האם אישיות דיגיטלית היא משהו שאכן קיים במציאות? על-פי מחקר עולמי חדש של מסטרקארד שפורסם לאחרונה - התשובה היא כן. מהמחקר עולה כי הצרכנים למעשה משילים את הזהות "האמיתית" שלהם כאשר הם גולשים באינטרנט, ומאמצים במקומה ״אישיות דיגיטלית״. אותה "אישיות דיגיטלית" משקפת בצורה טובה יותר את תחושותיהם, את הפעולות שהם מבצעים הקשורות לשיתוף במידע אישי ואת מידת החשיבות שהם מייחסים לנתונים הקשורים אליהם. חמשת סוגי האישיות הינם: משתפים פתוחים, מתקשרים פשוטים, קונים בלבד, משתמשים פסיביים ומגינים פרואקטיביים, והסוגים האלו מיוצגים באופן כמעט שווה על פני כלל האוכלוסייה העולמית.