ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ
אבישי ברוורמן, דורשת לשחרר את ענף המוניות מהסטגנציה והורתה (יום ד', 31.12.14) ל
משרד התחבורה לדווח לוועדה בחודש יוני על התקדמות העבודה לארגון-מחדש בענף וכן על הוספה באופן התחלתי של לפחות 30 קווי שירות חדשים.
בדיון התברר כי על-פי המתווה הנוכחי ניתן לבצע רק שינויים קוסמטיים במסלולי הקווים, אך לשר התחבורה יש סמכות לאשר קווי שירות חדשים, ללא צורך בתקנות, וברוורמן קרא לשר התחבורה הבא (ולא לנוכחי - בגלל תקופת הבחירות) לעשות בה שימוש.
היו"ר ברוורמן אמר כי בעבר כבר דווח לוועדה על עבודות לקידום הסדרה כוללת בענף, ודרש תשובות לשאלה האם יש התקדמות מעשית בנושא. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, השיבה כי כבר בשבוע הבא תתקיים ישיבה בנושא במשרד התחבורה, והסבירה כי פתרון כולל ידרוש תיקוני חקיקה ראשית. ממונה הסעים ומוניות במשרד התחבורה, יוסי נזרי, אמר כי מנהל הרשות לתחבורה ציבורית, מאיר חן, נתן הוראה מפורשת לסיים את הטיפול בנושא כבר בשנת 2015.
היו"ר הזמני של הארגון החדש לנהגי מוניות בישראל, שי דיין, אמר כי משרד התחבורה צריך להוסיף קווים חדשים ונסיעות באזורים של בנייה חדשה, דוגמת כפר סבא, הוד השרון, רעננה, בת ים, ראשון לציון. מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, הוסיף כי למוניות שירות יש תפקיד מכריע ויתרונות על פני אוטובוסים, וציין כי בני הנוער יכולים לעשות שימוש במוניות שירות כדי לחזור מבילויים בשעות שאין אוטובוסים. לדבריו, כיום אין תחרות בתחבורה הציבורית מאחר שמפעיל אחד יוצא ואחר נכנס במקומו, ורק הכנסת קווי שירות תכניס תחרות. הוא הוסיף כי כדי לאפשר תחרות צריך לשלב את מוניות השירות ברב-קו, וציין כי אין התקדמות בנושא כבר 3 שנים, וכן לאפשר להתאים את קווי השירות לבניית השכונות החדשות בערים.
הוועדה אישרה את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולהאריך את תקופת הרישיונות לקווי שירות ונסיעות שירות במוניות. כבר ב-2005 נעשתה הסדרה למוניות השירות, אולם ההסדר נקבע כזמני עד 2013 עם אפשרות לשר להאריך את ההסדר הזמני בצו, עד שיהיה הסדר כולל. הוועדה כבר אישרה בעבר הארכת ההסדר עד סוף השנה הנוכחית, אך משרד התחבורה ביקש להאריך את הרישיונות בשנה נוספת. עו"ד ראובני, אמרה כי המשרד מבקש להאריך את הרישיונות בשנה נוספת, עד סוף 2015, כאשר במקביל מתבצעת עבודה על הסדרת הענף.