שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע כי ישנה כוונה לקדם תוכנית מקפת לרכבת-מטרו בגוש-דן. בוועידת ישראל לתחבורה בכפר המכבייה אמר (יום ה', 14.6.12) כ"ץ כי רצוי שתהיה זו רכבת תחתית. לדבריו, מאחר שמדובר בחריגה ממה שנקבע בהחלטת הממשלה להקים רשת תחבורה ציבורית עד 2025, "נצטרך למצוא לזה מקורות מימון חוץ-תקציביים לטווח ארוך, משום שזו מערכת שתשמש את הדורות הבאים", אמר.
כ"ץ מבקש להביא לממשלה הצעה להחלטה בנושא. ההערכה היא שהפרויקט יעלה כ-50 מיליארד שקלים, ולכן מימונו יהה על-חשבון הדורות הבאים שייהנו מפירותיו.
בהתייחסו לפיתוח התחבורה בגוש-דן, ציין השר כי ישראל נמצאת בפיגור לעומת מדינות אחרות בעולם בהן דיברו על פרויקטים דומים אחרינו וסיימו הרבה לפנינו. עוד אמר: "אנחנו משלבים בקו האדום של הרכבת הקלה את הירוק. לאחרונה נפתרה המחלוקת - תהיה מנהרה שתעבור מלמטה ולא יהיה מעבר מלמעלה".
השר כ"ץ דחה את האמירות כאילו הכנת הפעימה השנייה בתחבורה הציבורית בגוש-דן נמשכה עשור: "לא עשר שנים תכננו את הרפורמה, אלא עשר שנים לא העזו לקבל החלטה, ולא עבדו על התוכנית".
פעילה למען תחבורה ציבורית שישבה בקהל שיסעה את דבריו ושאלה מתי נסע בפעם האחרונה באוטובוס, וכ"ץ השיב לה: "נסעתי באוטובוס הרבה יותר מאשר נסעת בכל חייך. במקום ממנו אני בא הלכנו בעיקר ברגל ונסענו באופניים. אוטובוס בשבילנו היה לוקסוס. היום אני עוסק בפעילות הרבה יותר חשובה מאשר לנסוע באוטובוס - לדאוג שאנשים יוכלו לנסוע כמו שצריך באוטובוס". הוא הוסיף שהוא מוכן לדבר ולשמוע מחאה כל עוד היא עניינית.
הכפלת מקומות החניה בשפירים
עוד גילה השר כי בימים אלו קיימת מחלוקת באשר לחניון שפירים. בחניון יש 2,000 מקומות חניה, ומדי יום מנוצלים כ-700 מהם. מאחר שישנה כוונה להפעיל לחניון שירות הסעיות (שאטלים) ממקומות נוספים, השאלה העומדת על הפרק היא האם להכפיל את מספר המקומות בחניון לפני מתן האישור לעוד שאטלים או לעשות זאת אחרי מתן האישור. כ"ץ הוסיף ש
משרד התחבורה מקדם הקמת תחנת רכבת בשפירים.
באירוע קיבל השר כ"ץ תעודת הוקרה מארגוני התחבורה, והעיר בסרקסטיות כי זו לא חוכמה משום שרוב החברות החתומות קשורות למשרדו. לדבריו, יש יותר מדי הנחות אבן-פינה ופחות ביצוע, ולכן הוא לא מניח אבן-פינה ולא בא לגזור את הסרט לפני שהטרקטורים בשטח, וכך גם יהיה בנושא הרכבת הקלה בתל אביב. הוא הסביר את התשדירים המהללים את פעילות משרד התחבורה ואמר כי נועדו לשדר אמינות בביצוע הן כלפי האזרח, והן מול חברות בעולם שנותנות אמון בהשקעות בישראל. לדבריו, העולם צועד היום לפיתוח התחבורה. הוא מנה כדוגמה את סין וספרד, והזכיר את ארה"ב, שקצת מפגרת בתחום מהירות הרכבות - 120-110 קמ"ש.