חברת פרטנר רשמה רווח נקי של 31 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013 - ירידה חדה של 79% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ד', 22.5.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
סך הכנסות החברה עמדו על 1,144 מיליוני שקלים, ירידה של 27%, כאשר ההכנסות משירותים ירדו ב-23% ל-961 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי של החברה (לפני תשלומי ריבית) הסתכם ב-203 מיליון שקל, ירידה של 9%.
הירידה נבעה בעיקרה משחיקת מחירים חריפה בתעריפי שיחות ודאטה, עקב כניסתם של מתחרים חדשים (מפעילים חדשים ומפעילים וירטואליים) עקב הרפורמה בשוק ה
סלולר. הירידה משקפת גם את השחיקה של בסיס מנויי הסלולר בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012, כמו גם המשך הירידה בהכנסות משירותי נדידה, עקב שחיקה בתעריפים אלו.
ההכנסה החודשית ממוצעת למנוי סלולר של החברה הסתכמה ב-82 שקל, ירידה של 19%, מתוך בסיס מנויי סלולר שירד ב-7% והסתכם בכ-2.93 מיליון.
מנגד, ביצעה החברה צעדי התייעלות אגרסיביים, שהביאו לשיפור בהוצאות תפעוליות, אשר הסתכמו ב-720 מיליון שקל, שיפור של 17%. החוב נטו של החברה הסתכם ב-3,622 מיליוני שקלים, ירידה של 828 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר בתגובה: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013, משקפות את ההשפעה המתמשכת של התחרות העזה בשוק התקשורת, הבאה לידי ביטוי בשחיקת תעריפים משמעותית וירידה בהכנסות החברה. עם זאת, במהלך הרבעון המשיכה החברה בחיזוק נכסיה המרכזיים: שירות לקוחות מצטיין, קדמה טכנולוגית ורשת מתקדמת".
רומנו הוסיף כי "ברבעון זה, אנו עדים לירידה באחוז הנטישה בהשוואה לרבעון הקודם. כאשר בסיס מנויי ה-Post-Paid של החברה, המאופיין בהכנסה למנוי גבוהה יותר, נשאר ברמה דומה לזו של הרבעון הקודם. הירידה בבסיס מנויי החברה נבעה מהירידה בבסיס מנויי ה-Pre-Paid של החברה, המשקפת, בין היתר, את השינויים העונתיים ואת המשך המגמה של מעבר לקוחות מחבילות Pre-Paid ל-Post-Paid.