המדינה "הגניבה" לדיון בערעור, פרט שלא נכלל בעסקת הטיעון עליה חתמה עם נהג שגרם לתאונה. מעשה זה גרם להחמרה בעונשו של הנהג, ובית המשפט העליון התערב (יום א'24.6.12) והקל בעונש.
יחיאל קרני, נהג אוטובוס, חצה צומת ברמזור אדום וגרם לפציעתן הקשה של קרן אוחנה ובתה בת הארבע. במסגרת הסדר טיעון בבית משפט השלום ברמלה, נדון קרני לשישה חודשי עבודות שירות ורשיונו נפסל לשנתיים. שני הצדדים ערערו לבית המשפט המחוזי מרכז, אשר קיבל את ערעורה של המדינה וקבע שקרני ירצה את עונשו מאחורי סורג ובריח ופסל את רשיונו ל-40 חודשים.
בערעורה של המדינה למחוזי נטען, כי בית משפט השלום לא ייחס את המשקל המתאים לנסיבות התאונה: העובדה כי מדובר באוטובוס ציבורי של
אגד; משך הזמן בו דלק האור האדום לפני כניסתו של קרני לצומת, שעמד לטענת המדינה על 25 שניות; מהירות נסיעתו של קרני, שהייתה לטענתה 77 קמ"ש; העובדה שמדובר בנהג מקצועי; והפגיעות הקשות של התאונה, אשר להן השפעה ארוכת טווח על הנפגעות. השופט ד"ר
אחיקם סטולר קבע, כי העובדה שקרני נהג במהירות של 77 קמ"ש לתוך צומת בו דולק אור אדום זה 25 שניות, מלמדת על התנהגות פרועה ומסוכנת.בית המשפט העליון החליט, בצורה יוצאת דופן, לא רק לדון בערעורו של קרני על חומרת עונשו אלא גם לקבל אותו. המשנה לנשיא,
מרים נאור, עומדת על כך שהנתונים בדבר מהירות הנסיעה ואורך האור האדום לא היו חלק מעסקת הטיעון בבית משפט השלום. היא מזכירה את ההלכה לפיה "משנקבע מה שנקבע בהסדר הטיעון, אין מקום להתייחס לראיות אחרות אלא בהסכמה ברורה ומפורשת", ואומרת שהיא חלה גם על שלב הערעור. הנתונים הנוספים, קובעת נאור, השפיעו לחומרה על עונשו של קרני.
בשל חומרת האירוע קבע בית המשפט העליון, כי קרני ירצה שלושה חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח ולא בעבודות שירות. העליון לא התערב בהארכת פסילת רשיונו של קרני בידי המחוזי.