אחרי שנים של דשדוש ב
משרד התחבורה בקידום תוכנית "שילובים", שנועדה לקישור בין 54 תחנות הרכבת בפאתי הערים ליתר חלקי העיר, מסתמנת התקדמות קלה, הרחוקה משמעותית מהתוכנית המקורית.
במקום "שילובים" יוחל ב-15 במאי ב"קו רציף", תוכנית להתאמת לוחות הזמנים של האוטובוסים לאלה של הרכבות כך שנוסעים לא יצטרכו לחכות לאוטובוס אחרי הגעת הרכבת לתחנה. מתוך 32 מיליון שקלים שהוקצבו לתוכנית שילובים, נוצלו רק מיליון שקלים, והתוצאות לא נראו בשטח.
פרויקט "קו רציף" יופעל רק בתחנות רכבת ב-14 ערים (כרבע מהערים בתוכנית המקורית), ורק בקווים מעטים. ההתאמה בוצעה באופן שההמתנה של אוטובוס לרכבת מאחרת תהיה עד 10 דקות.
רק בערים הללו יהיו קווים מזינים: אשדוד, אשקלון, באר שבע (צפון), בית יהושע, בנימינה, חדרה, לוד, נתב"ג (רק לאיירפורט סיטי), נתניה, קיסריה-פרדס חנה, ראש העין, ראשון לציון (משה דיין), רחובות ושדרות.
ב-15 ישובים בלבד יתוזמנו כמה מהקווים הקיימים עם זמני הרכבות: באר יעקב, בית שמש, דימונה, הוד השרון, הרצליה, חיפה, יבנה, ירושלים, כפר סבא, להבים, לוד (גני אביב), פתח תקוה, קריית גת, קריית מוצקין וקרית חיים.
מי שלא ירוויח כתוצאה מהשינויים הם תושבים שעד היום נהנו משירות הסעיות ("שאטלים") ללא תשלום, כגון תושבי המושבות שייאלצו מעתה לשלם עבור הנסיעה בעקבות ביטול שירות ההסעיות.
במשרד התחבורה, אם כתוצאה מייאוש ואם מעצלות, בוחרים בדרך הקלה ומעדיפים שבחלק מהתחנות יחליפו מוניות שירות את שירות התחבורה הסדיר באוטובוסים. ב-1 באוגוסט מתכנן משרד התחבורה לאפשר ל-10 קווי שירות של מוניות לפעול מכמה תחנות רכבת.