השלמת הקמת מרכז התחבורה הגדול בלב המפרץ תתעכב בשנתיים. על-פי התכנון הנוכחי, מרכז התחבורה יושלם בתוך כשנתיים וחצי (28 חודשים) מיום קבלת צו העבודה. רק לפני שנה וחצי התחזית להשלמת הפרויקט הייתה עד סוף 2015 וכעת יש דחייה בביצוע לסוף שנת 2017(!).
דובר יפה נוף, עופר עמר, אמר כי הסיבה לעיכוב היא פרסום המכרז הנוכחי יותר משנה אחרי המועד בו הוא אמור היה להתפרסם, וזאת לנוכח הצורך בהשלמות בגשר לרכבת העמק ובהפעלת המטרונית.
פרויקט המרכז יכלול הרחבה של תחנת מרכזית המפרץ ויגיע לשטח שישתרע על-פני 12 אלף מ"ר. חברת יפה נוף פרסמה בשבוע שעבר את המכרז להשלמת המרכז הקיים היום, כך שיכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית שבמטרופולין חיפה: קווי האוטובוסים והמטרונית, תחנת רכבת "לב המפרץ" וחניון "חנה וסע" לכלי רכב פרטיים.
עלות הקמת מרכז התחבורה החדש של חיפה, כולל האגף הדרומי שכבר הושלם, נאמדת בכ-200 מיליון שקלים, והמממן הוא
משרד התחבורה.
מרכז התחבורה החדש יכלול שתי קומות. בקומה הראשונה יהיו רציפי המטרונית והאוטובוסים הבינעירוניים, ובשנייה תחנת רכבת העמק, שאמורה להתחיל לפעול בתוך כשנתיים. מסכים דיגיטליים גדולים יוצבו באולמות הרציפים כדי ליידע על זמני ההגעה והיציאה של האוטובוסים והרכבות.
באגף הדרומי, שנפתח בשנה שעברה עם הפעלתה של המטרונית, נמצאים כיום רציפי ההורדה והעלאה של קווי האוטובוסים הבין-עירוניים. בצמוד למרכז התחבורה, הוקם חניון הכולל כ-400 מקומות חנייה לבאי מרכזית המפרץ. מרכז התחבורה מרכזית המפרץ החדש יונגש לנכים ויכלול דרגנועים ומעליות, שיאפשרו כניסה ויציאה קלה לתחנה וממנה.
מנכ"ל יפה נוף, אבישי כהן, אמר כי חברת יפה נוף רואה בביצוע הפרויקט את עמוד התווך לרשת התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה, על-ידי כך שתעמיד את כל הכלים המקצועיים הנדרשים להשלמת הפרויקט במועד ובתקציב הנדרש.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי מטרופולין חיפה יהיה הראשון בישראל בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת שכזו, ומרכזית המפרץ תהווה שער כניסה ויציאה מרכזי של חיפה, לתושבי המטרופולין וצפון הארץ.