חברת פרטנר תשלם פיצוי של 15,000 שקל לאדם שעל חשבון הבנק שלו הטילה עיקול, למרות שבדיעבד התברר שכלל לא היה לקוח שלה וממילא לא היה חייב לה סכום כלשהו. כך קבעה (23.4.14) שופטת בית משפט השלום בעפולה,
יפעת מישורי.
איאד עזאיזה תבע פיצוי של 150,000 שקל בשל הטלת העיקול, שנבע מהצטברות חוב במנוי שנרשם על שמו. פרטנר אישרה את טענתו, לפיה המנוי נרכש על שמו בעזרת תעודת זהות מזויפת, וכי עזאיזה לא חתם על מסמכי ההתקשרות.
מישורי דחתה את התביעה ככל שהיא נוגעת לעילת לשון הרע, לאחר שקבעה, כי פרטנר פעלה
בתום לב ועל-מנת להגן על אינטרס כשר שלה כאשר הטילה את העיקול. התביעה בעילת הרשלנות נדחתה בשניים מבין שלושת ראשיה, ומישורי קיבלה אותה רק בנוגע להתנהלותה של פרטנר לאחר שעזאיזה פנה אליה והוכיח שמדובר בזיוף. עזאיזה פנה לפרטנר בנובמבר 2010, אך לא נענה ונאלץ לפנות לבית המשפט, ורק ביולי 2011 ביטלה פרטנר את ההליכים נגדו.
על כל אומרת מישורי: "ניתן לקבוע שהנתבעת לא פעלה כפי שחברה מסחרית סבירה הייתה פועלת בנסיבות העניין. מה נשתנה בין נובמבר 2010 לבין יולי 2011, בעלי הדין שניהם לא הראו כי הוצגה ראיה נוספת וחדשה בפני הנתבעת פרט לטענותיו בפניה מיד לאחר שגילה אודות העיקול ויובהר כי הנתבעת אף לא טענה לכך. כל שטענה היה כי ביטלה את ההליכים כנגד התובע מיד לאחר שהגיעה לכלל מסקנה בדבר נפילת כקורבן למעשה מרמה. ברם, לא מצאתי כל סיבה ממשית מדוע הגעת הנתבעת למסקנה זו הייתה צריכה לקרות כתשעה חודשים לאחר פנייתו של התובע אליה".
בנוגע לגובה הנזק אומרת מישורי, כי עזאיזה לא הוכיח את רוב טענותיו ואף סתר את עצמו. לפיכך, כאמור, הסתפקה בפיצוי של 15,000 שקל ועוד 5,000 שקל כהוצאות.