חברת החשמל שוללת זכויות הנחה מצרכנים הזכאים לה על-פי חוק במועד בו הם עוברים דירה, וזאת בטיעוני סרק. בנוסף, נמנעת החברה מלשלם ללקוחותיה את הפיצוי עליו היא מתחייבת אם אינה עומדת באמות המידה שקבעה לפניות מטעם לקוחותיה. כך נטען (16.12.14) ובבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה בסך 20 מיליון שקל שהוגשה נגד לבית המשפט המחוזי מרכז.
לטענת התובעת, סבטלנה זינשטיין, לפני כשנה עברה מדירתה בעפולה לדירת עמידר שהוקצתה לה. עד למעבר היא קיבלה הנחה לזכאים בסך 50% מצריכת החשמל 400 קוט"ש, אך עם המעבר שללה ממנה חברת החשמל את ההנחה ואף לא השיבה לפניותיה.
לדברי התובעת, שאינה דוברת עברית והמקבלת קיצבת זיקנה והשלמת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי, חברת החשמל ניצלה את חולשתה, את גילה ואת עובדת חוסר שליטתה בשפה העברית, על-מנת לשלול ממנה את זכויותיה על-פי דין. בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ברק רון, נאמר, כי מאוחר יותר השיבה החברה, כי חוזה השכירות בדירה הקודמת טרם נסתיים וההנחה לא תינתן לפני סיומו שכן היא מתייחסת לאותה דירה.
עוד טוענת התובעת, כי חברת החשמל נמנעה מלשלם לה את התשלום המגיע לה בגין הפרת אמות המידה בגין כל יום איחור במתן מענה בכתב לתלונת צרכן. במקרה הנדון מדובר באיחור של עשרה ימים, עליו היא זכאית לפיצוי של 80 שקל. טרם הוגש כתב הגנה.