|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

מושב הפתיחה והפיזור של הכנסת

האופוזיציה: "רוצים שתעוף"; <br>נתניהו: "אתם יכולים לנסות"

ראש-הממשלה מתחייב מעל דוכן הכנסת כי מפלגה שלא תתמוך ברפורמות התכנון ושיווק הקרקעות תישאר מחוץ לקואליציה
15/10/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2013   |   תגובות
נתניהו. "ביטחון ושגשוג" [צילום: AP]

   ראובן (רובי) ריבלין
התכנסנו כאן כדי להתפזר

   בנימין נתניהו
האופורטוניסטים מבקרים אותנו

   שמעון פרס
אסור לרדת מסולם יעקב

   שאול מופז
נתניהו ממשיך לפחד

אללי אדמסו הושבע לח"כ
אחר השלמת נאומי הפתיחה של המושב החמישי של הכנסת, הודיע יו"ר הכנסת על דבר התפטרותו של השר לשעבר, ח"כ יוסי פלד (ליכוד) מהכנסת והזמין לדוכן הנואמים את מחליפו, ח"כ אללי אדמסו. אדמסו הצהיר אמונים למדינת ישראל ולאחר מכן נשא נאום שבו הודה לראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין, ולראש המוסד לשעבר יצחק חופי על החלטתם ונחישותם לפעול ולקדם את העלאת יהודי אתיופיה. עוד בירך אדמסו והודה לחיילי צה"ל שפעלו והשתתפו במבצע העלאת יהודי אתיופיה במהלך עשרים וארבע שעות של רכבת אווירית, שבה הועלו חמישה עשר אלף מהם לישראל. ריבלין בירך את אדמסו לרגל היבחרו לכנסת ואת כל העדה האתיופית "אשר לה שני חברי כנסת כעת".

עוד בטרם החל את נאומו במושב החורף של הכנסת, נשמעו קריאות מספסלי האופוזיציה לעבר ראש הממשלה. בנימין נתניהו אמר כי אפילו באו"ם לא קורה כזאת, והוסיף: "אני לא מוותר על הבית הזה". מיד קראו ח"כים מהאופוזיציה: "אבל הבית הזה רוצה שתעוף". נתניהו לא נשאר חייב: "אתם יכולים לנסות".

בנאומו הציב מראש תנאים לכניסה לקואליציה בראשותו תוך שהוא מתנגח בשותפיו לשולחן הממשלה: "אם אהיה ראש ממשלה גם בקדנציה הבאה, אזי התנאי לכניסה לקואליציה יהיה תמיכה ברפורמות התכנון ושיווק הקרקעות. בקדנציה הנוכחית השותפים הקואליציוניים והאופוזיציה לא איפשרו להעביר את הרפורמה, שהייתה מקלה על מצוקת הדיור".

נתניהו מנה את הישגי ממשלתו: "בארבע השנים האחרונות הצלחנו להעביר את המשק מצמיחה שלילית לחיובית, הצלחנו להדוף את המשבר הכלכלי הקשה ביותר שידע העולם בשמונים השנים האחרונות, כך שלא ייפגע במשק הישראלי. המשבר הזה איים למוטט את המשק הישראלי. המשק הישראלי צמח יותר מכל המשקים המפותחים במערב".

הוא התייחס גם לענייני חוץ וביטחון וציין כי "הצלחנו להביא ביטחון לאזרחי ישראל, עצרנו את תופעת ההסתננות של מחבלים, מבריחים ושטף של מסתננים, שהיווה איום ממשי על עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר הליכוד הפתיע במתן מחמאה לשר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, שקידם את פרויקט כיפת ברזל והוסיף ש"בממשלה הזו פעלנו ליישם את הפרויקט במהירות האפשרית". עוד אמר כי הממשלה בראשותו "הצליחה להעלות את הנושא האירני על סדר היום העולמי ולהביא לנקיטת סנקציות אפקטיביות נגדה".

ראש הממשלה נתניהו חתם את נאומו בקריאה לציבור להעניק לו בשלישית את המנדט להנהיג את המדינה "לביטחון ולשגשוג חברתי-כלכלי".

ריבלין: קול למפלגות אווירה

את נאום הפתיחה נשא יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין: "האמת היא מכובדיי, שהתכנסנו כאן כדי להתפזר". בהתייחסו לזכות הנדירה לפתוח את מושב הכנסת החמישי, הביע ריבלין תקווה ש"המשילות הזאת שהייתה מנת חלקן של שאר הכנסות.

היו"ר סיכם את הקדנציות הקודמות שהיו קצרות וכיצד השפיעו על הציבור בישראל: "מה היה לנו כאן בעשור וחצי האחרונים? ראש ממשלה שנפל קרבן לבחירה הישירה; ראש ממשלה שנפל למשכב; וראש ממשלה שנפל בחשד לפלילים. אם כך, רבותיי, מה הפלא שהציבור איבד את אמונו בצדקת היציאה לבחירות והפך ציני ואדיש כלפיהן; מה הפלא שהצבור הישראלי בחר לתת את קולו למפלגות 'אווירה' במקרה הטוב, ונמנע מלהצביע במקרה הרע".

הוא הביע תקווה ש"במערכת הבחירות הקרובה, נזכה לראות דיון איכותי ונוקב, שיותר משהוא 'מכובד' או 'תרבותי' - הוא מכבד את הבוחרים שלו, את האינטלגנציה שלהם, ואת כושר השיפוט שלהם", וסיכם: "לא רק אנחנו נעמד למבחן בעוד שלושה חודשים, אלא גם הבוחר הישראלי".

פרס: האיום האירני אינו הצגה

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס לנושא האירני ואמר: "העולם אינו יכול לחיות בצל איום גרעיני אירני ותחת ענני מדיניות מופקרת, של הנהגה פנאטית. הקואליציה שקמה למנוע את הסכנה הגרעינית האירנית אינה בהכרח קואליציה שכולה פרו-ישראלית. אבל היא התחייבה ומחויבת להגן על שלום העולם וביטחון יושביו. כולם. אם היא תיכנע, היא לא תדע ניצחון. וכל האופציות, כולל האופציה הצבאית חייבות להיות על השולחן כדי שאירן תבין רצינותן. האופציה הצבאית איננה האופציה המועדפת. אבל בעיני העולם ובעיני ישראל היא רצינית. מדיניות השלטון האירני הנוכחי אינה רק הצגה. יש להתייחס אליה כאיום ממשי במובן המכוער והמסוכן ביותר של המילה".

פרס התייחס לחשיבות האסטרטגית של שמירה על היחסים עם ארצות הברית ואמר: "זו ידידות שאין דומה לה. באופיה המושתת על ערכים. בדרכה השוחרת שלום. בתמיכתה הדו-מפלגתית. שיש בה התחשבות ונדיבות. העזרה הביטחונית שהעניקה לנו ארצות הברית לאורך השנים וזו שהיא מעניקה לנו גם בשעה זו, מראים שמעשיה אינם נופלים מהבטחותיה. ואנו מודים לה על כך. ברצוננו לטפח ידידות עם כל העמים. עם שכנינו ועם רחוקינו מבלי לאיים על זולתנו".

בעניין הבחירות הקרבות אמר: "מערכת הבחירות נועדה לסמן יעדים לעתיד. מן הדין שזה יתנהל בכובד ראש. באוזן כרויה. בלשון מאופקת. כשהעיניים נטויות לקרוב ולרחוק כאחת. מערכת בחירות צריכה להיות בגדר סיעור מוחות ולא התנצחות לשמה".

מופז: המסתננים אינם האיום
שאול מופז [צילום: פלאש 90]

ראש האופוזיציה, ח"כ שאול מופז (קדימה), תקף את ראש הממשלה תוך שהוא מדגיש כי נתניהו מנהל מדיניות שפחד ביסודה: "נתניהו מונע מפחד, חי בפחד ומתנהל בפחד; פוחד מקבלת החלטות, פוחד ממה יגידו ומהשותפים הקואליציוניים ובעיקר מעצמו עד שהפסיק לתפקד. שבע שנים הוא ישב במשרד ראש הממשלה ללא כל הישגים. למדינת ישראל מגיעה ממשלה שמשדרת ביטחון ומעניקה ביטחון. לישראל מגיעה ממשלה שלא מאיימת כל שני וחמישי ולא עושה דבר; ממשלה שמעניקה ביטחון לילדי הדרום שלא יצטרכו לשבת במקלטים ולא רק מגיבה להתקפות נגדה. ממשלה שדואגת למשרתים ולא מגמגמת, ממשלה הדואגת לעובדים, מעניקה שירותי בריאות, חינוך ושירותים אזרחיים", אמר.

מופז התייחס לדבריו של נתניהו על דבר ההישג בנושא עצירת המסתננים ואמר ש"המסתננים אינם האיום בהפיכת ישראל למדינה דו-לאומית. האיום בהפיכת ישראל למדינה דו-לאומית מגיע משכנינו הפלשתינים ואת זה ניתן למנוע ע"י קבלת החלטה אמיצה בקידום מהלך מדיני מולם". לנתניהו קרא ואמר: "אם חלילה תיבחר פעם נוספת לראש ממשלה, ככל הנראה הדור הבא "יאכל אותה"".

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האופוזיציה: "רוצים שתעוף"; נתניהו: "אתם יכולים לנסות"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
15/10/12 17:30
 
ברוריה מקרית חיים
16/10/12 17:28
2
סיישל
15/10/12 18:01
 
אורי קטן
15/10/12 18:44
 
של אורי הגדול.
16/10/12 08:02
3
חשדנית
15/10/12 19:13
 
אתילה
15/10/12 20:19
4
פסיכוגסטרולוג
15/10/12 19:46
 
מזכיר_המדינה
15/10/12 20:20
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 15.10.12) העברה תקציבית של 530 מיליון שקל לרשות השידור, בעקבות הסכם שהושג בין האוצר לרשות על ביצוע הרפורמה בה.
15/10/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לצד ההפסד הדרמטי למכבי תל אביב במחזור הפתיחה של ליגת ווינר, 88:82, בהפועל ירושלים נערכים גם לטווח הארוך. היום (שני) אנשי המועדון ערכו סיור מיוחד עם אחד הספונסרים של הקבוצה, רענן כץ, באתר הבניה של הארינה החדשה בירושלים. בסיור לקחו חלק בין היתר גם ניר פרצלינה, האחראי על הפרויקט, המנכ"ל אמיר הוכפלד, יו"ר הדירטוריון יעקב לירז והשחקנים אורי קוקיה וקרייג סמית'. על פי תוכניות העבודה הארינה צפויה להיות מוכנה בפתיחת אוקטובר 2013.

הארינה אמורה לכלול בשלב הסופי סך של 11,000 מקומות ישיבה, אך עדיין לא ידוע כמה מקומות יהיו במהלך ההשקה הראשונית באוקטובר הבא. "התרשמתי מאוד מהעבודות, מחכה לי פגישה עם ראש העיר ואז נראה איך יתפתחו העניינים. כרגע עוד אין לי חלק בדבר היפה שקורה כאן. אני מקווה שהעבודות יסתיימו בקרוב כי הסטנדרטים בהחלט נראים לי", אמר רענן כץ.


15/10/2012  |  רועי גלדסטון  |   חדשות
תחשבו לכם רגע שכריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי היו משחקים באותה קבוצה. נשמע לא ממש הגיוני, לא? שני השחקנים הטובים בעולם, בדרך כלל, נמצאים בקבוצות נפרדות. תרחיש דומה, אך להבדיל מספר הבדלות, עולה היום (שני) על פי דיווחים באנגליה. בממלכה טוענים כי סבסטיאן פטל חתם בפרארי ויצטרף למעשה לפרננדו אלונסו.

לפי כלי התקשורת באנגליה, אלוף העולם הגרמני בשנתיים האחרונות עם רד בול סגר את תנאיו בקבוצה האיטלקית האדומה וחתם על חוזה שבו הוא מצטרף לפרארי כבר ב-2014. הדבר מעלה מספר תהיות, שהראשונה שבהן היא מה יעלה בגורלו של פליפה מאסה, שעתידו ייקבע בימים בקרובים, וגם - האם הספרדי אכן יוכל לשמש ככינור שני?


שעות ספורות אחרי המשחק מחר (שלישי) מול לוקסמבורג, שוער הנבחרת דודו אוואט יחגוג את יום הולדתו ה-35. כאשר אם לא יהיו בעיות, אוואט ירשום חגיגה משולשת. מלבד יום ההולדת והניצחון הצפוי, הקפטן החדש ישבור את שיא ההופעות של שוער נבחרת וישלים 70 משחקים בין הקורות, אחת יותר מבוני גינצבורג ואיציק ויסוקר. מחפשים סימבוליות? ובכן, את הופעתו הראשונה בבוגרים של הפועל חיפה הוא עשה תחת הנהגתו של אלי גוטמן בדרך לאליפות ההיסטורית ב-1999.


15/10/2012  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
היום לפני 26 שנה, ב-16 באוקטובר 1986, נפל הנווט רון ארד בשבי. מטוסו של רון ארד המריא ב-16 באוקטובר מבסיס חיל האוויר ברמת דוד להפצצה של יעדי מחבלים בדרום לבנון. בדרכו נפגע המטוס ושני אנשי הצוות שעליו נאלצו לנטוש אותו.
15/10/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
מליאת הכנסת תתכנס ותתפזר מייד  /  איציק וולף
השר כחלון פורש מהחיים הפוליטיים  /  עידן יוסף
דרושה קביעה שאולמרט לא יוכל להיות רה"מ  /  איציק וולף
לא מוכנים, היכון, רוץ  /  צור ארליך
יאללה בחירות!  /  ציפורה בראבי
כחלון הולך הביתה  /  שולמית קיסרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il