|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חדר הסעודה האחרונה בקומה שמעל קבר דוד [צילום: פלאש 90]

משרד החוץ מודה: מו"מ סודי עם הוותיקן

יו"ר ועדת הפנים קוראת למשרד החוץ לחשוף את המו"מ הסודי המתנהל עם הוותיקן לגבי קבר דוד ח"כ רגב: "מדינת ישראל צריכה לשמור על המקומות הקדושים שלה"
07/07/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
   מירב ארד
ירושלים: ונדליזם קשה במתחם קבר דוד

   עידן יוסף
רשמית: אין מו"מ למסירת קבר דוד המלך

   עידן יוסף
הצליינים יישארו מחוץ לקבר דוד המלך

   עידן יוסף
רבני העיר העתיקה: אין למסור את קבר דוד לותיקן

עו"ד גלעד קורינאלדי חשף (יום ב', 7.7.14) כי למרות הכחשות הממשלה בכנסת, מתנהל משא-ומתן בין משרד החוץ לבין הוותיקן על קבר דוד המלך בהר-ציון בירושלים.

בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, ציין קורינאלדי כי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', הפנה מכתב אל שר החוץ בו ציין כי על-פי נציגי המנזר הקתולי בהר ציון, איתם נפגש, קיים הסכם שהולך ומתגבש, לפיו "יתאפשר לכנסייה לקיים במקום גם מיסות הכוללות פולחן של אמירת תפילות וברכות על לחם ויין, ללא הגבלה", זאת כאשר כיום על-פי הסטטוס-קוו אין לקיים במקום מיסות כלל.

נציג משרד החוץ שנשאל על המו"מ הודה בלשון רפה כי אכן מתקיים מו"מ ל"הסדרת התפילה" אולם נמנע מלפרט את תכני המו"מ.

בדיון התברר כי הסטטוס קוו הנוכחי קובע כי יתקיימו במהלך השנה חמש תפילות ב"חדר הסעודה האחרונה", אך אלו לא יהיו מיסות ויתקיימו ללא שימוש בסממנים דתיים. לעדות הנוצריות מותר גם להיכנס בחג השבועות הנוצרי למשך כ-3 דקות לחדר קבר דוד עצמו. בדקות אלו המשטרה מפנה את המתפללים היהודיים מהחדר. לפי המסורת היהודית, מת דוד בחג השבועות.

עוד התברר כי למרות שמשרד הפנים ומשרד החוץ כמו גם המשטרה טוענים שאין שינוי בסטטוס קוו ומשרד הפנים, המופקד על הקבר, משתדל להקפיד על קיום הסטטוס קוו, היו בפועל הפרות של הסטטוס קוו, ובהן: שימוש בקטורת או שירה דתית של תיירים נוצריים בתוך חדר הסעודה האחרונה.

רבה של העיר רחובות וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שמחה הכהן קוק, עמד על חשיבות קדושת קבר דוד שלדבריו נקבעה על-ידי האר"י הקדוש (רבי יצחק לוריא) ואמר כי "שינוי הסטטוס מחריד ביותר".

ח"כ משה פייגלין (הליכוד) אמר כי "יש ניסיון של היאחזות נוצרית בקבר דוד. זה עלול להיגמר בכך שקבר דוד יישמט מידיו של עם ישראל". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "אנו מצווים לא להתגרות ולא למנוע מהנוצרים להתפלל". עם זאת אמר כי גם הוא מבקש לעצור את "מסע ההשתלטות הנוצרית" על קבר דוד.

יושב-ראש ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, קראה למשרד החוץ לחשוף את המו"מ הסודי מול הוותיקן. "מדינת ישראל צריכה לשמור על המקומות הקדושים שלה. משרד הפנים חייב להחזיר את הסטטוס קוו למקומו". רגב דרשה כי תופסק הקטרת הקטורת ושירת שירי הדת במתחם קבר דוד וכי התפילות יתקיימו לא כמיסות וללא שילוב סממנים דתיים. היא דרשה מהמשטרה לאכוף את הנחיות שר הפנים בעניין זה. עוד קבעה כי הוועדה תסייר בקרוב במקום. כמו-כן דרשה ממשרד החוץ לדווח בעת הסיור שיתקיים על אודות המו"מ הסודי שהוא מנהל עם הוותיקן.

תזכורת: ההכחשה של אלקין
ח"כ זאב אלקין, שעד לאחרונה שימש כסגן שר החוץ, השיב לשאלתו של ח"כ נסים זאב (ש"ס) והכחיש ב-22 בינואר 2014 באופן גורף את דבר קיומו של משא-ומתן. להלן דבריו:
▪ ▪ ▪

הנושא הזה של כל מתחם קבר דוד לא נדון בשנה האחרונה בממשלה הזאת, מאז שהוקמה, עם הוותיקן. הוא לא נפתח מחדש, לא נדון מחדש ולא סוכם בו שום דבר חדש. זה היה נכון לפני חצי שנה וזה נכון גם היום. את זה אני אומר לך באחריות מלאה כמי שעומד מטעם משרד החוץ ומופקד על ניהול המשא-ומתן הזה.

אני רואה את הפרסומים, לפעמים גם בתקשורת הזרה, הרבה יותר בתקשורת החרדית אצלנו, וכל פעם הנושא עולה מחדש ושמועות ומכרו את קבר דוד ומה לא, ואני מחייך כי בשנה הזאת לא קרה שום דבר.

לכן, כבר אז אמרתי לך, שהדרך הכי טובה שלך להתעדכן – אני אומנם אתן לך תשובה רשמית, אבל אם אתה רוצה לדעת את כל רזי הסודות וכו' וכו' – זה לפנות לשר הפנים דאז, אלי ישי, שהוא חבר מפלגתך--

נסים זאב (ש"ס):

לא, לא, זה עבר. אני אגיד לך משהו, האם במאי הוותיקן מגיע - - -

סגן שר החוץ זאב אלקין:

--וכל מה שנעשה במשא-ומתן הזה, אני תכף גם אפרט קצת, לא אשאיר אותך בלי מידע – כמו שעשיתי אז, מה שאמרתי לך, אני אחזור גם עכשיו לפרוטוקול – כל מה שהיה שם, כולל מאחורי הקלעים של מה שהיה שם, מי שהכי טוב יוכל לענות לך ולא צריך בשביל זה לא שאילתה ולא הצעה לסדר, תוכל לעשות את זה בדיון בסיעה, מול אלי ישי, כי הוא היה, לקח חלק פעיל מאוד, כמובן לא במשא-ומתן ישיר מול הוותיקן, אבל כל מה שנאמר לוותיקן תואם אתו, עד כדי כך, שאפילו המשלחת הישראלית עשתה טעות והציעה שם איזה שהיא הצעה, לא אכנס כרגע מהי, והשר אלי ישי חשב שהיא לא נכונה, בבושת פנים חזרה המשלחת הישראלית לאחר תקופה מסוימת למשא-ומתן, לנציגי הוותיקן ואמרה: טעינו, עמדתנו השתנתה ואנחנו מבקשים למחוק מהפרוטוקול את מה שהצענו כי שר הפנים שלנו לא מסכים. ושינו את זה לפי מה שאז הסכים עליו שר הפנים והכינו אפילו נספח מיוחד בנושא הזה של כללי השימוש של העדות הנוצריות השונות כי יש פה מחלוקות בתוך העדות הנוצריות עצמן, שהוותיקן רצה להסדיר במסגרת ההסכם הזה ויש אפילו מסמך מיוחד שנכתב מטעם משרד הפנים בעניין הזה.

לכן, מי שבר סמכא הכי טוב לספר לך מה קורה זה אלי ישי, תוכל לדון אתו על זה. אם אתם לא יודעים לדבר - - -

נסים זאב (ש"ס):

מה שהיה זה ימשיך להיות?

סגן שר החוץ זאב אלקין:

אם אתם לא יודעים לדבר אחד עם אחד, אז תוכלו אולי בדיון סיעתי לחדד את הסוגיה הזאת.

נסים זאב (ש"ס):

לא, לא, מדברים. אבל - - -

סגן שר החוץ זאב אלקין:

המצב הוא כפי שאז אמרתי לך, אני חוזר ואומר: משרד החוץ לא התחייב כלפי הוותיקן על העברת או חקירת חדר הסעודה האחרונה, או חלק אחר, במתחם מקום קבר דוד המלך בהר-ציון, ואין בכוונתו לעשות כן על-רקע ביקורו הצפוי של האפיפיור ובכלל.

שנית, בהמשך להסכם היסוד שנחתם בין מדינת ישראל והוותיקן, אשר במסגרתו הכיר הוותיקן במדינת ישראל, מתנהל מזה שנים רבות משא-ומתן על הסכם כלכלי בין ישראל לוותיקן - אגב, ההסכם הזה, הוקצב בשבילו שנתיים, זה היה בדיוק לפני 20 שנה, זה לקח לנו 20 שנה, אולי נגיע לחתימה באמת בשנה הזאת - המשא-ומתן שטרם הסתיים, אבל הוא מתקרב לסיומו, זה נכון, ולכן אני לא פוסל אפשרות שייחתם אותו הסכם עד לביקור האפיפיור, אנחנו בהחלט מתקרבים לחתימת ההסכם - -

נסים זאב (ש"ס):

מה אומר ההסכם?

סגן שר החוץ זאב אלקין:

- - דן במכלול רחב של נושאים הקשורים לכנסיה הקתולית ופעילותיה בארץ, בכלל זה, סוגיות מיסוי וארנונה, ביטוח לאומי, הפקעות, תביעות פרטניות של הוותיקן לגבי רכוש הכנסייה בארץ הקודש וכיוצא בזה.

במגוון הסוגיות הנדונות עלתה גם תביעת הכנסייה לגבי חדר הסעודה האחרונה המצוי במתחם שעל הר ציון. המשלחת הישראלית למשא-ומתן עומדת על עמדתה המסורתית של ישראל, שחדר הסעודה האחרונה, וכל שכן חלקים אחרים במתחם הזה, לא יועברו לבעלות הוותיקן, לרבות זכויות החכירה או חזקה כלשהי.

זאת העמדה, זאת הייתה העמדה בקדנציה הקודמת והקפיד מאוד שר הפנים על כך שהיא לא תשתנה, כולל כל הפרטים האחרונים מה כן יקבל הוותיקן מבחינת תנאי השימוש באותו חדר הסעודה האחרונה ביחס לכל העדות הנוצריות האחרות. מהבחינה הזאת, העמדה הזאת לא השתנתה ולא עומדת להשתנות. גם לא זכור לי, שאי פעם הצד השני, במסגרת השנה שאני עוסק במשא-ומתן הזה, הציע לדון בזה מחדש.

לכן, כנראה שנגזר גורלי וכל פעם כשיהיה פרסום תורן בעוד עיתון חרדי אחד על כך שמכרנו את קבר דוד, תעלה פה שאילתה או הצעה לסדר ואני אחזור לפה ושוב אשלח אותך לשר אלי ישי לברר ממנו את הפרטים מה כן סוכם כי אני לא נכנס כאן לפרטים, בכוונה, כי זה הסכם שעוד לא נחתם, ואגיד לך שאין שום כוונות, לא להעביר את הבעלות, לא להעביר את החזקה ולא להעביר את החכירה. תודה רבה.

תאריך:  07/07/2014   |   עודכן:  07/07/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד החוץ מודה: מו"מ סודי עם הוותיקן
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי.א.
7/07/14 16:52
2
אורי.א.
7/07/14 16:52
3
טבריש פוטין
7/07/14 17:14
4
וינטר הניה
7/07/14 17:16
5
פלא יועץ
8/07/14 08:05
6
תגובה לאמור
8/07/14 10:25
7
יונה סוקולובסקי
8/07/14 21:07
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת הכספים של הכנסת, שתדון בשלושת השבועות הקרובים בחוק לפטור ממע"מ על דירות יד ראשונה לצעירים, עשויה להחליט על הרחבת רשימת מקבלי ההטבה. התוצאה: החוק יעלה לקופת המדינה 3.5 מיליארד שקל, ולא 2 מיליארד כפי שסבר תחילה שר האוצר, או 2.5 מיליארד לפי ההערכה כיום.
06/07/2014  |  אלעזר לוין  |   חדשות
השבת היא לא רק של החרדים והיא לא רק של הדתיים. השבת היא השבת של כולנו, היא המורשת המשותפת של כולנו, ואנחנו ביחד צריכים לצקת תכנים שסביבם צריך לגבש הסכמה רחבה, ולא בדרך שזה קרה וקורה.
03/07/2014  |  גדעון סער  |   מאמרים
על-רקע האירועים הביטחוניים, מגלה סקר מנדטים שערך מכון פאנלס פוליטיקס (Panels Politics) עבור ערוץ הכנסת כי בדעת הקהל מתרבים אלו התופשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כהססן, מה שמביא לעלייה בכוחה של מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט.
03/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הנוהג במליאת הכנסת הוא שבעת דיון בהצעה לסדר חייב להיות נוכח במליאת הכנסת שר תורן שישיב לח"כ המציע, או לפחות סגן-שר. אולם באופן חריג, דיון בהצעה לסדר התקיים בלא נוכחות נציגי הממשלה ומבלי שתינתן תשובתה.
03/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 2.7.14) צו מס קנייה מיוחד, שנועד להפחית את הסרבול הביורוקרטי שלו נדרשים עולים חדשים או קטינים חוזרים, על-מנת לממש את מלוא זכויותיהם ככאלו.
02/07/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
סמסונג תחליף את הסוללות בגלקסי  /  יפעת גדות
משנת 2015: מענה אנושי בתוך 3 דקות  /  מחלקה ראשונה
תקלה בממירי הוט הורסת טלוויזיות  /  עידן יוסף
כנסת בהשהיה  /  עידן יוסף
התקציב הנסתר  /  סתיו שפיר
איש אינו יכול לתבוע בעלות על אלוהים  /  יאיר לפיד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il