|
בואינג 777X [צילום: בואינג]
|
|
|
|
|
בואינג חשפה בסלון האווירי פארנבורו באנגליה, פרטים ראשונים על חוויית הנוסע המהפכנית של מטוס ה-777X החדש המבוססת על העיצוב עטור הפרסים של דגם ה-777 הנוכחי, ומשלבת גם את הטכנולוגיות החדישות של מטוס ה-787 דרימליינר, המטוס המתקדם בעולם מסוגו.
בין המאפיינים החדשים שהוצגו:
- השוואת לחצים עד לגובה של 6,000 רגל.
- חלונות גדולים יותר בכ-15% בהשוואה למתחרות, אשר ממוקמים גבוה יותר כך שיהיו בטווח הראייה של יותר נוסעים.
- חדירה מוגברת של אור טבעי, הודות למיקום החדשני של החלונות.
- קונספט עיצוב פנים חדשניה מאפשר לחברות התעופה ליצור בקלות יתרה מחלקות נפרדות ומתוחמות, בהתאם לצרכי חברת התעופה ולקוחותיה.
- תא נוסעים רחב יותר בכ-40 ס"מ בהשוואה למתחרות.
- ויסות מותאם של לחות בתא הנוסעים, בדומה למטוס ה-787.
- סינון אוויר משודרג לשיפור חווית הנוסע.
- תאורת לד חדשנית שמקלה על חוויית הטיסה ומאפשרת לחברות התעופה אופציות מיתוג נוספות.
- הפחתת הרעש בתא הנוסעים, הודות לעיצוב חדשני של המנוע ובידוד משופר.
דניס אנג, מנהל תחום עיצוב פנים בפרויקט ה-777X, אמר: "ביחד עם החידושים והפיתוחים הנוספים שעוד לפנינו, ה-777X יבטא קונספט חדש לגמרי של עיצוב פנים, שהוא אמנות בפני עצמה. כל המאפיינים שחשפנו היום ועוד נחשוף בעתיד מהווים ביחד חבילה מושלמת שמגדירה מחדש את המושג 'חוויית נוסע'".
לפרויקט ה-777X יש כרגע 300 הזמנות והתחייבויות מ-6 לקוחות ברחבי העולם. הייצור מתוכנן להתחיל ב-2017, והמטוס הראשון צפוי להימסר ב-2020.