|
דואר ישראל. אתגרים מול אפיקי הכנסה חדשים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הכנסות חברת דואר ישראל ברבעון השני של 2013 הסתכמו לסך של כ-463 מיליון ש"ח לעומת כ-442 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול 4.75%. כך עולה (יום ג', 27.8.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של החברה.
מאמצי החברה בפיתוח תחום הדואר הבינלאומי נושאים פרי, ומהנתונים הכספיים עולה כי בששת החודשים הראשונים של שנת 2013 פעולות אלו הביאו לגידול של 9.5% בהכנסות מדואר בינ"ל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (כ-149 מיליון ש"ח בששת החודשים הראשונים של 2013, לעומת 136 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד).
מהדוחות עולה שמגמת הירידה בשליחת דברי דואר על-ידי הציבור ממשיכה. ירידה זו מתווספת לאתגרים נוספים איתם מתמודדת החברה כגון ההוצאות הקשיחות הגבוהות, בהן הוצאות שכר, ודרישות הרגולציה לשירות אוניברסאלי.
הרווח הנקי לתקופת הרבעון עומד על כ-2.8 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-6.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. יחד עם זאת, בניכוי ההכנסות האחרות אשר אינן תזרימיות, הפסידה החברה ברבעון סך של 18.2 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 28.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה - שיפור של 35%.
במונחים חצי שנתיים, הרווח הנקי של החברה עומד על כ-6.2 מיליון ש"ח לעומת חצי מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. יחד עם זאת, בניכוי ההכנסות האחרות אשר אינן תזרימיות, הפסידה החברה סך של 37.9 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 43.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה.