בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מספר הנוסעים בקו 100 עלה ב-10%
|
בשעות השפל נותר מספר הנוסעים בקו אפסי ● לא ניתן להצביע על קשר ישיר בין העלייה במספר הנוסעים למסע פרסומי בעניין ● תושבים בישובים ליד ירושלים חוששים כי השינויים בכביש 1 ירעו את מצב התחבורה הפרטית והציבורית
|
קו 100. אולי צריך לחשוב על דרכים אחרות לשכנוע
|
|
|
|
100% בלוף
|
עידן יוסף
|
משרד התחבורה הודיע כי בשבוע הבא תתוגבר תדירות הקו הישיר משפירים לקריית הממשלה בירושלים (קו 100) עקב עלייה בביקוש לקו * בדיקת News1 מעלה כי לא זו בלבד שאין ביקוש מוגבר, אלא ההודעה על תגבורו אינה אמת
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
בחודשים האחרונים חלה עלייה הדרגתית במספרם של הנוסעים בקו 100 של אגד, הקו הישיר ממחלף שפירים לקריית הממשלה בירושלים, שנועד לשרת בעיקר את עובדי השירות הציבורי. אולם העלייה מספר הנוסעים היא בשעות השיא. בשעה 08:00 בבוקר נוסע האוטובוס בתפוסה מלאה, אך בשאר שעות היממה מספר הנוסעים בו אפסי. מכיוון שלא נעשה מחקר באשר ליעילות מסע פרסום לעידוד נסיעה בקו שהיה בכלי התקשורת, לא ניתן להצביע על קשר ברור בין השניים. ייתכן שהעלייה במספר הנוסעים בקו נבעה כתוצאה משמועה שעברה מפה לאוזן באשר ליתרונותיו של הקו. עם זאת, גם אם יוכח שאין קשר הרי שלמסע הפרסומי הייתה תרומה כללית להעלאת המודעות לנסיעה בתחבורה הציבורית. דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "השקת קו שירות חדש ומרכזי כמו קו 100 דורשת זמן רב לפרסום והטמעה בקרב קהל הנוסעים הפוטנציאלי. אומנם סקרים ומדגמים שאנו עורכים מצביעים על עלייה הדרגתית במספר הנוסעים בכ-10% ותפוסה מלאה באוטובוסים היוצאים בסמוך לשעה 08:00, אולם דרוש זמן רב עד שהקו יהווה חלופה משמעותית לנסיעה לירושלים ברכב פרטי". מסוף חדש לתחבורה ציבורית בתוך כך, במחלף הראל מתוכנן לקום מסוף לתחבורה ציבורית. יהיו בו חניון לכלי רכב פרטיים הכולל כ-161 חניות, 74 רציפי קליטה של תחבורה ציבורית, 3 רציפי הורדה ו-11 חניות תפעוליות. במסוף יוקם מבנה שיכלול חדר נהגים ושירותים שישמשו אותם, שירותים ציבוריים, חדר בקרה וכן משרד עם קופות ומודיעין. הדבר יתבצע במסגרת המיזם הלאומי לשדרוג כביש מספר 1. על-פי התוכנית, יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון ותשופר הבטיחות.גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל, ובמקומו ייכרו שתי מנהרות באורך של כ-700 מטר שיעברו מתחת לרכס הראל. מבשרת ציון תהפוך ליחידה אחת שתשב על מנהרה והיא לא תחולק לשני חלקי יישוב (קסטל ומבשרת). המקומיים אומרים כי מחלף נווה אילן ישרת גם את תושבי הר אדר, אולם הקשר התחבורתי עם מבשרת יהפוך להיות בעייתי ביותר. הכניסה למבשרת, הן מתל אביב והן מירושלים, תהיה מאותה כניסה, אך היוצאים מהר-אדר, ממוצא ומבית זית שירצו להגיע למבשרת מירושלים ייאלצו לנסוע עד מחלף חמד, ומשם לחזור לכניסה מכיוון תל אביב. כיום עוצרים במחלף הראל מאות אוטובוסים מדי יום לאיסוף נוסעים ולהורדתם. התושבים חוששים כי אוטובוסים מירושלים לכיוון מישור החוף וליתר חלקי הארץ יימנעו מלעצור במבשרת גם בשל התחרות שתהיה להם עם הרכבת המהירה. הם מציינים כי גשר הראל הוא נקודת איסוף חשובה גם להסעות שאינן ציבוריות, המשרתות בני נוער, חיילים ונוסעים אחרים. כיום חונים סמוך לגשר, במגרשי חנייה פתוחים ואף בקניון הראל כמאה כלי רכב ואף יותר, המנצלים את הנגישות לכביש 1 – בין אם לצורכי תחבורה ציבורית או הסעות פרטיות. לדבריהם, אין בתוכנית השדרוג מענה וחלופה סבירה, בפרט בהקשר של הורדת נוסעים בדרך לירושלים.
|
תאריך:
|
23/06/2013
|
|
|
עודכן:
|
23/06/2013
|
|
עידן יוסף
|
מספר הנוסעים בקו 100 עלה ב-10%
|
|
משרד האוצר מציע תוכנית חלופית כדי לתקצב את פיתוח התחבורה הציבורית. בתוכנית אותה חיברו רכז תחבורה ציבורית במשרד האוצר, אריאל אבלין, ואחרים מוצע להקים מיזמים במימון-חוץ תקציבי. הדבר יכול להיעשות באמצעים שונים, כגון: מכירת זכויות נדל"ן, הנפקת אגרות חוב, מיסוי יעודי ושילוב של הון פרטי.
|
|
|
כל אחד מ-2,000 בעלי המניות בחברת התחבורה "דן" צפוי לקבל בתוך מספר שנים, בממוצע, כ-220 אלף שקל, חלקו ברווחי הבניה והמכירה של מגדל בן 29 קומות שייבנה על מגרש החברה ברחוב ארלוזורוב 17 בתל אביב. עם תחילת הבניה והשיווק, מעריכה דן שההשקעה תגיע ל-850 מיליון שקל, המכירות יסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל, ורווח של 450 מיליון שקל, החייב במס, יחולק בין בעלי המניות.
|
|
|
תעריפי הנסיעה במוניות המיוחדות (ספיישל) ובקווי השירות יתייקרו (יום ד', 19.6.13) בשיעור של 3.8%. עידכון המחירים נעשה בהתאם לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים שנחתם על-ידי משרדי האוצר והתחבורה בהתאם להמלצת ועדת המחירים המשותפת לשני המשרדים.
|
|
|
נתונים המתפרסמים על-ידי אפליקציית המידע לתחבורה ציבורית "נט בס" (NetBus) לסיכום השבוע שחלף מגלים כי שני הקווים שהכי איחרו להגיע לתחנות הם 835 (אגד) טבריה-תל אביב ו-19 (דן) ראשון לציון - תל אביב. האיחור הממוצע בהם נע בין 10 ל-30 דקות.
|
|
|
לבני הנוער של קריית השרון, שכונה בפאתי נתניה, אין דרך קלה להגיע למרכז העיר בסופי השבוע. מלבד התחבורה הציבורית שאינה פעילה בשבת, אף חברת מוניות שירות לא מפעילה קו במסלול זה. חברת "מוניות שי", שבעליה שומר מסורת, אינה נוסעת בקו בשבתות למרות האישור שיש לה, וגם אינה מאפשרת לחברות אחרות לעשות שימוש במסלול הקו.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר רק, לכאורה, לפי שעה
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|