|
מוזמנים לעבוד [צילום: אלי מנור]
|
|
|
|
|
בשורה חברתית של ממש מחברת האוטובוסים "דן": ערב חג הפסח יוצאת החברה בקמפיין ענק לגיוס נהגים לחברה, שיפנה הן לנהגי החברות המתחרות והן לגברים ולנשים שמחפשים קריירה שנייה. ב"דן" החליטו להבליט את "יתרון הגיל" בקמפיין, ולהיות חוד החנית בהירתמות למען אלה שנפלטו ממעגל התעסוקה, ומתקשים למצוא עבודה בגיל "מתקדם".
שמואל רפאלי, מנכ"ל "דן", הציג את הקמפיין: "אנחנו ערים לתופעה חברתית לפיה מקומות תעסוקה נותנים עדיפות מכוונת לגילאים צעירים, בעיקר בשל העובדה שהם מעניקים להם שכר נמוך יותר. בעידן של מיתון קשה ואבטלה מתעצמת, גברים ונשים שחוצים גיל מסוים מתקשים למצוא עבודה. לאור העובדה שב'דן' קיים צורך בתגבור מערך הנהגים שלה, החלטנו ערב חג החרות לפנות במישרין לאותה אוכלוסייה של גברים ונשים המחפשים 'קריירה שנייה' בחברה גדולה ויציבה, שתציע להם הן תנאי העסקה מצוינים, המעוגנים בהסכם קיבוצי, והן מוכנה להכשיר על חשבונה מי שאין בידו רישיון אוטובוס".
אג'נדה מתגלגלת
רפאלי מדגיש כי מבין חברות האוטובוסים חברת "דן" היא החברה בה השכר השעתי הגבוה ביותר, והן תנאי ההעסקה הסוציאליים הטובים ביותר. בין היתר החברה מגלה גמישות גם כלפי תושבי הפריפריה, ומארגנת הסעות לנהגיה הגרים מחוץ למטרופולין גוש דן בו היא פעילה.
חשוב לציין כי לא מדובר במס שפתיים אלא באג'נדה מתגלגלת שמובילה החברה. הגיל הממוצע של נהגי "דן" עומד היום על 50, אף שבחברה מועסקים כ-1,600 עובדים ועוד 350 עובדי כוח אדם בין הגילאים 65-23. עם זאת, רפאלי מדגיש כי "חברת 'דן' תשמח לקלוט נהגים מכל הגילאים ומכל המגזרים, ואף מציעה משרות חלקיות לסטודנטים, לחרדים, לפנסיונרים ולעובדים הזקוקים להכנסה נוספת".