לקוחה של בנק לאומי תובעת לקבל מן הבנק 100 אלף דולר פיצוי בגין הפקדת שיק על סך 561 אלף דולר שהשתבשה באופן חמור ובגין עוגמת נפש ופגיעה במוניטין.
בא-כוחה של לקוחת הבנק, עו"ד
יורם מושקט ממשרד י. מושקט, פנה (21.3.13) במכתב למנהל הסניף של הלקוחה, בו הודיע על כוונתה לתבוע את הבנק.
הלקוחה הפקידה ב-27 בפברואר שיק בנקאי בסכום של 561 אלף דולר לחשבון נאמנות בסניפה. השיק הופקד כתשלום מצד קוני דירה, להם נמכרה דירת הלקוחה, והואיל ומדובר בשיק בנקאי שהופקד, הלקוחה כבר מסרה לקונים את המפתחות לדירה שנמכרה.
עם זאת, למרות שחלף חודש, השיק הבנקאי, שמקורו ב
בנק הפועלים, לא נפרע. בירור שנערך העלה כי בנק הפועלים מסרב לפרוע את השיק.
במכתבו ציין מושקט כי "מדובר בכשל מקצועי מהדרגה הגבוהה ביותר והפרת אמון של בנקים בישראל כלפי לקוחותיהם".
הלקוחה דורשת בסך-הכל 661 אלף דולר מן הבנק (כאמור, גובה השיק בסך 561 אלף דולר ועוד 100 אלף דולר נוספים, בגין עוגמת נפש ופגיעה במוניטין).
יש לציין, מעבר לדרישה זו, הלקוחה גם תובעת את קוני הדירה בגין הפרת הסכם לתשלום פיצוי מוסכם בסכום של 228 אלף דולר, מאחר שהשיק הבנקאי לא כובד כתשלום ולא נפרע ולפיכך הקונים לא מילאו את חובתם לתשלום מלוא התמורה בגין הרכישה.