|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
רכבת קלה. ובסיטיפס תקלה [צילום: איתמר לוין]
רכבת קשה

סיטיפס תוקעת את רפורמת התעריפים בי-ם

זמן רב מבקש משרד התחבורה להנהיג תעריפי נסיעה זולים המאפשרים מעבר בין אמצעי תחבורה במטרופולין ירושלים, אולם מערכות הכרטוס של הרכבת הקלה אינן מאפשרות יישום 35 מיליון שקל מציעה המדינה לסיטיפס, אך שנה וחצי חלפה וכלום לא זז
10/06/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מנכ"ל סיטיפס ירון רביד

ראש אגף מסילות משה אמסלם [צילום: ירון זיו]

בטונים הגבוהים שעלו לפני כשבועיים מאחד החדרים במשרד התחבורה בירושלים לא ניתן היה לטעות. משה אמסלם וירון רביד, שבעבר עבדו שלובי זרועות בחברת רכבת ישראל, הפכו ליריבים - הראשון בתפקיד הרגולטור (ראש אגף מסילות) והשני מנכ"ל חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. על הפרק: עוד סיבוב בקרב המתמשך שבין משרד התחבורה לסיטיפס, שאינה ממלאת אחר חובותיה.

מול מכונות הכרטוס של סיטיפס בירושלים משתרכים תורים ארוכים של נוסעים שאינם מצליחים להסתדר עם המערכת המורכבת. הם אינם מתמצאים בשלל המסכים וכך מוצאים את עצמם נאבקים במכונה כשמנגד הספיקו לחלוף שלוש רכבות על פניהם. לעלות על הרכבת הקלה ללא תשלום פירושה נטילת סיכון. בין הקרונות סובבים פקחים שלא ממש מסייעים לנוסעים בתחנות.

35,000,000 שקלים לטובת סיטיפס אישרה המדינה כדי להחליף את מערך מכונות הכרטוס ולשדרוג לוח הזמנים שלה. כשנה וחצי חלפה מאז אך בפועל דבר אינו מתקדם, ולכן סיטיפס אינה מקבלת שקל. סיטיפס נוקטת בסחבת בטענה שעלות ההחלפה גבוהה יותר, ומציגה אומדנים הגבוהים פי שניים. גורמים במשרד התחבורה אומרים כי החברה מנסה לגזור קופון ולהרוויח מכספי ציבור, ואף קרובים להפקיע ממנה את החלפת המכונות, כולל התוכנה והחומרה, ולהעביר נושא זה לידי המדינה.

המדינה חשופה לתביעות

במשרד התחבורה מבינים היטב כי ההתנהלות בעצלתיים של סיטיפס חושפת את המדינה לתביעות מצד נוסעים הנפגעים מהשירות של מפעילת הרכבת הקלה. נוסעים אינם מקבלים הנחות המגיעות להם, וחלקם אף נאלצים להשתמש בשני כרטיסי רב-קו כדי לנסוע גם באוטובוס וגם ברכבת הקלה.

בחלקים נרחבים בישראל מונהג ערך צבור. בניגוד לערך החוזי בכרטיס הרב-קו, מאפשר הערך הצבור טעינת "ארנק" של סכום כסף מסוים ואף לקבל הנחות. מערכות הכרטוס הכושלות של סיטיפס אינן מאפשרות זאת ותוקעות מזה תקופה ארוכה רפורמה בתעריפים במטרופולין ירושלים, בדומה לרפורמת התעריפים שהונהגה בגוש-דן ובחיפה.

מתגובת משרד התחבורה עולה כי בעוד שיתר המפעילים מצייתים להוראות משרד התחבורה בסיטיפס "מצפצפים" תוך פגיעה חמורה במאות אלפי נוסעים המטרופולין ירושלים.

  • דובר המשרד אבנר עובדיה מסר: "כלל מפעילי תחבורה ציבורית במטרופולינים הונחו להפעיל חוזה מסוג "ערך צבור", ואכן על בסיס הנחיית משרד התחבורה הסדר זה קיים במטרופולין גוש-דן כולו וכן במטרופולין חיפה העמקים ובכל מכרז חדש שיוצא לתחרות, כגון: קווי 100, מכרז אשדוד-ת"א וכו'. מפעילי תחבורה ציבורית בירושלים (אגד, אגד תעבורה) ערוכים להפעלת ערך צבור במטרופולין ירושלים מלבד סיטיפס שהמערכת הטכנולוגית בה אינה מאפשרת שימוש ב'ערך צבור'. מכיוון שמערכת התעריפים בירושלים הינה שיתופית, הבעיה הטכנולוגית של הרכבת הקלה משפיעה על כלל המטרופולין בנושא זה. סיטיפס הונחתה על-ידי משרד התחבורה לקידום הנושא, טרם נקבע מועד מספק. בנוגע לרפורמה בתעריפים, הרכבת הקלה לא מסוגלת טכנולוגית לקבל שני חוזי נסיעה בעלי קודי שיתוף במטרופולין ירושלים. בנוגע לכרטיסי רב-קו במטרופולין ירושלים, הרכבת קלה בירושלים לא מסוגלת להכיר שני סוגי חוזים שונים הכוללים קודי שיתוף נסיעה במטרופולין ירושלים".

  • תגובת דובר סיטיפס, עזאל ותיק: "הנושאים המפורטים בפניית News1 לא היו חלק מהגדרות מערכת הכרטוס שנקבעו ואושרו על-ידי משרד התחבורה. הצורך ביישום נושאים אלו עלה רק לאחר עלייתה לאוויר של מערכת הכרטוס אשר עמדה בכל הבדיקות והמבחנים שקבעה המדינה. מדובר בצרכים חדשים שהוגדרו על-ידי המדינה רק בשלבים מאוחרים של הפרויקט ולפיכך טענתכם ל'ליקויים' להגדרתכם משוללת כל יסוד! מזה זמן מה אנו נמצאים בדיונים מול המדינה הן על אופי הפתרון המיטבי לסוגיות אלו והן על סוגיות מסחריות הקשורות בישומו. אנו תקווה כי דיונים אלו יסתיימו בהקדם ויאפשרו למדינה ולסיטיפס לבצע פרויקט שדרוג ועידכון במערכת הכרטוס שייתן מענה לצרכים אלו".

תאריך:  10/06/2015   |   עודכן:  10/06/2015
עידן יוסף
+כ"ץ: נשקול תקנות למניעת פגיעה בנוסעים
13:18 10/06/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהתייחסות ראשונה מצד שר התחבורה לשביתות בתחבורה הציבורית אמר כ"ץ בכנסת כי משרדו אינו צד בסכסוך ומסרב להשיב מדוע לא יידע המשרד את הנוסעים ולמה לא העמיד חלופות
(כ"ץ. אחריות ישירה רק לנוסעים בחברות ממשלתיות)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיטיפס תוקעת את רפורמת התעריפים בי-ם
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Michael Jankelowi
10/06/15 09:57
 
רכבת לא קלה
10/06/15 12:30
2
ארבינקא
10/06/15 11:20
3
אחד העם
10/06/15 12:17
4
עמית123456
10/06/15 17:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
רועי שוורץ-תיכון הוא מראשי המאבק למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. לצד מאבקו זה, הוא פועל לספק חלופה שיתופית שאינה ציבורית באמצעות קואופרטיב חדש שהקים. לאגודה השיתופית שהקים הוא קרא "ואף על-פי כן" נוע תנוע, משפט המיוחס לגלילאו גליליי שדיבר על תנועה.
08/06/2015  |  עידן יוסף  |   כתבות
בית הדין לעבודה בבאר שבע דחה (יום ב', 8.6.15) את תביעת ועד עובדי אגד תעבורה וארגון כוח לעובדים שביקשו לאסור על החברה לשבור את שביתת הנהגים באמצעות שיבוץ נהגים מושאלים וחיצוניים, ולאסור עליה לאיים על העובדים השובתים.
08/06/2015  |  יצחק דנון, עידן יוסף  |   חדשות
מה אמורה לעשות חברת תחבורה ציבורית שנאלצה להשאיר נוסעים בתחנה כי לא היה מקום באוטובוס? שאלה זו ואחרות עומדות בימים אלה במחלוקת בין הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לקואופרטיב אגד.
06/06/2015  |  עידן יוסף  |   כתבות
פרסום ראשון. משרד התחבורה טוען כי לא הוא זה שאחראי לכך שחברת קווים הפעילה אוטובוסים בשבת בפתח תקוה, אלא החברה היא האשמה בפריצת הסטטוס-קוו, שחוללה סערה בקרב חברי מועצת העיר הדתיים, שפנו בעניין למשרד התחבורה.
04/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית. אפליקציית גוגל מפות (google maps) כבר מציגה מזה מספר שנים מידע על תחבורה ציבורית ודרכי הגעה מנקודות שונות אל נקודות אחרות בעזרת קווי אוטובוס או רכבת. הבעיה היא שהמידע הוא סטטי, המתבסס על לוח הזמנים המתוכנן, כפי שמתקבל מחברות התחבורה הציבורית, מהרכבת וממשרד התחבורה.
04/06/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il