|
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק [צילום: AP]
|
|
|
|
|
פייסבוק סיימה את השנה הכספית ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות שיא, שהושגו בעיקר הודות לשגשוג בתחום הפרסום במובייל. חצי מיליארד ממשתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם עושים זאת באמצעות הסלולר ו-69% מכלל ההכנסות שלה מפרסום מגיעות מתחום זה.
בסך-הכל הכניסה פייסבוק מפרסום במובייל במהלך הרבעון 2.53 מיליארד דולר - זינוק של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. סך ההכנסות הרבעוניות של החברה מפרסום עמד על 3.59 מיליארד וכלל ההכנסות שלה צמחו ב-48.97% ל-3.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי צמח ב-34.03% ל-701 מיליון דולר והרווח המיוחס לבעלי המניות - ב-33.85% ל-696 מיליון. הרווח הנקי למניה עלה ב-25% ועמד על 0.25 דולר.
בשנה כולה זינקו הכנסותיה של פייסבוק ב-58.23% ל-12.47 מיליארד דולר, הרווח התפעולי צמח ב-78.1% ל-4.99 מיליארד, והרווח הנקי האמיר ב-96% ל-2.94 מיליארד.
בסך-הכל, עמד מספר המשתמשים הפעילים של פייסבוק בתום הרבעון על קרוב ל-1.4 מיליארד, כאשר 890 מיליון נכנסים מדי יום.
עוד עולה מהתוצאות הרבעוניות כי ההוצאות הגולמיות גדלו במהלכו ב-33% ל-653 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-52.72% ל-3.2 מיליארד דולר והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-83.04%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-114.88% ל-2.07 מיליארד דולר והרווח נותר ללא שינוי ועמד על 1.13 מיליארד.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, נשאר נאמן להרגלו ולא הרחיב במילים בתגובה לתוצאות. הוא חזר על מה שאמר עם פרסום הדוחות הקודמים: "עשינו הרבה, הקהילה שלנו ממשיכה לגדול ואנחנו בדרך לחבר את כל העולם".