משרד התקשורת נחלץ להגנת המפעילים הוירטואליים ב
סלולר על-מנת לשמור על מעמדם, ולאפשר להם להתחרות בשוק הסלולר לאורך זמן וזאת כדי לשמר את התחרות העזה בשוק זה. המשרד מבסס את הסמכות שלו להתערב בהסכמי אירוח קיימים בין מפעילי סלולר ומפעילים וירטואליים, אשר הפכו לבלתי רלוונטיים לאור התמורות שהתפתחו בתנאי השוק.
מאז נחתמו הסכמי האירוח הראשונים של מפעילי סלולר וירטואליים, עם חברות הסלולר בעלות התשתית ועד היום, קיימת מגמת שיפור במחירי האירוח, אולם היא אינה תואמת בעוצמתה את הירידה במחירים ללקוחות הפרטיים. בנוסף לכך, היקף החדירה של המפעילים הוירטואליים לשוק הסלולר מעלה חשש לגבי יכולתם להוסיף ולפעול בשוק כשחקנים אפקטיביים לאורך זמן.
משרד התקשורת מבקש להגן על יכולתם של המפעילים הוירטואליים להתחרות באופן אפקטיבי, בעידן של התגבשות קבוצות תקשורת בעלות תשתית, ועל-רקע התמורות הצפויות בשוק הסלולר לאור שיתוף האתרים של המפעילים בעלי התשתית.
לפיכך, פועל המשרד ליצירת תנאים בהם התעריפים הסיטונאיים יאפשרו למפעילי הסלולר הוירטואליים למכור שירותיהם, תוך שהם משאירים לעצמם רווח קמעונאי סביר.
על כן, קבע המשרד את כללי ההתערבות במקרה של קושי בניהול מו"מ בין המפעיל הוירטואלי המתארח, לבין המפעיל המארח לשיפור תנאי ההסכם, כל זאת בכפוף לכך שישתכנע כי התנאים שהוצעו למפעיל הוירטואלי לא היו סבירים ביחס לתנאים הכלולים בהסכם עם המנוי העסקי לו התנאים המיטביים.
שר התקשורת
גלעד ארדן אמר כי "כיום, התחרות בענף הסלולר עזה, והתעריפים המוצעים ללקוחות פרטיים נמוכים מאוד. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לשמר את יכולתם של מפעילים וירטואליים להתחרות בשוק הסלולר לאורך זמן, ולשם כך - חשוב לוודא כי התנאים המוצעים להם יהיו סבירים באופן שפעילותם תהיה כדאית כלכלית".
נקודת הייחוס אשר קבע המשרד לבחינת גובה תעריפי האירוח היא התעריף הניתן על-ידי המפעיל המארח בהסכם עם הלקוח הקמעונאי העסקי לו התנאים המיטביים, וזאת עקב הדמיון באספקת שירות לכמות לקוחות גדולה, ויציבות המחירים המאפיינת את המגזר הקמעונאי העסקי.