שירות ה-Remarketing של גוגל - המציג פרסומות משתנות לפי פרופיל הגלישה של הגולש הספציפי - אינו דואר זבל לפי חוק הספאם. כך קובע (18.9.14) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, פרופ'
עופר גרוסקופף, בדחותו בקשה לתביעה ייצוגית נגד גוגל על-פי חוק זה.
גרוסקופף אומר, כי חוק הספאם מגדיר בצורה ברורה את הדרכים בהן אסור לשדר פרסומות למי שאינו רוצה בכך. אחת מהן היא "הודעה אלקטרונית", והמחלוקת בתיק זה היא סביב השאלה האם יש להגדיר את ה-Remarketing כהודעה כזו. לדבריו, יש לפרש את המונח בצורה מצומצמת, גם כדי שלא לפגוע במודלים עסקיים לגיטימיים וגם משום שבהעדר אפשרות לחזות את כיווני התפתחותו של העולם הווירטואלי - "מוטב לנו להיזהר מקביעה נמהרת של מגבלות משפטיות, מגבלות העלולות לכבול שלא לצורך את התפתחותם של היצירתיות והדמיון האנושיים".
לדעת גרוסקופף, פרשנותו המקובלת של המונח "הודעה אלקטרונית" היא "דואר אלקטרוני. החוק בא לאסור העברת ספאם במערכת זו, משום שלא רק שבדרך זו נחשף המקבל לפרסומת בה אין הוא מעוניין, אלא גם מוטל עליו לטפל באותה פרסומת. לעומת זאת, המודעות של ה-Remarketing אינן מועברות בטכנולוגיה דומה לזו של הדוא"ל, והגולש אינו צריך לטפל בהן; די שיעבור לדף אחר כדי שהן ייעלמו.
הבקשה הוגשה בידי יוסף טויסטר, שיוצג בידי עוה"ד ליאור להב וקרן אלדר. את גוגל ייצגו עוה"ד
ברק טל, רות לובן ויונת אפריאט-מנה.