חברת NSC הישראלית הכריזה (א', 30.11.03) על גרסה חדשה של מנוע זיהוי הדיבור שפיתחה. בין חידושי המנוע החדש: יכולת איתור מילות מפתח מתוך משפט (slot filling), ניצול מרבי של משאבי זיהוי דיבור ותמיכה בתחבירים בפורמט ABNF שהינו חלק מסטנדרט VoiceXML. מנוע זיהוי הדיבור של NSC מבוסס על כרטיס PCI ומיועד בעיקר לשירותי טלפוניה מבוססי ממשק קולי מרובי משתמשים.
ד"ר עמי מויאל, מנכ"ל NSC, מסביר כי היתרונות שבמנוע החדש מכוונים לאותם משתמשים במערכות טלפוניה אשר רוצים לשוחח בטבעיות עם המכונה שבצד השני. המנוע של NSC מסוגל להבין אלמנטים של משפט שלם, כולל וריאציות שונות של אותו משפט, או מילות מפתח. כך לדוגמה, אם המתקשר, העושה שימוש בשירות מבוסס זיהוי דיבור של חברה לממכר כרטיסי קולנוע, אומר: "אני רוצה שני כרטיסים למטריקס מחר בכפר סבא", או "מחר בכפר סבא, שני כרטיסים למטריקס בבקשה", המערכת תוכל לעבד את המשפט כולו, או להתמקד במילות מפתח דוגמת "שני כרטיסים", "מטריקס", "מחר", "כפר סבא" ולהגיב לבקשה מיידית. המערכת מנטרלת מראש את המילים המיותרות ומתרכזת בעיקר.
"היכולת לאתר מספר מילות מפתח ממשפט שנאמר, תאפשר שירותים מבוססי זיהוי דיבור פחות מורכבים למשתמשים ועל כן תעודד את חדירתם לשוק", אומר ד"ר מויאל. "התוצאה המיידית של הגרסא העדכנית של המוצר החדש שלנו הינה יכולת "להשטחת" תפריטים בשירות. במקום מענה למספר שאלות שבכל אחד מהם התשובה הינה פריט מידע בודד, הדובר יוכל לומר משפט מלא הכולל את כל פריטי המידע. כמובן שעל-פי תוצאות הזיהוי השירות יוכל ליזום שאלות על המידע החסר, ובכך יתאפשרו שירותים חכמים יותר, אך עם זאת פשוטים יותר למשתמש".
עוד חדש בגרסה היא היכולת של מפתחי שירותי הטלפוניה מבוססי הממשק הקולי לשנות את תצורת הכרטיס לפי צרכי היישום. הסיבה: הכרטיס של NSC מבוסס על מעבדי DSP אשר כל אחד ואחד מהם הוא יחידת עיבוד עצמאית לחלוטין, כך שניתן להגדיר כל מעבד בנפרד לסוג ערוץ הזיהוי והשפה בהם הוא יתמוך ולשנות זאת במידת הצורך.
תכונה חשובה זו מאפשרת להריץ שירותים שונים ובשפות שונות על אותו כרטיס תוך ניצול מרבי ויעיל של יכולות מנוע זיהוי הדיבור. בשורה נוספת למפתחים הינה התמיכה בפורמט ABNF שהינו חלק מהסטנדרט VoiceXML ההולך ומתבסס כסטנדרט בתעשיה לכתיבת יישומים מבוססי ממשק קולי.