שר התחבורה ישראל כ"ץ התייחס לראשונה (יום ד', 10.6.15) לשביתה בת היומיים שהייתה בתחילת השבוע בחברת
אגד תעבורה והאשים את ארגון כוח לעובדים, המאגד את עובדי אגד תעבורה, בכך שנקט קו מיליטנטי והמריץ את העובדים לשבות, למרות נכונות מצד העובדים להגיע להסכמות מול ההנהלה.
במענה לשאילתה שהגיש ח"כ אליעזר מנחם מוזס (
יהדות התורה), אמר כ"ץ במליאת הכנסת כי הוא רואה בחומרה את פגיעה בלתי נסבלת בנוסעים ולצד זאת תומך בהגנה על זכויות עובדים וברפורמות. ולכן ישקול לחוקק תקנות שימנעו פגיעה באזרחים. הוא לא פירט.
ח"כ מוזס שאל את השר מדוע לא טרח
משרד התחבורה להודיע על השביתה ולעדכן את הנוסעים בעיתונות, באתר המשרד ובמודעות בתחנות ומדוע לא העמיד לנוסעים תחבורה ציבורית חלופית באמצעות חברות אחרות. כ"ץ כנראה לא ידע מה להשיב ובחר להתעלם מן השאלה.
ח"כ
אורי מקלב (יהדות התורה) הקשה ושאל מה הקו המבדיל בין שביתה לשביתה - מדוע מתערב השר ומביא לפתרון מהיר רק כאשר מדובר בשביתה מתוקשרת, ולא כאשר נפגעים עשרות אלפי נוסעים באשדוד, באשקלון, בעוטף ירושלים ובנתניה. "כאשר הייתה שביתה ברכבת ישראל העמדת את כל המשרד על הרגליים!", הטיח.
כ"ץ השיב לו כי באופן פורמלי משרד התחבורה אינו צד בסכסוך באגד תעבורה, אך בחברות ממשלתיות יש לו אחריות ישירה. "אצלי, מיש ששובת זה רק מוריד לו", אמר כ"ץ. "זה גורם לי להיות בעמדה הפוכה. אין לנו עניין לעזור למי שפוגע בנוסעים ולמי ששובר את הכלים". הוא הציע גם לשר הכלכלה
אריה דרעי שנכח באולם כי במכרזים תגבה המדינה פחות תמלוגים, תקבע שכר מינימלי לעובדי קבלן ותחייב את החברה הזוכה להצגת התייעלות ושיפורים בתחומים אחרים.
בדיון נכח גם מנכ"ל אגד תעבורה לשעבר
מיקי לוי, שסייע לשר בפרטי השכר במכרזים החדשים. כ"ץ התייחס לעניין ואמר כי נושא תקצוב רטרואקטיבי, כלומר העלאת שכר לנהגים במכרזים הישנים, הוא "סוגיה אוצרית", כלשונו. לוי מחה על כך שהנחיית השר באשר לרישום היסטוריה לגבי כלי רכב שנקבע להם אובדן להלכה וניזוקים ב-60% אינה מקוימת ואין תיאום בין חברות הביטוח לשוק ההון. השר הבטיח לבדוק את הנושא.