|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מלכה. "שני עולמות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] פישר. "איזה קסם" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק ראשון)

ערן מלכה העיד: פישר הפיל <br>אותי במלכודת דבש בכוח מאגי

פרסום ראשון של ההודאה הדרמטית ב-4.5.15 "חיי נהרסו, איבדתי את דמות הגיבור שילדי ייחסו לי" מספר כיצד התחלקו הוא, פישר ועדת המדינה במאות אלפי שקלים בשעות לילה מאוחרות טוען שפישר ביקש מעוזרתו לפתות אותו ודאג להשקות אותו בחצי בקבוק ויסקי בכל פגישה
28/06/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
"להכיר את ערן האחר"
"אני עושה את מה שאני עושה היום בלב שלם, ללא כל חרטה. אני חושב שמן הראוי שערן האמיתי, זה שמכירים מהצד השני, הוא זה שצריך להוביל אותי במהלך הזה ולא שום ערן אחר שגרם לי לעשות שטויות אחרות. אני אנסה ולו במעט להכיר לכם את ערן הזה, ערן האחר, ותוך כדי זה כמובן אספר את כל האמת"

"חושי ושיקול הדעת שלי התערערו בשביל ללכת שבי אחרי איזה קסם או איזשהו כוח מאגי" שיש לרונאל פישר. כך הסביר ערן מלכה את העבירות הרבות אותן ביצע, בחקירתו במח"ש ב-29.4.15 - הראשונה בה החל להודות ואשר נחשפת ב-News1.

מלכה פתח ואמר: "באתי היום לאחר שהמצפון מייסר אותי חודשים רבים ולאחר לבטים רבים החלטתי לספר את האמת. אני אקדים ואומר, שאין לי שום כוונה לספר משהו באופן חלקי ואני אהיה מוכן להיבדק בפוליגרף על כל אות ואות שעומדת לצאת מהפה שלי ברגעים אלה. עברתי תקופה מאוד מאוד קשה, אם זה בתקופה שהכרתי את רונאל פישר, תקופה שבה חושי ושיקול הדעת שלי התערערו והכל בשביל למצוא חן וללכת שבי אחרי קסם או איזשהו כוח מאגי שאני לא יודע לתאר אותו במילים אבל שיש לאדם הזה.

"עד אותו מועד שהכרתי אותו הייתי אדם עם שיקול דעת מאוד ברור בין המותר לאסור, ומשהו בהיכרות איתו גרם למשוואה הזאת להשתנות. אני מתבייש בכל מה שעשיתי. עם זאת אני חייב לציין שגם ברגעים הכי קשים ניסיתי להציל ולו במקצת ולנסות למזער את הנזק ככל שיכולתי וזה לא רע כמו שזה נשמע. אני בטוח שאני מצטייר כאיזה מפלצת שמעלה בתפקידה ואני גם לא שופט אף אחד שחושב ככה. אני, בתוך עצמי, מבכה ואוכל את עצמי יום יום שעה שעה על כל מעשה לא ראוי שנעשה בעקבות הקשר הזה עם רונאל.

"מבחינתי חיי נהרסו, איבדתי את שמי הטוב, את הכבוד שרחשו לי במשך שנים, את הדמות של האבא הגיבור שילדי ייחסו לי כל השנים, את הדמות שאשתי ייחסה לי כל השנים. אני חייב לציין שאף אחד, אבל אף אחד מקרובי לא יודע באמת על מהות הקשר בהיבט הלא טוב שלו עם רונאל. זה סוד ששמרתי איתי גם כי התביישתי וגם כי ידעתי שחיי ישתנו ברמה האישית אם משהו מזה יתגלה. חייתי בשני עולמות נפרדים. הקשר עם רונאל פישר היה עולם אחד, וערן שהכירו בבית היה עולם אחר לגמרי. גם ערן שהכירו בעבודה היה עולם אחר לגמרי.

"אני עושה את מה שאני עושה היום בלב שלם, ללא כל חרטה. אני חושב שמן הראוי שערן האמיתי, זה שמכירים מהצד השני, הוא זה שצריך להוביל אותי במהלך הזה ולא שום ערן אחר שגרם לי לעשות שטויות אחרות. אני אנסה ולו במעט להכיר לכם את ערן הזה, ערן האחר, ותוך כדי זה כמובן אספר את כל האמת".
הודעתו של ערן מלכה, 4.5.15 / תמליל
הודעתו של ערן מלכה בפרשת רונאל פישר, 4.5.15 - הפעם הראשונה בה הודה בעבירות המיוחסות לו, כולל תיאור נרחב של יחסיו עם פישר והמידע שמסר לו בפרשות ברס, ביטון, האחים נחמיאס ועוד

"זה הלהיב אותי"
כחלון. מלכה לא דיווח [צילום: פלאש 90]

"משם החל להתחזק הקשר. הרבה טלפונים, הרבה סמסים אוהבים ומפרגנים ומה לא. אני היום בדיעבד מבין שזה היה איזשהו סוג של מלכודת דבש. אני לא מנסה למזער ולא במעט מהמעשים שעשיתי ושתשמע על כולם, אבל חייב לבוא לידי ביטוי שהיום, בדיעבד, אני מבין שהוא פשוט שבה אותי את ליבו"

מלכה סיפר, כי הכיר את פישר כעורך דינו של יהושע לובינסקי, אשר הגיש תלונה שנחקרה בלה"ב. השניים נפגשו מספר פעמים במסעדה ושוחחו על עניינים שאינם קשורים למשטרה. "התחלתי להבין שמדובר באדם מאוד מחובר, מקושר, והוא נתן לי להבין שהוא ממש מתאהב בי. נורא התלהבתי מזה – אני לא אשקר. התלהבתי מהעניין שעורך דין מהשורה הראשונה, איש טלוויזיה מפורסם, הביע בי עניין וכל כך מעריץ אותי ומנסה להתקרב אלי ולהיות בקשר מעבר לקשר מקצועי – ממש חותר לכיוון של קשר חברי. זה קסם לי, הלהיב אותי.

"משם החל להתחזק הקשר. הרבה טלפונים, הרבה סמסים אוהבים ומפרגנים ומה לא. אני היום בדיעבד מבין שזה היה איזשהו סוג של מלכודת דבש. אני לא מנסה למזער ולא במעט מהמעשים שעשיתי ושתשמע על כולם, אבל חייב לבוא לידי ביטוי שהיום, בדיעבד, אני מבין שהוא פשוט שבה אותי את ליבו".

מדבריו של מלכה עולה, כי כבר בראשית הדרך היה עליו להבין שהוא נכנס לקשר פסול. היה זה כאשר סיפר לפישר על תחילת החקירה בעניינו של קובי כחלון, כהסבר לכך שלה"ב לא תוכל להעמיק בעניין לובינסקי, ואף מסר לו על המועד בו יוזמן כחלון לחקירה. למחרת, כאשר אכן הגיע ללה"ב, סיפר כחלון שקיבל דרך יאיר ביטון הצעה לסגור את התיק תמורת שוחד.

"הייתי בטוח שהוא מנסה לספר איזה סיפור רק כדי שנרד ממנו. הוא גם כל הזמן הילך עלינו אימים עם הדבר הזה שהוא חבר של מני יצחקי שהיה אז ראש לה"ב", אומר מלכה. עם זאת הוא מדגיש, כי אין אמת בטענה שמסמס את סיפורו של כחלון; באותה עת הוא לא ייחס לו את המשמעות הנכונה. מאוחר יותר התקשרה אליו ע"י – העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה - ושאלה בשמו של רונאל אם יש לו משהו על סיפור כחלון בשביל גיא פלג שעומד לידה. מלכה סירב, כעס מאוד וזה היה "ניסיון ראשון מצד רונאל לנסות לטשטש גבולות בכל מה שקשור לקשר בינינו".

מאוחר יותר רונאל הודה שהוא שעמד מאחורי פנייתו של ביטון לכחלון ומלכה חשב מה לעשות. הוא הגיע למסקנה שלא נגרם כל נזק, ושאם ידווח – תחוסל הקריירה שלו, ושהוא יאבד את הקשר עם פישר, "הקירבה הזאת לאדם עם המון כוח והשפעה". לכן הוא החליט לשתוק.

מלכה הוסיף: "בדרך יש המון מפגשים אצל רונאל במשרד, בבית, אצלי בבית, ויסקי [תחביב משותף לשניים], דיבורים, התפלספויות משפטיות מפה עד ירושלים. עזרתי לו בניתוח משפטי של מצבים, הוא נורא נתן לי הרגשה שהוא מחזיק ממני, שאני אחד האנשים המוכשרים והמבריקים שהוא פגש וזה היה נעים ומאוד קסם לי. לא הרגשתי בכלל שאני באיזה מדרון חלקלק שהולך ומדרדר".

למחרת הסביר מלכה: ""כעסתי על רונאל כי הוא העז לשלוח מישהו לקובי כחלון לפני חקירה. זה היה עוד בשלב התמים שלי ובהתחלה רונאל לא הגיב ורק שהגעתי אליו למשרד הוא אמר: 'מה קרה? תן לעשות כמה גרושים'".

"הייתי שתוי לאללה"
ברס. מעקב במאזדה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

"הייתה שקית ניילון על הספה במשרד שלו. ע"י פתחה את השקית בנוכחותנו. רונאל מול המחשב, אני לידו וע"י על הספה סופרת שטרות של 500 יורו. ע"י אמרה: יש 77,000 יורו. רונאל אמר לי: 'תחליט מה שאתה רוצה'. אמרתי לו: 'מה הכוונה' והוא אמר לי: 'תחליט – כמה שאתה רוצה שלך'"

ערב אחד שוחחו השניים על סכסוך בין חברת תש"ן לחברת החשמל, ומשם התגלגלה השיחה לרכילות ששמע מלכה ולפיה מתנהלת ביקורת פנימית נגד מנכ"ל נתיבי ישראל דאז, שי ברס. "אני מספר את זה לרונאל וראיתי שברק בעיניים שלו נדלק והוא אומר לי: 'מה קרה לך? אני מחר בבוקר מביא אותו אלי. יש לו כסף?', הוא שואל אותי. אמרתי לו שמהסיפורים ששמעתי הוא אדם מושחת ויש לו כסף". יום-יומיים אחרי עדכנו אותו פישר או ע"י שברס היה במשרד. פישר סיפר שהוא שלח את ברס להביא כסף:

"ואז רונאל מספר לי את הסיפור הבא: 'אמרתי לו שיש חקירה עליו, שיש עליו האזנות ושיסתובב כל הזמן אחורה ויראה איזה מאזדה. הכנסתי אותו לסרטים הוליוודיים'. הייתי בהלם מצד אחד ומצד שני זה נורא הצחיק אותי. לא האמנתי בכלל שהוא עשה דבר כזה וגם הצליח. הוא אומר לי: 'אני שוכר מאזדות – שלחתי את ע"י להזהיר אותו, או שע"י תנהג באיזה מאזדה' ואז הוא יתקשר אליו ויגיד לו שיראה אם יש מאחוריו מאזדה ויכניס אותו לסרט... הייתי בהלם מצד אחד ומצד שני השתעשעתי מהרעיון – לא כי חס וחלילה שמחתי לאידו, אלא כי לא האמנתי שזה אמיתי, שזה מה שהאידיוט הזה עשה".

אחרי כמה ימים, ב-11 בלילה, פישר הזמין אותו למשרדו. "הייתה שקית ניילון על הספה במשרד שלו. ע"י פתחה את השקית בנוכחותנו. רונאל מול המחשב, אני לידו וע"י על הספה סופרת שטרות של 500 אירו. ע"י אמרה: יש 77,000 אירו. רונאל אמר לי: 'תחליט מה שאתה רוצה'. אמרתי לו: 'מה הכוונה' והוא אמר לי: 'תחליט – כמה שאתה רוצה שלך'.

"הלכתי לשירותים, להירגע בכלל מהסיטואציה, הייתי שתוי לאללה. קח מראש שכל פגישה בין רונאל לביני זה חצי בקבוק ויסקי לפחות. שטפתי פנים. חזרתי. ע"י עשתה לי כזה מסאז', ניסתה להרגיע אותי, ראתה שאני לחוץ מהסיטואציה. בדיעבד, סיפרה לי ע"י שבסיטואציה הספציפית הזאת שאני הייתי בשירותים, רונאל ביקש ממנה לפתות אותי מינית [כ]שאני חוזר. היא ידעה שאין מצב, כי ביני לבין ע"י התפתח קשר ידידותי שבו הבהרתי לה שאין מצב, רק שרונאל לא ידע שהתקיים בינינו קשר.

"בצער רב, אני אמשיך לספר שבמשך הדו-שיח הזה מי לוקח מה הוביל לחצי-חצי, ואני אמרתי לו: 'שמע – מה עם ע"י?'. זה נראה לי מאוד לא מכובד שהיא חלק מהסיטואציה ולא מקבלת כסף. הוא אפילו לא חשב על זה. אמר לי: 'מה שתגיד זה מה שיקרה' – כאילו ניסה לשים אצלי את התפוח אדמה הלוהט הזה. אמרתי לו שאני חושב שספרתי 5,000 אירו ונתתי לע"י – הוא הסתכל לי בעיניים שאני כאילו נדיב מדי. ספרתי 36,000 אירו, שמתי בכיס, זה 72 שטרות. את החצי השני שהיה בשקית רונאל לקח.

"הלכתי עוד פעם לשירותים עם דופק 200. הסתכלתי על עצמי במראה בעיניים אדומות, שטפתי פנים שוב, אני חושב שהיה 2 לפנות בוקר. הסתכלתי על עצמי במראה ואמרתי לעצמי: 'מה אתה עושה?'. מצד שני אמרתי שאין פה באמת שום סיפור כי אין שום חקירה באמת. אין שום דבר. נתתי לעצמי תשובות כמו 'השתתפתי איתו בשכר טירחה, מה'. זה בהחלט שלב שבו שיקול הדעת שלי התחיל להתבלבל. גם כבר ע"י יודעת עכשיו והיא בבוץ – הוא טרח כל הזמן להכניס את ע"י לסיטואציה – הכל בדיעבד, כן, שאני אהיה עמוק בתוך הסיטואציה ושאי-אפשר יהיה לחזור אחורה".

מלכה העיר: "תבין שישבנו ושתינו הרבה ויסקי, הוא דאג להשקות אותי יופי. דבר אחר, לפני שהכרתי אותו לא נהגתי לשתות כאלה כמויות, אז הייתי הרבה פחות חד חושים ולא כי אני מנסה להקטין את חלקי; אני לוקח אחריות על כל מה שעשיתי".

במאי 2014 הגיע ללה"ב התיק של נתיבי ישראל ומלכה נבהל מאוד, שכן בעוד שהוצג לברס שהחקירה נסגרה תמורת התשלום – היא חיה וקיימת. לבקשתו של פישר, השתמש מלכה בסקירה מסווגת שהייתה בידיו, שינה אותה והוסיף כמה דברים פרי דמיוני, כדי שפישר יוכל למכור לברס סיפור לפיו חלה התפתחות מפתיעה בחקירה. פישר לא היה מרוצה מהתוצאה, ומלכה אמר לע"י שאם כך – שיכתבו שניהם בעצמם ושיעזבו אותו. שוב מלכה הרגיש רע מאוד עם זה, אבל הוקל לו לנוכח העובדה שהמסמך שהוצג לברס לא שיקף חקירה אמיתית.

"רונאל אמר לי שהוא הולך לנסות לקבל מברס עוד סכום", הוסיף מלכה בחקירתו ב-10.5.15. הוא נשאל: "שאתה היית אמור לקבל חלק ממנו?". תשובתו: "אני לא יודע. אני מעריך שכן. לא היה בינינו סיכום של מי מקבל מה. בהגינות אני אגיד שאני מעריך שכן הייתי מקבל".

"ארגנתי לנו 50,000 דולר"
בקבוקי ויסקי יקרים לאוסף [צילום: רחל קרוטי]

"ע"י הגיעה עם הרבה מאוד כסף במזומן, מעורבב גם שקלים וגם דולרים. הייתי בהלם מהסכום. חילקנו חצי-חצי, 10% לע"י. לא ספרנו ברמה של ספירה אלא ברמת העובי של החבילות – לא היה אפשר לספור. היו שטרות של 200 שקל וחבילות של 110 דולר אחוזות [ב]חבקים של הבנק. אני מעריך שהיה שם סכום של 600,000 ומשהו שקל בשווי שקלי"

מלכה המשיך בעדותו: "בשלב הזה רונאל הבטיח לי שאני הולך להיות שותף במשרד, שהוא מאוד מוקיר את היכולות שלי ומאוד מעריך אותי מבחינה מקצועית, שהוא רוצה שאבוא לנהל את המשרד ולהיות שותף בכיר, וזה באמת קסם לי כל הרעיון הזה. אפילו באחת הפגישות עם הרואה חשבון, שבמקרה הייתי במשרד, רונאל אמר לו: זה הולך להיות שותף בכיר פה במשרד, אתה יכול לדבר חופשי לידו".

עוד התייחס מלכה לחקירה נגד האחים אביב ויוסי נחמיאס וחברת תע"ן שבבעלותם. לדבריו, הוא סיפר לפישר על החקירה הסמויה, ופישר ביקש הסבר על העבירה של חשבוניות פיקטיביות משום שאינו מבין במיסים. מלכה כתב הסבר קצר ושלח לו במייל. מלכה הגיע למשרדו של פישר בשעת לילה ופישר אמר לו: "ארגנתי לנו 50,000 דולר, מחיר אביא עוד 50. לא הבנתי על מה. רונאל אמר לי: 'על זה שלא יקפיאו להם את חשבונות הבנק במסגרת החקירה'. אמרתי לו: 'רונאל, אין שום כוונה כזאת מלכתחילה'. ורונאל אמר לי: 'אני יודע, מה אכפת לך?'". הם התחלקו בכסף וע"י קיבלה 10%. פישר אמר שצריך להפסיק לתת חלק מהכסף לע"י, ומלכה השיב: "תעשה מה שאתה רוצה ואני אעשה מה שאני רוצה ואני חושב שזה הוגן". לחוקרים הסביר: "השתדלתי להישאר הוגן גם בתוך הטירוף הזה".

לקראת פתיחת החקירה הגלויה אמר פישר, שאחד האחים לא יעמוד בה ולכן הוא רוצה לצאת מהארץ. "מצד אחד מאוד רציתי לרצות אותו, ומצד שני ניסיתי ללכת על הקו הזה של בין לשמור על האינטרסים החקיקתיים ולא להשתגע. זה היה יום מאוד מאוד קשה עבורי". הוא הצליח למנוע את אותו מעצר, קיבל מפישר תשבחות רבות, הרגיש רע מאוד בתוך עצמו – אבל השקיט קצת את מצפונו באומרו שגם במצב רגיל לא היה כולא אדם כזה.

כאשר ראה מלכה שנחמיאס אינם בכתב האישום שהכינה רשות המיסים, הוא סיפר על כך לפישר ולבקשתו שלח לו את טיוטת כתב האישום. מאוחר יותר הוא שמע מע"י, שפישר התפאר בכך שהוא חילץ את האחים ו"שזה יעלה להם הרבה כסף". האחים שילמו 200,000 דולר ופישר הזמין את מלכה למרתף ביתו באחד מימי שישי.

"ע"י הגיעה עם הרבה מאוד כסף במזומן, מעורבב גם שקלים וגם דולרים. הייתי בהלם מהסכום. חילקנו חצי-חצי, 10% לע"י. לא ספרנו ברמה של ספירה אלא ברמת העובי של החבילות – לא היה אפשר לספור. היו שטרות של 200 שקל וחבילות של 110 דולר אחוזות [ב]חבקים של הבנק. אני מעריך שהיה שם סכום של 600,000 ומשהו שקל בשווי שקלי".

מלכה לא ידע מה לעשות עם כל כך הרבה כסף ולבסוף השאיר אותו אצל פישר, שאמר שזה יהיה על חשבון שותפותו העתידית במשרד. הוא הביא לפישר גם את רוב הכסף הקודם (50,000 דולר ו-36,000 אירו). "פחדתי נורא שמישהו מבני המשפחה יגלה. מבחינתי זה היה רעיון טוב שרונאל ישמור על זה".

מלכה השתמש בחלק מהכסף למסעדות, בילויים, בקבוקי ויסקי יקרים מאוד שרצה לאוסף שלו, "אבל שום דבר שקשור בתא המשפחתי. זה היה לטעמי כסף מכוער שלא רציתי שיבוא במגע ולא רציתי לזהם את התא המשפחתי בסיפור הזה".

"יצא לי עשן מהאוזניים"
בר. החשיפה ב-News1 [צילום: עדי ארד]

"הבנתי שמעורבים בזה גורמים פליליים ושיכול להיות שגרמתי פה נזק. מצפונית לא יכולתי לחיות עם זה. רונאל התחיל לאבד את הכיוון. הוא לקח את זה קשה מאוד. הדרישה ממני כל הזמן גברה וגברה והרגשתי שאני נכנס לבוץ וסחרחורת שאני לא יודע איך לצאת ממנה. ודי, ניתקתי מגע ולא דיברנו שלושה שבועות בערך, מדי פעם חיזקתי באיזה ווטסאפ"

על פרשת רועי בר סיפר מלכה, שהוא זמן רב דחה את הצעותיו של פישר להוציא מבר סכום כסף גדול תמורת סגירת התיק. "אמרתי לרונאל שאני לא בעסק והתחננתי אליו שלא יעשה את זה... הוא אמר לי שהוא הסתדר ושהוא לא צריך אותי בשביל זה. בקשר שלי עם רונאל הוא תמיד התפאר בקשרים עם המון בכירים במערכות השונות, כאילו העביר לי מסר שזה לא ברמה שלי בכלל".

מלכה הבין שפישר ירד מהנושא, עד שקרא את דיווחו של יואב יצחק ב-News1 ולפיו הוא הציע לבר לסגור את התיק תמורת 2 מיליון דולר. "יצא לי עשן מהאוזניים מכעס. ע"י שיתפה אותי ואמרתי לה: 'הוא באמת עשה את זה בסוף?'. היא הייתה מבוהלת ומבולבלת... הייתה בינינו שיחה מאוד מאוד נוקבת שבה הוא הכחיש ואמר שזה תרגיל של רועי בר ושל יואב יצחק שהוא פעם פיטר מידיעות. אמרתי לו שאם זה נכון, שיתבע את יואב יצחק דיבה. הוא אמר לי: 'עזוב אותי מתביעות וסיפורים' ואני ממש רתחתי וכעסתי". [הערת מערכת: יואב יצחק מעולם לא עבד בידיעות אחרונות ומעולם לא היה ביחסי כפיפות כלשהם לרונאל פישר].

על פרשת יאיר ביטון העיד מלכה, כי הוא לא ידע שביטון הוא לקוח של פישר. כאשר הכיר מלכה את ניצב ברונו שטיין דרך פישר, היו השניים משוחחים רבות על "יאיר". רק לאחר זמן סיפר מלכה לפישר שהוא קשור לתיק החקירה נגד ביטון, ושקיימת אפשרות שהוא נסחט בידי כנופיית אברג'יל. פישר אמר שביטון הוא חבר קרוב מאוד שלו, ו"אישר שיש מצב [שהוא נסחט] אבל שיאיר לא יודה שהוא קורבן, שהוא מרוקאי גאה". פישר ביקש עזרה עבור ביטון, ומלכה העביר לו את השאלות שעמד להציג לקבלן יעקב אטרקצ'י באותה פרשה. כאשר נפגשו פישר ועו"ד דוד עם ביטון בהונגריה ומסרו לו את השאלות, התקשר פישר למלכה כדי לקבל הבהרות.

כאשר מסר פישר למלכה שנאסר על ביטון לצאת מהארץ, והיה ברור שעומדת להיפתח חקירה גלויה נגדו, "הייתה לי תחושה שסוף העולם הגיע מבחינתו של רונאל ושאני צריך לתת עזרה או משהו ובטיפשותי, אני אומר את זה בכאב רב, הצעתי לרונאל שיאיר יאשפז את עצמו בבית חולים ושאולי יוותרו לו".

סיפור ביטון גרם למלכה להתרחק מפישר, "כי הבנתי שמעורבים בזה גורמים פליליים ושיכול להיות שגרמתי פה נזק. מצפונית לא יכולתי לחיות עם זה. רונאל התחיל לאבד את הכיוון. הוא לקח את זה קשה מאוד. הדרישה ממני כל הזמן גברה וגברה והרגשתי שאני נכנס לבוץ וסחרחורת שאני לא יודע איך לצאת ממנה. ודי, ניתקתי מגע ולא דיברנו שלושה שבועות בערך, מדי פעם חיזקתי באיזה ווטסאפ... לא התראיתי איתו הרבה זמן עד שנגמרה הפרשה הזאת ויאיר שוחרר. רק אז הרשיתי לעצמי לפגוש שוב את רונאל ולדבר איתו".

בחקירתו ב-10.5.15 נשאל מלכה האם קיבל מפישר תמורה על המידע שנמסר לביטון והשיב: "לא. אני זוכר שאפילו התלוצצתי עם רונאל על זה שיאיר קמצן". החוקר שאל: "ציפית לקבל משהו?". מלכה שוב ענה בשלילה: "לא. בסיפור של יאיר היה לי ברור שזאת חברות בינו לבין רונאל, שהוא לא מנסה לעשות עליו כסף אלא באמת לעזור לו".


תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
איתמר לוין
+להחליף מיד חוקרי פרשיות עו"ד פישר
09:49 28/06/15  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
החיבור, הרעות והחברות ההדוקה בין חוקרי משטרת-ישראל לחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, אינם מאפשרים מיצוי הליכי החקירות בפרשיות השונות של עו"ד רונאל פישר עד תום. התחושה בציבור הינה כי מישהו לא רצה למצות הליכים עד הסוף
(רונאל פישר. להחזיר את האמון לציבור [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+מלכה רמז: דוד הייתה מעורבת בסחר במידע
08:39 28/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"רותי יודעת דברים והיא שבשנית"  ▪  לדבריו, דוד ידעה שהחומר המצוי בסמארטפונים מסבך קשות את פישר ואת עדת המדינה  ▪  טוען שייתכן שהוא עצמו אינו מודע למלוא השימוש שעשה פישר במידע שקיבל ממנו
(דוד. ידעה [צילום: הדס פרוש / פלאש 90])
+חוקרי מח"ש חששו שמלכה ינסה להתאבד במעצר
08:38 28/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גילו שהוא מכין לולאה מכבל אינטרנט בחדר החקירות  ▪  החוקר ציין שכשנשאל לפשר הדברים השיב מלכה: "עזוב אותי" ו"אין לי כוח"  ▪  לפני הודאתו טען מלכה שסגן ראש מח"ש מדליף מהחקירה  ▪  סיפר: תת-ניצב נוימן אמר לי שאפשר לסמוך על פישר כמו על שוטר
(לולאה בקצה כבל האינטרנט. מלכה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   החצי השני / Only U   החצי השני / Onlyu   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערן מלכה העיד: פישר הפיל אותי במלכודת דבש בכוח מאגי
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פשלה של המשטרה
28/06/15 09:10
2
יהוידע
28/06/15 09:26
3
לפישר מי?
28/06/15 09:29
4
מיכל מירושלים
28/06/15 10:27
5
חרפה לכחולי המדים
28/06/15 11:20
6
akdib
28/06/15 11:46
7
לעורך יצחק
28/06/15 12:09
8
והמוסיף גורע
28/06/15 12:31
9
דרקוניים, יעזרו
28/06/15 12:36
10
חרד
28/06/15 14:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
יעקב נאמן - תפארתו של נאמן לא תהיה על תקופת כהונתו השנייה כשר המשפטים, שבה התגלה כאדם המגן והמושיע של אישי צמרת שסרחו ובראשם אהוד אולמרט דליה איציק - הקריירה הפוליטית של איציק זרועה בתחמונים, מניפולציות ובגידות בבני ברית פוליטיים, כוחנות ושקרים. כך היא נוהגת גם בעולם העסקים העבריינית רות דוד - בעקבות החלטת היועמ"ש להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד פרקליטת מחוז ת"א פלילי לשעבר, החלה המשטרה לחקור תיקים פליליים של לקוחותיו של עו"ד פישר
26/06/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
תת-ניצב אפרים ברכה שילם לעו"ד רונאל פישר 16,000 שקל בלבד תמורת ייצוגו, ואילו ניצב בדימוס ברונו שטיין לא שילם כלל. כך עולה מחומרי החקירה בפרשה שהגיעו לידי News1. מחומר החקירה גם עולה, כי אנשי מח"ש חשדו שברכה ושטיין גמלו לפישר במסירת מידע מתוך חקירות, אך לא המשיכו לחקור בכיוון זה.
25/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רונאל פישר ביקש להצטרף לצוות ההגנה של יעקב וינרוט בתיק אישומי השוחד והלבנת ההון שהוגשו נגדו בשנת 2009, שהסתיים בזיכויו של וינרוט. ל-News1 נודע כי פישר ניסה לשכנע את וינרוט שהצטרפותו לצוות ההגנה תהיה טובה עבורו בשל קשריו האישיים של פישר עם גלעד נויטל.
24/06/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
עו"ד רונאל פישר הציע לשוקי משעול, לשעבר בכיר במע"מ, לשלם שוחד של 20,000 דולר לעו"ד רות דוד, כאשר זו הייתה פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), כדי להביא לסגירת התיק נגדו. כך טוען פרקליטו של משעול, עו"ד מנחם רובינשטיין, אשר הגיש (12.6.15) למפקד יחידה להב 433, ניצב רוני ריטמן, תלונה נגד דוד בחשד לכאורה לעבירות זיוף, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.
21/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ביום 04.07.14 חשפנו ב-News1, כי עו"ד רונאל פישר נפגש עם עורכים בעיתון הארץ ועם עורכי הדין של העיתון, ובעקבות לחציו, איומיו ותחנוניו נגנז ב-2008 תחקיר סנסציוני שהוכן נגדו על-ידי העיתונאי אמיר זוהר, תחקיר שכלל עדויות וראיות לעבירות פליליות חמורות מצד פישר (חלק ניכר מהמידע הבעייתי נחשף בלעדית, בסופו של דבר, ב-News1).
20/06/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il