|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חשד לזיופים: שתי קלפיות נפסלו בכפר קאסם

בקלפיות נמצאו מספר גבוה של מעטפות חשדות גם נגד זיופים בקלפי נוספת בטייבה ועדת הבחירות המרכזית תעביר את ממצאי הבדיקה לחקירת המשטרה אין שינוי בתוצאות שגיא קייזלר: נפרסם דוח שירעיד את המדינה
24/03/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

מוקד לדיווחים
המטה לטוהר הבחירות הקים מוקד להעברת תלונות או מידע על פעולות בלתי חוקיות שנעשו במהלך מערכת הבחירות. אזרחים שנחשפו לפעולות שיבוש/זיוף מתבקשים להעביר את תלונתם למוקד שמספרו 03-6106161. רשימת "יחד" מסרה בתוך כך כי עקב חשד ומידע נוסף שהגיע לידיה על העלמת קולות רבים הוקם צוות מיוחד לאיתור ולבדיקה של מצביעים מול ספר הבוחרים. כדי שיהיה באפשרותה לבדוק את החשדות בצורה מיטבית, היא מבקשת ממצביעיה למלא בהקדם (עד ה-28.3.15) פרטים באתר ייעודי.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, פסל שתי קלפיות בכפר קאסם, בשל פגמים מהותיים שנפלו בהליך ההצבעה וספירת הקולות. התברר כי מספר המעטפות בקלפיות גבוה ב-50 ממספר בעלי זכות הבחירה בהן. הממצאים יועברו למשטרת ישראל כדי שתחקור חשד לפגיעה בטוהר הבחירות. אין באי-הכללת ההצבעות משתי קלפיות אלה כדי לשנות את התוצאות הסופיות של הבחירות.

בקלפי נוספת בטייבה הועלו חששות לשמירה על טוהר הבחירות בקלפי זו. עם זאת, מספרי הבקרה בקלפי זו ניתנים להסבר באופן כלשהו, וכיוון שכך נמנו ההצבעות בה במניין הקולות, אך בד-בבד יועברו ממצאים בעניין לחקירת משטרה.

בימים האחרונים, התקיים במשכן הכנסת מבצע לבדיקת התוצאות בקלפיות השונות. למבצע גויסו כ-60 בודקים, חלקם עובדי ועדת הבחירות המרכזית וחלקם האחר עובדים אשר גויסו מקרב הפרקליטויות השונות, וכן, מקרב מערך הייעוץ המשפטי בשירות המדינה.

הם בדקו 233 קלפיות, על-פי אינדיקציות שונות המעלות חשש לפגיעה בטוהר הבחירות או לכך שהתוצאות שהתקבלו מהן אינן מדויקות. לבדיקה נמסרו 26 קלפיות לגביהן התקבלו דיווחים על אירועים מיוחדים במהלך יום הבחירות, בעקבות תלונות ציבור, תלונות נציגי הסיעות, דיווחי הוועדות האזוריות או דיווחי משטרה; 97 קלפיות בהן שיעור ההצבעה היה גבוה במיוחד ובאופן חריג (מעל ל-90% שיעורי הצבעה); 19 קלפיות לגביהן התקבלו תלונות לאחר יום הבחירות, בטענה כי תוצאות אותן קלפיות אינן סבירות; 91 קלפיות בהן עלה חשש להסטות בשל טעויות אנוש. הקלפיות עלו מהפקת דוח הסטות מהמערכת הממוחשבת.

הליך הבדיקה כלל שלוש סוגי בדיקות:
1. בדיקת הסטות - בדיקה האם תוצאות הקלפי כפי שהוקלדו במערכת הממוחשבת משקפות את הכתוב בפרוטוקול או שקיימת טעות בהקלדה. לחלופין, נבדק האם הכתוב בפרוטוקול משקף את ספירת הקולות בגיליון ספירת קולות, או שמדובר בטעות העתקה.
2. בדיקה ראשונית - בדיקה ראשונית של חומרי הקלפי, אשר במסגרתה נבדקו: שיעור ההצבעה, כמות הקולות הפסולים, התאמת מספר הקולות הכשרים למספר המעטפות, סבירות התפלגות התוצאות, התאמת מספר השוטרים שהצביעו אל מספר תעודות הצבעת שוטרים שצורפו לפרוטוקול, איזון הפרוטוקול ורהיטות הכתב (האם הפרוטוקול מקושקש ומלא מחיקות אם לאו). קלפיות אשר הבדיקה הראשונית הראתה שקיים חשש לאי-תקינות בקלפי, הופנו לבדיקה מעמיקה.
3. בדיקה מעמיקה - בדיקה מעמיקה של כל חומרי הקלפי, לרבות, ספירת הקולות הפסולים בקלפי, ספירת המעטפות, ספירת הקולות הכשרים ועוד.

מתוך כלל הקלפיות האמורות, 142 קלפיות נבדקו בבדיקה ראשונית, ומתוכן 40 קלפיות נבדקו בבדיקה מעמיקה.

בהחלטתו, כתב השופט ג'ובראן: "אין ספק כי הפעולות שנקטה ועדת הבחירות המרכזית, לרבות הליך הבדיקה שביצעה, והתוצאות המעטות שהעלתה - מעידות על חוזקה של הדמוקרטיה הישראלית ועל טיבם של אמצעי הבקרה בקלפיות בהתאם לחוק הבחירות ועל נהלי ופעולות הוועדה המרכזית. דומה כי הבוחר הישראלי יכול להתגאות בחוסנו של ההליך הדמוקרטי ובהליכים המקיפים שבוצעו לשם ביצורו".

יוזם מבצע מניעת הזיופים במגזר הערבי, שגיא קייזלר, מסר בתגובה: "אין חדש תחת השמש. אולם מוזר שעד כה בחרה ועדת הבחירות להתעלם מהמבצע הגדול שמנע זיופים בעשרות אלפי קולות וכי מדובר ביום שהוא חגיגה לדמוקרטיה גם בקרב המזייפים. בימים אלו אנו עובדים על דוח מסודר שירעיד את המדינה ויחשוף את האמת מאחורי הקלעים. ח"כ יריב לוין שסייע רבות להצלחת המבצע יקבל את הדוח ויקדם דיון דחוף בנושא".
החלטה בעניין הכללת קלפיות מס' 8 ו-11 בכפר קאסם וקלפי 29 בטייבה בתוצאות הבחירות לכנסת ה-20 / החלטה
בהתאם להחלטת נשיאות ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, ביצע מטה הוועדה, באמצעות עובדי הוועדה ועובדים שגויסו מקרב פרקליטות המדינה והלשכות המשפטיות במשרדי הממשלה, בקרה על תוצאות הבחירות לכנסת ה-20 ועל החומרים שהתקבלו מקלפיות בהן הועלו אינדיקציות לחשש לפגיעה בטוהר הבחירות. המבצע נוהל בהתאם לנוהל מסודר שאושר על ידי המנהלת הכללית של הוועדה, ובפיקוח הלשכה המשפטית של הוועדה ובמסגרתו נבדקו 233 קלפיות. לאחר סיום המבצע, הובאו מספר קלפיות להכרעתי. בעניין חלק מהקלפיות, תיקנתי טעויות בפרוטוקול ועדות הקלפי, בהתאם לסמכותי לפי סעיף 79(ה) לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969 (להלן – חוק הבחירות).

תאריך:  24/03/2015   |   עודכן:  24/03/2015
עידן יוסף
+בקבוק תבערה הושלך לעבר תומכי אלי ישי
00:27 25/03/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בסיום עצרת תמיכה באלי ישי והתנגדות לאריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים הושלך מאחד הבתים בקבוק תבערה  ▪  שלושה חשודים נעצרו
(בקבוק התבערה התלקח ולא גרם לנזק)
+רק ביבי צריך להתנצל?
14:58 24/03/15  |  ישראל רוזנבלט   |   לרשימה המלאה
שבוע אחרי "יום שלישי השחור", מתחילה התקשורת להתאושש. אמש היא חגגה על ההתנצלות של נתניהו. אף אחד בערוץ 2 (ולא רק שם) לא עלה בדעתו, שגם הרשימה הערבית המשותפת חייבת להתנצל על דברים חמורים הרבה יותר שראש מערך ההסברה שלה אמר, כשהשווה בין הציונות לארגון דאעש
(התנצל בפני הערבים. נתניהו [צילום: פלאש 90])
+על כשלון מפלגת הנשים החרדית
14:05 24/03/15  |  מעיין כפיר   |   לרשימה המלאה
מסתבר שלא נשים חרדיות ולא אזרחים ליברלים הצביעו בהמוניהם למפלגת 'בזכותן'. איך זה יכול להיות?  ▪  מעיין כפיר בטור ציני ומושחז על אודות ה"טרגדיה" של ייצוג הנשים החרדיות בכנסת
('מפלגת הנשים החרדיות' מסבירה שלאישה החרדית "רע" [צילום: פלאש 90])
+"תאונת עבודה"
12:37 24/03/15  |  מאיר שיבר   |   לרשימה המלאה
מפעם לפעם נכנסתי כמקובל אל מאחורי הפרגוד בשביל לבדוק את הימצאותם ותקינותם של פתקי ההצבעה. בשלב מסוים אי-אפשר היה שלא לראות בבירור את המפלס היורד במהירות של פתקי מחל (וגם ליברמן). ולפתע הבנתי שממש ברגע זה נופלים בסביבתי ריקושטים מפיצוץ שמקורו בתאונת עבודה. תאונת עבודה של השבט הלבן
קלפי. דעה ברורה מה טוב למדינת ישראל [צילום: פלאש 90]
+מועקות ופוליטיקה של גזענות
12:06 24/03/15  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
הפוליטיקה הישראלית, ברבדיה העמוקים, היא פוליטיקה של גזענות, הדרה, שנאה כלפי השונה ואפס סובלנות  ▪  מי שזורע שנאה ופחד, מי שמטפח פלגנות, יקצור לבסוף סופה
(חושים פוליטיים חדים. צ'רלי ביטון [צילום: מגי איילון/לע"מ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשד לזיופים: שתי קלפיות נפסלו בכפר קאסם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דניאל143
24/03/15 14:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
כמו דייג בסירת משוטים קטנה שמרגיש את תנודות הגלים המקדימות את הסערה, כך יכולתי להרגיש את זה בא. ראיתי אותם מגיעים. חלקם זוגות צעירים שבאו עם ילדים קטנים, חלקם מוגבלי תנועה או מבוגרים מאוד מלווים ע"י נציג הדור הצעיר ששוחח עמנו בעברית שוטפת. שמשתי כחבר ועדת קלפי בפתח תקוה, באזור המאוכלס ע"י עולים מחבר העמים. ואכן רובם המכריע של המצביעים דיבר רוסית. אצל חלק מהם הציצו ללא בושה עלונים של הליכוד מכיס הז'קט או המכנסיים. כולם שלשלו את המעטפה לתיבה בתנועות נחושות ובוטחות. לעיתים זיהיתי מבט כמעט מתריס בעיניהם. כאילו באו לדפוק על השולחן ולומר לא באתם לשאול מה דעתנו, אולי בכלל שכחתם מקיומנו. אבל יש לנו דעה ברורה מאוד על מה שטוב למדינת ישראל, והנה אנחנו כאן בשביל להביע אותה.
24/03/2015  |  מאיר שיבר  |   מאמרים
שבועיים-שלושה לפני הבחירות הופיע במשדר חדשות הלילה של הערוץ הראשון הח"כ לשעבר, צ'רלי ביטון. בשפתו הישירה, הכנה, ללא עשיית חשבון לאף אחד, אמר ביטון בסיום המשדר כדברים הללו: "מזרחים לא יצביעו לעולם להרצוג. המזרחים לא ישכחו לעולם את הפשע נגד האנושות שביצעה מפא"י נגד המזרחיים. אני מתכוון הפעם להצביע ש"ס". חושיו הפוליטיים של ביטון חדים כתער. הוא מכיר היטב את המפה הפוליטית. הוא היה הראשון, לעניות דעתי, שדייק בתוצאות הבחירות הרבה יותר טוב מכל הסוקרים למיניהם. וזו התורה כולה על רגל אחת. ההסברים האחרים, המלומדים והמדעיים לכאורה, אין בהם כל תקפות.
24/03/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
1. נחום ברנע לא שוכח דבר. בעיקר לא מי שפוגע בכבודו. לפני יותר משבועיים פירסם מסמך שכונה "מסמך הוויתורים". הוא ייחס זאת לנתניהו, ויחד עם עיתונו ביקשו לפגוע בראש הממשלה בכך שיניאו מצביעי ימין מובהקים מלתת קולם לו. יום לאחר מכן פירסם ישראל היום את דבריו של דניס רוס, שהיה אמון על המו"מ והכיר את המסמך, כי לא היו דברים מעולם. לאחר מכן כינס בני בגין מסיבת עיתונאים והסביר שמדובר בטיוטה אמריקנית, ולא במסמך של נתניהו. הוא כינה את ברנע שקרן וכך את ידיעות אחרונות ואמר שהם טפלו עלילת שקר על ראש הממשלה. עוד אמר שזאת שיטה אצל ברנע: לפני 20 שנה הציגו בפניו עובדות מדיניות חשובות והוא סירב לפרסמן באומרו "אין אמת, כל ידיעה צריכה להיבחן לפי השאלה את מי היא משרתת". קשה לשמאל עם בני בגין. מה יגידו עליו, שהוא מושחת? למי הציבור מאמין יותר? התשובה מיותרת.
24/03/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
יותר משמחת מנצחים ומשמחה לאיד חשו מאה אלף יהודים היושבים בהר שמחת ניצולים מסכנת חורבן וגירוש על-פי מדיניות "המחנה הציוני". אבל הייתה זו רק חצי שמחה, מפני שאחרי תדהמה קצרה הכל חזר לתיקנו המעוות: פרשנים שאך זה עתה הוכו שוק על ירך חזרו לסורם וללא בושה תובעים מן המנצח להגשים את האג'נדה של המנוצח. איך, הם שואלים, יוכל נתניהו להקים ממשלת ימין צרה ללא "הלבנה" או "עלה תאנה", כלומר מבלי למסור תיקי מפתח לשמאל, כפי שעשה עם ברק ולבני? שהרי 'ימין' הוא שחור, ערווה, שאי-אפשר להיראות איתם בציבור ללא כיסוי או הלבנה מן השמאל.
24/03/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
העם אמר את דברו, לא פעם ולא פעמיים, כבר עשרות שנים מאז אוסלו מה השמאל הישראלי צריך להסיק מכך? אציג זאת כנאום ראש הממשלה לאומה
24/03/2015  |  אהרון שחר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
לא התכוונתי לפגוע בערביי ישראל  /  איציק וולף
הנשיא קורא לשנות את שיטת הממשל  /  עידן יוסף
דיווח: פרי יפרוש; שטרן ייכנס  /  עידן יוסף
אלוהים, לשלטון בחרתנו  /  מרדכי ליפמן
מה שהיה הוא שיהיה  /  יוני בן-מנחם
בִּנְפוֹל יְרִיבְךָ אַל תִּשְׂמָח  /  זאב בן-יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il