|
מוכרים, אבל יותר לאט [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ירידה קלה של 0.1% (במחירים קבועים) נרשמה בסך כל מכירות רשתות השיווק בחודשים פברואר-אפריל 2015, לאחר עלייה של 5.3% בשלושת החודשים נובמבר 2014 - ינואר 2015. כך עולה (יום ג', 26.5.15) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. רשת שיווק מוגדרת ע"י הלמס" כבעלת שלוש חנויות לפחות המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר (כולל מזון).
במקביל, נרשמה עלייה של 0.3% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון בלבד, בהמשך לעלייה של 4.9% בחודשים נובמבר 2014 - ינואר 2015.
תוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.