רכבת ישראל נמנעת מלספק ללקוחותיה העושים שימוש בכרטיסיות נסיעה את מלוא הנסיעות עליהן שילמו. כך טוען (20.11.14) עו"ד מיכאל אדלר בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 21.5 מיליון שקל שהגיש נגד הרכבת.
לדבריו, הוא עצמו גילה שכרטיסיית רב-קו שרכש לנסיעות מהרצליה לתל אביב, נגמרה אחרי 11 נסיעות למרות ששילם תמורת 12. בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי הרכבת תציעה לו כפיצוי עשרה כרטיסי נסיעה בקו ת"א-הרצליה. בכך, הוא טוען, הודתה הרכבת במעשיה.
לטענת התובע, הרכבת ביצעה הטעיה צרכנית בכך שסיפקה ללקוחותיה כרטיסיות הכוללות פחות נסיעות מהכמות לה התחייבה, תוך ניצול העובדה שהלקוחות אינם יכולים לעקוב בכל עת אחר מספר הנסיעות אותו ניצלו. טרם הוגש כתב הגנה.