"משרדי הביטחון והאוצר ורשות מקרקעי ישראל חתמו על הסכם, שלפיו יפונה שדה דבר עד 2017, והדבר יאפשר לקדם את התוכנית לבניית 16,000 דירות. כך הודיעו (יום ב', 16.6.14) משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, בהודעות נפרדות אך זהות בתוכנן. לכאורה, הישג חשוב להגדלת הצע הקרקעות לבנייה. למעשה, זה כשלון של משרדי הממשלה והרשות, שמנסים להסוות אותו בהודעות נמלצות.
מדוע זה כישלון? כי לפני קרוב לשנתיים, ב-5 בספטמבר 2012, נחתם בין כל הצדדים האלו הסכם, שלפיו יפונה שדה דב עד 30 ביוני 2016. במילים פשוטות: משמעות ההסכם החדש היא דחייה של שנה עד שנה וחצי (לא נאמר באיזה חודש ב-2017 יפונה השדה) בתאריך הפינוי.
לו היו משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל הגונים, היו מזכירים בהודעתם את התאריך הקודם שנקבע, ומנסים להסביר מדוע נדחה הפינוי. אבל בהודעותיהם אין רמז לכך, שלפני כשנתיים נחתם הסכם, שדיבר על תאריך אחר!
אם אין איזכור, אין גם הסברים (או תירוצים) לאיחור. למי שזוכר, ארקיע וישראייר התנגדו נמרצות, לפני שנתיים, לתוכנית הפינוי, ועובדיהן שיבשו את טקס החתימה על ההסכם. האם זוהי הסיבה לדחיה? האם הושג מאחורי הקלעים הסכם עם עובדי והנהלות שתי החברות? האם שתי החברות ישבשו, או לא ישבשו, את המעבר? אין לדעת, כי ההודעות הרשמיות, כמובן, צינזרו בקפידה את כל המידע בעניין זה.
כדי לזרות חול בעינים, מודעים משרד האוצר והרשות שחיל האוויר "יפנה 20 דונם בדצמבר 2014". ברור לכל אחד, שפינוי 20 דונם מתוך מאות הדונמים של מתחם השדה והמסלול לא יקדם במאומה את התוכנית הגדולה לבניית 16,000 דירות.