במתחם נתיבי איילון מתקיימים לרוב יחסי שכנות טובה בין רצועות האספלט המקוריות שהיו ראשונות בשטח, לבין מסילת הברזל שקמה בשלבים מאוחרים ועוד ידה נטוייה. אלא שהשבוע הופרה שלווה, ועתה מתברר מדוע.
יממה לאחר שנחסמו לתנועה שני נתיבים באיילון צפון בקטע שמדרום למחלף השלום, מודיעים נתיבי איילון, כי "ברורה כעת הסיבה לפעירתו של בור בכביש: במסגרת פרויקט הנחת מסילת רכבת שלישית המבוצע על-ידי רכבת ישראל, חדר בטון לתוך צינור הניקוז שעבר תחת הכביש וסתם אותו. מכיוון שלא היה למי הגשמים מוצא, פער פרץ המים בור בכביש אשר חייב חסימת שני נתיבי תנועה".
ממשיכים דברי האשם: "רכבת ישראל, אשר גרמה לנזק, ביצעה במהלך יום אתמול והלילה עבודות להוצאת חלק מהבטון שחדר לצינור הניקוז ובוצע תיקון מקומי לבור שנפער בכביש. פעולות אלה נעשו על-מנת לאפשר את החזרת התנועה בשני הנתיבים שנחסמו. יחד עם זאת, עבודות השלמת הוצאת הבטון מצינור הניקוז ימשכו עוד שלושה ימים. לאחר השלמת פעולה זו ניתן יהיה לבחון את הנזק אשר נגרם לצינור והכביש. בהתאם לממצאים יוחלט אלו פעולות יש לנקוט, ולא מן הנמנע שידרשו פעולות אשר יגרמו לשיבושי תנועה נוספים".
במסיבת עתונאים שנערכה אתמול בנתיבי איילון, הועלה נושא הפגיעה בתשתית בשוגג, והחובה בנשיאה בחיוב הכספי הצריך להיות ניגזר ממנו. הדרים לא הגיעו לידי ליבון מספק.
חברת נתיבי איילון מוסרת כי תעשה כל שביכולתה לבצע את העבודות בשעות הלילה, בהן התנועה על הכביש מעטה.
ציבור הנוסעים בדרך האיילון מוזמן להתעדכן במצב הכביש באמצעות הדיווחים המופיעים באתר האינטרנט החדש של החברה, שכתובתו:
www.ayalonhw.co.il.