|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
יש עשן בלי אש? [צילום: פלאש 90]
משרד התחבורה מנסה להרגיע:

מאמצי-על למנוע קריסה בל"ג בעומר

אומר כי אם תפעל המשטרה כראוי למנוע הגעת כלי רכב פרטיים לא תהיה בעיה להביא רבבות חוגגים למירון חברות התחבורה: "שטויות במיץ, אין מספיק אוטובוסים"
08/05/2014  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
עידן יוסף
כלי רכב פרטיים לא יגיעו לקבר הרשב"י

איציק וולף
מערך השאטלים בהר מירון קרס

עידן יוסף
אגד נסע למירון, חיילים נשארו בתחנות

במשרד התחבורה מבקשים להרגיע את התחזיות הקודרות באשר לקריסה אפשרית של מערך התחבורה הציבורית להר-מירון במסגרת חגיגות ל"ג בעומר, שיחל השנה במוצאי השבת הבאה. על-פי התחזיות, אותן משמיעים לא רק נציגי ציבור חרדיים והעיתונות החרדית, אלא גם גורמי מקצוע בחברות התחבורה הציבורית, צפויה קריסה שתביא לקטסטרופה תחבורתית.

השנה ימנע לראשונה אגף התנועה במשטרת ישראל הגעה של כלי רכב פרטיים אל הר מירון וסביבתו. באגף התנועה אומרים כי הם ערוכים נוכח לקחי שנים קודמות ועושים זאת למען בטחונם ובטיחותם של משתמשי הדרך וכי הדבר נעשה בתיאום עם משרד התחבורה. ההחלטה המשטרתית תחייב הוספה של עוד אוטובוסים רבים אל ההר.

מגה-אירוע

ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, התייחס להחלטה ואמר: "ל"ג בעומר זה המגה-אירוע של התחבורה הציבורית. זה יחייב אותנו למאמץ מוגבר בתחבורה הציבורית. אנחנו בעיצומם של אישורי תוכניות. אין ספק שאנחנו נוכל להסיע אלפי ועשרות אלפי אנשים לכיוון אותה הילולה במירון".

גם סגן בכיר למנהל אגף בכיר תח"צ ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, דרור גנון, מביע אופטימיות ובשיחה עם News1 דוחה את הטענות על קריסה אפשרית. לדבריו, אם אכן המשטרה תצליח למנוע עיכובים מצד כלי רכב פרטיים בדרך למירון ותאפשר זרימה חופשית לתחבורה הציבורית, יתקצרו משמעותית זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית, ויתברר כי אין צורך בכל כך הרבה אוטובוסים - כי אוטובוסים יוכלו לנוע במהירות בכבישים, הנסיעה תתקצר פי שניים וניתן יהיה לבצע עוד נסיעות.

5,000 נסיעות

גנון אומר כי בסך-הכל מתוכננות כ-2,000 נסיעות בתחבורה הציבורית. אליהן יצטרפו כ-3,000 נסיעות מאורגנות בהסעות מיוחדות מהשוק הפרטי שגם אמורות לקבל עדיפות דרך. הוא ציין כי הגבלת כניסת כלי רכב פרטיים להר תאפשר יותר מקומות חניה לאוטובוסים.

בשנים האחרונות התחילו הבעיות כבר בחניון יקנעם, החריפו בצומת קדרים ולקראת מירון הייתה קריסה במערך ההיסעים. נוסף לכך הצורך בגיוס מספר רב של נהגים שיעבדו במשמרות לאורך כל שעות היממה.

הזמנת מקומות מראש

השנה תתאפשר נסיעה למירון למזמינים מקום מראש, כדי לאפשר היערכות מתאימה מצד המסיעים הציבוריים. מיום חמישי שלפני ל"ג בעומר ייפתחו לפחות שני מוקדים להזמנת מקומות - של משרד התחבורה ושל חברת נתיב אקספרס, שיתנו שירות 24 שעות ביממה. עד היום הפעיל קואופרטיב אגד את התחבורה הציבורית למירון. כעת, משזכתה נתיב אקספרס במכרז ההפעלה לאשכול קווי הגליל תפעיל היא את השירות למירון. לחברה אין די אוטובוסים, והיא נעזרת בעיקר באוטובוסים ובנהגים אותם היא שוכרת מאגד. אגד התבקש להקצות לטובת העניין כ-500 אוטובוסים, אך כפי הנראה לא יצליח לעמוד בביקוש. גנון אומר כי כל חברות התחבורה הציבורית בישראל התבקשו לסייע ולהקצות אוטובוסים.

הערכות מנותקות מהמציאות

מנגד, בחברות התחבורה השונות צופים קריסה בשל מיעוט האוטובוסים העומדים לרשותם, ואומרים כי הערכות משרד התחבורה הן "שטויות במיץ" ו"מנותקות מן המציאות". לדבריהם, מלבד הגבלת המשטרה המחייבת תגבור מסיבי של צי האוטובוסים, מספר האוטובוסים שיכולות החברות להקצות מוגבל לנוכח העובדה שמדובר ביום ראשון, בו חיילים רבים חוזרים לבסיסיהם. מלבד תגבור הנסיעות הרגיל, חיילים אינם יכולים לנסוע ברכבת ישראל ללא תשלום ומשרד הביטחון מעמיד לרשותם אוטובוסים ייעודיים.

גם העבודה בימי ראשון נמשכת כרגיל, ומצריכה אוטובוסים מיוחדים אותן מחויבות החברות לספק למקומות עבודה דוגמת אל-על, תעש, התעשיה האוירית, רפאל ועוד.

לראשונה: לימודים בל"ג בעומר

יתרה מכך, השנה לראשונה מתקיימים לימודים כרגיל, והדבר אינו מאפשר שימוש בקווי המועצות האזוריות והמקומיות ובקווי חברות התחבורה. מדובר בכˉ500-400 אוטובוסים מהם כ-80 קווי תלמידים של אגד ושל נתיב אקספרס. בתחילה התכוון משרד התחבורה שלא להפעיל את קווי התלמידים, אך חזר בו לאחר שהתברר כי החברות השונות חתומות על חוזים מול משרד החינוך שאינם מאפשרים להן לבטל את הנסיעות האמורות לבתי הספר בהלוך ובחזור.

משרד התחבורה אומר כי תנועת האנשים למירון תביא למיעוט במספר הנוסעים ביתר חלקי הארץ, והדבר יאפשר דילול של נסיעות בקווים בהם יש תדירות גבוהה של נסיעות ויהיה רווח גדול יותר בין נסיעה לנסיעה. מהחניונים להר-מירון יפעלו כ-180 אוטובוסים עירוניים שאמורים לעבוד כשירות-היסעיות ללא תשלום ("שאטלים"). מפעילי ההיסעים מציינים את הקושי שייווצר עבור משפחות מרובות ילדים המגיעות עם עגלות תינוק. הם מוסיפים כי הצירים הצרים באזור ההררי גורמים להאטה בנסיעה.

תחילת הלחץ - 4 לפנות בוקר

עיקר התגבור צפוי מערים בהן יש ריכוז חרדים גדול. בבית שמש למשל ביקשו נציגי התושבים כˉ60-50 אוטובוסי תחבורה ציבורית, מקרית גת לבדה כ-20 אוטובוסים. תחבורה ציבורית תצא גם משמונה ריכוזים בירושלים, מבני ברק, מאלעד, מנתניה, מטבריה, מצפת, מחצור הגלילית, מאלעד, מעפולה, מכרמיאל, מרכסים ועוד. קיים קושי באשר לביתר עילית, שגם ממנה ייצאו קווים אך תושביה ייאלצו לנסוע בעיקר בתחבורה פרטית. תחבורה זו נחשבת לפחות אמינה מאשר הציבורית. הוחלט כי אוטובוסים ומכוניות של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין עוזים ובספסופה, ומשם יוסעו המתפללים להר מירון באמצעות 180 אוטובוסים שיבצעו שאטלים ללא תשלום, לעומת 130 אוטובוסים אשתקד. הלחץ המרכזי של התחבורה הציבורית ביום ל"ג בעומר צפוי משעה 4 לפנות בוקר במוצ"ש ועד לשעה 3 אחה"צ ביום ראשון.

בסך-הכל אמורים לפעול כ-1,200 אוטובוסים. כאמור, משרד התחבורה סבור שדי בכך, אולם המסיעים סוברים אחרת. חברת נתיב אקספרס, המבקשת לשמור על שמה הטוב, כבר הודיעה שלא תאפשר בקווים ארוכים שהנסיעה בהם נמשכת שעות הסעת נוסעים בעמידה, למרות החוק המאפשר לה הסעה של עד עשרה נוסעים בעמידה. לדבריה, מדובר בבני אדם ולא בבהמות וכך צריך להתייחס לשירות תחבורה ציבורית. החברה גם תשכור אוטובוסים מחברות פרטיות. ביום עמוס שכזה מגיע מחיר של שכירת אוטובוס ל-5,000 שקלים, מחיר שגם אם יתמלא האוטובוס בנוסעים לא יכסה התשלום את העלות, והחברה תצא בהפסד של כאלף שקלים לכל אוטובוס.

בתוך כך, עדיין מתקיימים מגעים מול משרד החינוך בבקשה לבטל את הלימודים ביום ל"ג בעומר ולהעביר אותם ליום שני (למחרת) שבו אמורים התלמידים לצאת לחופשה. כזכור, במשך שנים הייתה אמורה להיות חופשה בל"ג בעומר אולם לנוכח פניית הרבנים הראשיים הקודמים הסכים משרד החינוך לדחות את החופשה ביממה כדי לאפשר לילדים להדליק מדורות ביום ראשון לפנות ערב כדי להימנע מחילול שבת. נכון למועד פרסום הידיעה משרד החינוך אינו מגלה סימנים של התגמשות בעניין, כדי לאפשר שחרור אוטובוסים לטובת ההילולה.

  • דוברת אגף התנועה, גלית בן-ברוך, מסרה ל-News1: "בצירים שייחסמו להכנסת רכבים פרטיים תתבצע הכוונה והפנייה הן של שוטרים והן בשילוט ברור, כמו גם שת"פ עם WAZE. באשר לפקקים הצפויים, אנו פועלים באמצעי הסברה קודם לאירוע והציפייה מהציבור להישמע להנחיות ולהבין כי המשטרה מוכוונת לספק לציבור החוגגים את השירות המיטבי ביותר. למשטרה אין כל טענה באשר לסדרי ההגעה או הפיזור שכן, כאמור, כלל ההיערכות מתבצעת בשת"פ ובתיאום מלא עם כלל הגורמים, ביניהם, משרד התחבורה".

מפאת רגישות העניין מפנים אותנו באגד לדוברות נתיב אקספרס. החברה צפויה לפרסם הודעה באשר להיערכות שלה. מאז היווסדה, נתיב אקספרס מעולם לא נדרשה להיערכות בסדר גודל כה עצום. גורמים בענף התחבורה משבחים את החברה על כך שהיא "עושה מעל ומעבר", כלשונם, למרות שמשרד התחבורה אינו מממן את פעילותה באופן מלא.

לבקשת ח"כ ישראל אייכלר, אמורה ועדת הפנים של הכנסת לקיים דיון ביום שני הקרוב (12.5.14). אל הדיון יוזמנו נציגי משרד ראש הממשלה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד התיירות, המשרד לשירותי דת, חברה ממשלתית לניהול אתר הרשב"י, המשטרה, משרד הפנים, משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים, חברת נתיבי ישראל, הרבנות הראשית, מועצה אזורית מרום הגליל, הוועד המקומי מירון, מד"א, איחוד הצלה ואחרים.

  • תגובת דוברת משרד התיירות, ענת שיחור-אהרונסון:: "משרד התיירות משקיע 7.2 מלש"ח כדי לאפשר את קיום הילולת ל"ג בעומר בהר מירון ללא סיכונים. כבכל שנה, משרד התיירות מתאם בין הגופים השונים הנערכים לקראת האירוע מבחינת התשתיות והשירותים הנדרשים. בשבוע שעבר כינס שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו במירון פגישת תיאום והיערכות להילולה, בהשתתפות כל הגופים הרלוונטיים לאירוע וביניהם נציג משרד התחבורה ומשטרת התנועה. בפגישה דיווחו הגופים האחראים על התחבורה על ההיערכות בתחומם. בפגישה הוחלט על היערכות מוגברת של תחבורה ממקומות רבים בארץ ואמצעי בטיחות למניעת תאונות. בין היתר, בעקבות הצפי לעומסי תנועה, נקבע כי העלייה להר מירון תתאפשר לתחבורה ציבורית בלבד, וזאת משיקולי בטיחות של המשתתפים. יצוין כי תגבור התחבורה הציבורית לא יערך על חשבון הסעות התלמידים".
מירון 2014 - דגשים ומסרים לציבור משתמשי הדרך / מצגת
נוכח שינויים משמעותיים בהסדרי התנועה ודרכי ההגעה שבוצעו השנה (כחלק מתהליך הפקת הלקחים משנים קודמות והכל למען בטחונו ובטיחותו של הציבור), קיימת חשיבות מכרעת להעברת הדגשים והמסרים הללו לציבור משתמשי הדרך בכלל ולציבור החוגגים בפרט, קודם לאירוע.
מצב קרב רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) במירון וההיערכות לל"ג בעומר - קובץ דוחות ביקורת לשנת 2011, התשע"ב
מעקב אחר הטיפול באתר קבר רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) וניהולו
הערות ראש הממשלה לקובץ דוחות ביקורת של מבקר המדינה (כסלו תשע"ב - דצמבר 2011)
בהתאם להוראות סעיף 16 (א) לחוק מבקר המדינה התשי"ח 1958- [נוסח משולב], אני מתכבד להניח על שולחן הכנסת את "הערות ראש הממשלה" לקובץ דוחות ביקורת לשנת 2011 של מבקר המדינה. קובץ דוחות ביקורת לשנת 2011 מכיל תשעה נושאים, מתוכם פרק רוחבי אחד, הנוגע למספר גופים מבוקרים: "ועדת בשירות המדינה". שאר הנושאים הם: "סגירת תיקי חקירה בשל היעדר עניין לציבור", "טיפול המדינה בשיקום נחלים", "מענק שר הפנים ומענקים מיוחדים לרשויות מקומיות", "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", ממצאי מעקב בנושא "מצב קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון וההיערכות לל"ג בעומר", "התחרות ותשתיות היבוא במשק הדלק" שעלה לדיון בממשלה, "מכון התקנים הישראלי", ו-"לשכת עורכי הדין". חשיבות רבה נודעת לטיפול בנושאים מערכתיים, הנופלים "בין הכיסאות" של מספר משרדי הממשלה או גופים נוספים. קביעת תחומי אחריות וסמכות מוגדרים, והגדרת שיתוף פעולה הכרחיים ליצירת ממשלה הפועלת לטובת כלל אזרחיה. חובת הגופים המבוקרים הינה לפעול באורח יעיל, מהיר ונחרץ לתיקון הליקויים שנתגלו בביקורת וצוינו בדו"ח מבקר המדינה, וזאת – למען הבטחת תקינותו ויעילותו של השירות הציבורי במדינת ישראל. ועדת השרים לענייני ביקורת המדינה שבראשותי תפעל להבטיח את ביצוע ההחלטות שנתקבלו על ידיה, ותמשיך לקיים דיוני מעקב, אליהם יוזמנו ראשי הגופים המבוקרים. עוד טרם פרסום דוחות מבקר המדינה, פנה המפקח הכללי באגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה שבמשרד ראש הממשלה אל מנכ"לי משרדי הממשלה וראשי הגופים המבוקרים, וביקש תגובותיהם לממצאי הביקורת ודיווח על הפעולות שננקטו או המתוכננות להינקט לתיקון הליקויים. תגובות אלו מפורטות במסמך "הערות ראש הממשלה" שלהלן. כוונת דוח המבקר לגרום תחושה ברורה אצל המבוקרים כי אין כוונה לוותר ולהקל ראש. שיטת המעקב החדשה הנהוגה באגף הינה ממוחשבת ומונעת שקיעתם של ליקויים שטרם תוקנו אל תהום הנשייה. במשרד ראש הממשלה נקבעו מספר מבחנים שעל פיהם ייבחרו הנושאים לדיון בוועדת השרים לביקורת המדינה, וביניהם: משמעותו הציבורית של הנושא, פגיעה בביטחון, בבטיחות ובבריאות הציבור, פגיעה בטוהר המידות, היבטים הנוגעים לתיאום הבין משרדי ועבודת המטה של הממשלה, ייעול, חסכון ושיפור השירות לציבור. יש להתייחס לא רק למשרד המבוקר ולתיקון מעשי של הליקוי, אלא יש ללמוד ממצאי הביקורת ולהפיק לקחים לכלל המערכת הממשלתית. ברצוני להודות למבקר המדינה ולעובדי משרדו, על עבודתם היסודית והכנת הדוח המפורט העוסק בנושאים מהותיים ביותר, ומאמצם הניכר להביא לייעול עבודת משרדי הממשלה. הוקרת התודה הינה גם לשרי הממשלה ולמנכ"לי הגופים המבוקרים על עבודתם המסורה לשינוי פני המינהל הציבורי בישראל. תודה מיוחדת לעובדי אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה שבמשרד ראש הממשלה בראשות המפקח הכללי, מר יעקב זלצר, אשר בזכות פעילותם המסורה והמקצועית, עולה בידינו לקיים חובתנו בכל הקשור לקידום תיקון הליקויים, ואשר הצליחו לעמוד במשימה המורכבת של הכנת "הערות ראש הממשלה" תוך אילוצי הזמן.

הודעת המשטרה בעניין ל"ג בעומר

ההגעה להילולה תתאפשר רק בתחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. לא תתאפשר הגעה לאתר ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים.

קודם לאירוע ייחסמו צירי תנועה ראשיים לכלי רכב פרטיים, כמפורט להלן:

  • כביש 65 – מגולני לכיוון קדרים.
  • כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים.
  • כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.
  • כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים.
  • כביש 886 – מצומת רחאונייה ועד כיכר עין הוזים.
  • כביש 8900 – מצומת בירייה ועד כיכר עין הוזים.
  • יציאה מצפת לכביש 89.
  • כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד.

מועדי חסימות הצירים:

ביום שישי, 16.5.14 – משעה 07:00 עד רדת החשכה.
ביום שבת, 17.5.14 - עד ליום ראשון, 18.5.14 בחצות.

מאות שוטרים יהיו פרוסים בצירים המובילים למירון במטרה לספק שירות למשתמשי הדרך ולציבור החוגגים.

ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים.

תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, בהצגת תעודת זהות בלבד.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך.

המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובמהלכו, ולפיכך מומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת.

באשר לציבור החוגגים, מובהר כי הנסיעה בתחבורה ציבורית תביאם לאתר ההילולה בבטחה, במהרה ובנוחות מירבית.

לשם כך, פעלה המשטרה, בסיוע משרד התחבורה, לתגבר באופן משמעותי את קווי התחבורה הציבורית באזור הצפון.

לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6, צומת גולני, מחלף אליפלט ואגם מונפורט.

לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, ייגררו.

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לחלקת הקבר.

אח"מים שקיבלו אישור מוסדר ממשטרת ישראל, יגיעו בתאום מראש לצומת שבע (חנניה).

אוטובוסים רבים יעשו דרכם לכיוון מירון ולפיכך, חל איסור מוחלט על הולכי רגל ללכת בצירים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.

מפת הצירים שייחסמו
תאריך:  08/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאמצי-על למנוע קריסה בל"ג בעומר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ממש יהדות
8/05/14 10:11
2
שוחר-שלום
8/05/14 16:28
3
לבלה
9/05/14 16:19
4
המוכיח
12/05/14 14:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו אומר כי יחדד את הוראתו למנוע חילול שבת במסגרת הילולת הרשב"י במירון, הצפויה להתחיל במוצאי שבת הבאה. דנינו השיב לבקשת רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', וכתב אליו: "אין ספק שמדובר בהערכות אדירה למבצע זה, אך נעשה מאמץ להימנע ככל שניתן מחילול שבת".
07/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חשיפה בטוויטר של כתב הרווחה של חדשות 2 חיים ריבלין הביאה את השרה לימור לבנת לשנות את חוזה ההעסקה של קריינית טקס הדלקת המשואות. ריבלין, הוכיח באמצעות הרשת החברתית כי שמירה אמבר הוותיקה קיבלה על עבודתו בטקס סכום של 7,000 שקל בעוד המגיש הגבר שלצדה, אריה אורגד קיבל סכום של 10,800 שקל. זאת בעוד הטקס כולו היה תחת הכותרת "זמן נשים" וכל 14 מדליקות המשואה היו נשים.
07/05/2014  |  לי-אור אברבך  |   חדשות
במגן דוד אדום מתכוננים לקראת אלפי המדורות שיודלקו ברחבי הארץ עם פרוש ל"ג בעומר. כוחות מד"א רבים יעמדו בכוננות גבוהה ויעניקו מענה מיידי לכל צורך שעלול להתעורר. בערב ל"ג בעומר יסיירו מתנדבי מד"א בין המדורות ברחבי הארץ, וישגיחו על אמצעי הזהירות הנדרשים.
07/05/2014  |  זכי הלר  |   כתבות
אחד הפגמים באופי הלאומי שלנו הוא הערכה עצמית נמוכה, שלפעמים גולשת גם למנת יתר של שנאה עצמית. את התכונה הזאת מנצלים לרעה כדי להשרות עלינו מרה שחורה שנזקפת, כמובן, על חשבון "הכיבוש".
07/05/2014  |  אליקים העצני  |   מאמרים
הָאִם אֵינְסוֹף מָתְחִיל בַּסּוֹף
07/05/2014  |  זאב בן-יוסף  |   שירים
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
מצעד צה"ל 1959  /  ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון
לראשונה: חתן התנ"ך מקנדה  /  עידן יוסף
חיילים מצטיינים אצל הנשיא (1973)  /  ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון
24 שעות של עצמאות  /  עידן יוסף
כל אחד מנהיג, לכל אחד ניגון  /  שי פירון
גשרים בין לבבות  /  יולי (יואל) אדלשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il