרחי להתפתחותו של הייעוץ הבנקאי-פנסיוני זאת מכוון שכל ההליך התפעולי שלאחר הייעוץ הוא הליך מסובך, אולם עד היום ולמרות שעברו כשבע שנים מוועדת בכר המסלקה עדיין לא קמה.
רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל ומנהל החטיבה לחיסכון ארוך טווח, אמר כי "כשהשוק הופך ליותר תחרותי הרגולציה הופכת להיות יותר משמעותית. אנו חיים גם בעולם המסחרי מעבר לרגולטורי. בסופו של יום הצרכנים ישלמו את מחיר העלויות המושתות עלינו". לדבריו, במהלך השנים האחרונות סיכוני הפנסיה עברו מרמת המדינה לרמת הלקוח.
מנחם קלי, יו"ר דירקטוריון קבוצת קלי, ציין כי "עד כה השיח הפנסיוני דיבר על מחיר בלבד. יש להתחיל בשיח חדש המדבר על ערך. יהיו צרכני מחיר ויהיו צרכני ערך שיהיה מוכנים לשלם יותר. תוך כדי הרפורמה שלחצה על הפחתת דמי העמלות לחברות הביטוח והסוכנים הפנסיונים דאג אגף שוק ההון במשרד האוצר להגדיל את דמי העמלות לבנקים. היכולת לתת שירות ללקוחות מההיבט של סוכן הביטוח יש השקעה מאוד גדולה וזה פועל יוצא של החלפת מקומות עבודה והיום יש נטייה רבה יותר להחליף מקומות עבודה".