|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שערוריית הביצה והתרנגולת

חשיפה: נציבות המדינה הפרה החלטת ממשלה

הממשלה החליטה להקים ועדת איתור לתפקיד הבכיר שינהל את התחבורה הציבורית בישראל. נציבות שירות המדינה ומשרד התחבורה לא המתינו למינוי חברי הוועדה, ופרסמו תנאי סף לתפקיד בניגוד להחלטת ממשלה ולכללי הנציבות. משהסתיים המועד להגשת המועמדויות התברר: אין ועדת איתור...
06/06/2013  |   עידן יוסף   |   תחקירים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
הנציב משה דיין. רתם את העגלה לפני הסוסים [צילום: יח"צ]

יצחקי. קיבל חותמת גומי מהנציבות לפרסום תנאי הסף [צילום: קובי קנטור]

הממונה שיחליף את המפקח על התעבורה
עידן יוסף
פורסמו הקריטריונים המנחים לוועדת האיתור לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
לרשימה המלאה

האם גוף ממשלתי שאמור לקום, יכול לקבוע כללים עוד בטרם הוקם? התשובה לכך כמובן שלילית. אבל בנציבות שירות המדינה ובמשרד התחבורה סבורים אחרת, ומחילים את "חוק הביצה והתרנגולת", בניגוד לנהלים. הנה הסיפור הלא ייאמן, כפי שאנו ב-News1 חושפים כאן לראשונה.

הממשלה החליטה להקים גוף חדש שינהל את כל התחבורה הציבורית בישראל. בראש הגוף הזה צריך לעמוד בכיר. כדי לבחור את הממונה החדש על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החליטה הממשלה שיש להקים ועדת איתור.

משרד התחבורה ונציבות שירות המדינה פרסמו את הקריטריונים לתפקיד. מועד הגשת המועמדויות הסתיים ב-30 במאי. לנוכח דרישות הסף הנמוכות, 30 איש מצאו את עצמם ראויים לתפקיד והגישו את מועמדותם. אלא שאז התברר כי אין מי שיבחר את אותם מועמדים - נציבות שירות המדינה כלל לא טרחה להקים את ועדת האיתור!

מתברר שכל הכישורים הנדרשים לתפקיד הוצגו בניגוד לכללים. החלטת ממשלה 2541/02 קובעת במפורש שאת ועדת האיתור יש להקים לפני פרסום תנאי הסף לתפקיד. נאמר בה (סעיף 3): "הוועדה תקבע ותפרסם את מאפייני המשרה ותנאי הסף הנדרשים מן המועמדים".

עוד נאמר בהחלטת הממשלה: "הוועדה תפרסם בפומבי הודעה על המשרה וכי מועמדים שרואים עצמם מתאימים, רשאים להגיש מועמדותם. בנוסף, תוכל הוועדה לפנות ביוזמתה למועמדים פוטנציאלים ולהזמינם להציג מועמדות. הוועדה תקבע ותפרסם את מאפייני המשרה ותנאי הסף הנדרשים מן המועמדים [ההדגשות אינן במקור, ע.י.].

בהתאם לכך, ולאחר עבודת מטה מעמיקה שהתקיימה בנציבות, פרסם נציב שירות המדינה הקודם שמואל הולנדר את "נוהל עבודת ועדות ציבוריות לאיתור מועמדים". מן הנוהל, שלמעשה מיישם את החלטות הממשלה השונות בעניין ועדות איתור, עולה כי יש להקים אותן לפני פרסום דרישות הסף לתפקיד. ככזו הקובעת את התנאים למשרה, ועדת האיתור אף רשאית להאריך את המועד בו ניתן להגיש מועמדות.

האחריות במקרה זה אינה רק על מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, שהוא או נציגו יעמדו בראש ועדת האיתור, אלא על העומד בראש המערכת - נציב שירות המדינה משה דיין, האמור לשמש כשומר הסף, אך בפועל נתן את ההכשר, בניגוד לכללים שנקבעו בנציבות.

הליך של ועדת איתור מיועד לבחינת מועמדים למשרות בכירות המאופיינות בהיבט מקצועי או מדעי מובהק, או שהן בעלות אופי רגולטורי במובן זה שממלאיהן נדרשים לשמירה על האינטרס הציבורי. האינטרס הציבורי לא נשמר כאן, והחשש כי לתפקיד החשוב כל כך ייבחר אדם שאינו ראוי לתפקיד גובר.

גורמים בענף התחבורה הביעו בפני News1 תמיהה על הדרישות הנמוכות של התפקיד, כפי שאלה עלו בתנאי הסף - 8-7 שנות ניסיון (בהתאם לתואר ראשון או תואר שני) בניהול מיזמים מורכבים ועתירי תקציב, מתוכם לפחות ארבע שנות ניסיון בתחומי ענף התחבורה היבשתית. הם טוענים כי לנוכח השפל המקצועי אליו נקלעו מינהל היבשה ואגף תחבורה ציבורית, כפי שהדבר בא לידי ביטוי ברצף השערוריות האחרון, ישנו צורך באישיות מקצועית וניהולית בכירה, עם ניסיון ניהולי עשיר במשק הישראלי, אשר יצעיד את מינהל היבשה ואת תחום התחבורה הציבורית קדימה.

בנציבות לא מבינים מה הבעיה

  • תגובת משרד התחבורה: "הוועדה תמונה לאחר קבלת כל המועמדויות לתפקיד, בתיאום עם נציבות שרות המדינה".

  • תגובת נציבות שירות המדינה: "נציבות שירות המדינה נוהגת להתחיל בהליך הגשת המועמדויות לוועדת איתור, במקביל להליך אישור מינוי חברי הוועדה. הדבר נעשה על-מנת לחסוך זמן יקר בהמתנת המשרדים לאיוש התפקיד. אין בכך כל פגיעה בזכות כלשהי של מי מהמועמדים או בתהליך עצמו! יתרה מכך: הודות לכך, שני ההליכים המתנהלים במקביל מסתיימים בדרך כלל באותה העת, וניתן להתחיל מיד בעבודת הוועדה. מובן מאליו כי ועדת איתור לא תתחיל לעבוד בטרם יהיו כתבי מינוי לחבריה".

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: נציבות המדינה הפרה החלטת ממשלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הישר בעיניו יעשה
6/06/13 18:45
2
ארזי
6/06/13 23:20
3
את המדינה
7/06/13 03:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
מהשבוע הבא (יום א', 9.6.13) יחל אגד בהפעלת קו 408 לוד-ירושלים. הקו הישיר, שמשך הנסיעה המתוכנן בו מהתחנה המרכזית בלוד הוא 47 דקות (51 דקות מתחנת המוצא ברכבת), ינוע בשני הכיוונים - הוא ייצא מלוד בבוקר, ומירושלים בשעות אחר-הצהריים.
06/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשורה לא חברתית. נושאים הקשורים לתחבורה הציבורית יוצאו מחוק ההסדרים. כך סיכמו ביניהן סיעות הקואליציה. נושאים אלו היו אמורים להיכלל יחד עם עניינים אחרים בחוק.
05/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"ממגוון הנושאים שעסקתי בהם לא הייתה משימה מתסכלת כמו זו". במילים אלה הגדיר ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) את פעילותו מול משרד התחבורה למען קידום התחבורה הציבורית. בישיבת השדולה לתחבורה בת-קיימא, שהתקיימה בשיתוף עמיתתו לראשות השדולה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), אמר לוין כי יש להציף בכנסת את הנושא ולעודד השקעה מסיבית בתחבורה ציבורית. "מדובר בנושא שמשפיע על אפשרויות תעסוקה, בריאות, נגישות ואף הגעה למקומות בילוי ותרבות. העניין הזה צריך להיות משימה לאומית. צריך לנסות פעם אחת לתמיד לפרוץ דרך בנושא הזה", אמר לוין.
05/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
למעלה מ-110 אלף איש ביום נוסעים ברכבת הקלה בירושלים. סקרי עומק שנערכו מצאו שהנוסעים עצמם הם שגורמים לעיכובים קשים בלוח זמני הרכבת, כאשר הם עולים ויורדים בו-זמנית.
04/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רכבת ישראל תשלם 50,000 שקל למשה חזות, עובד שסבל מסכת של התנכלויות ולבסוף פוטר לאחר שחשף אי-סדרים בהתנהלות הוועד. כך קבע (יום ג', 4.6.13) בית הדין הארצי לעבודה, בקבלו חלקית את ערעורו של חזות ובדחותו את ערעורה של הרכבת.
04/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il