|
הנפקת האינטרנט השנייה בגודלה בארה"ב [צילום: AP]
|
|
|
|
|
טוויטר עומדת בפני יום מסחר ראשון תנודתי מאוד במנייתה, בהופעת הבכורה שלה (ה', 7.11.13) בבורסת ניו-יורק, ולפי אינדיקציות ראשוניות (נכון לשעה 17:30 שעון ישראל) המנייה צפויה להתחיל להיסחר בשוק הפתוח במחיר הנע בין 42 ל-46 דולרים למניה.
הרשת החברתית, המתמחה במיקרו-בלוגינג, תמחרה 70 מיליון ממניותיה במחיר של 26 דולר ביום רביעי בערב, מעל לטווח של 23 עד 25 דולר, שהועלה אף הוא. ההנפקה מעריכה את טוויטר בשווי של 14.1 מיליארד דולרים, עם הפוטנציאל להגיע לשווי של 14.4 מיליארד דולרים אם החתמים יממשו את האופציה להקצאת יתר.
אם ההקצאה העודפת תממוש במלואה, כצפוי, טוויטר תוכל לגייס 2.1 מיליארד דולרים, מה שהופך אותה להנפקת האינטרנט השנייה בגודלה בארה"ב אחרי ההנפקה של פייסבוק בת 16 מיליארדי הדולרים שאירעה בשנה שעברה ולפני ההנפקה של גוגל מ-2004.
ההתמקדות כעת מתרכזת ביום הראשון של מסחר, כשכמה אנליסטים מצפים לקפיצה קטנה במחיר לעומת ההנפקה. למרות העלאת מחיר הפתיחה, טוויטר ניגשה לביצוע הליך הנפקתה בזהירות רבה יותר מאשר פייסבוק, אשר העלתה הן את המחיר ואת מספר המניות שהוצעו לציבור לפני ההנפקה - רק כדי לראות זמן קצר לאחר מכן את מחיר המניה נופל משמעותית.
מחיר היעד של טוויטר, לפי האנליסטים, ל-12 החודשים הקרובים עומד על טווח שבין 29 ל-54 דולרים.
למרות הערכת המחיר הגבוהה של טוויטר, כמה אנליסטים הביעו חששות באשר לשאלה האם החברה תוכל להמשיך לייצר צמיחה בשיעור המשתמשים ולהגביר את קצב מכירות הפרסום.
טוויטר, המחזרת נמרצות אחרי תקציבי הפרסום של מותגים גדולים, עדיין מייצרת הכנסות מועטות יחסית לכל משתמש בהשוואה לפייסבוק, בזמן שרוב המשתמשים שלה ממוקמים מחוץ לארצות הברית במדינות כמו אינדונזיה או ברזיל, שהם שווקי פרסום דיגיטליים יוקרתיים פחות.