|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הסכם בין אירן והמעצמות

פיקוח חלקי על אתרי הגרעין והצבא

האמברגו הצבאי מעל אירן יוסר בעוד חמש שנים בעוד 15 שנים תוכל אירן לייצר אורניום מועשר ללא הגבלה חלק ניכר מהמתקנים באתרי הגרעין יפורקו ויאוכסנו
14/07/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   הגרעין האירני   |   תגובות
זריף ומוגריני בהצהרה משותפת [צילום: AP]

קרי וזריף [צילום: AP/Susan Walsh]

הסנקציות על אירן בתחומי הנפט והפיננסים יוסרו בתחילת 2016 בתמורה למגבלות על תוכנית הגרעין שלה שיימשכו 15 שנה. זוהי ליבת ההסכם אליו הגיעו אירן ושש המעצמות בראשות ארה"ב, ואשר הוכרז רשמית (יום ג', 14.7.15). הצדדים קיימו פגישה מסכמת ולאחר מכן נמסרה הודעה רשמית על ההסכם.

ההסכם כולל 80 עמודים והוא יורד לפרטי-פרטים של התוכנית הגרעינית האירנית. חלק מן המגבלות יהיו לעשר שנים, ואחרות - ל-15 שנה. לאחר תקופה זו תוכל אירן לייצר אורניום מועשר כאוות נפשה. פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוכלו לבקר בכל האתרים האירניים, אך לא באופן מיידי; הגישה לאתרים הצבאיים תותנה בהודעה מראש.

אמברגו הנשק מעל אירן יוסר בעוד חמש שנים, ואילו הסנקציות על תוכנית הטילים הבליסטיים שלה - בעוד שמונה שנים. אם אירן תפר את ההסכם, האו"ם יוכל לחדש את הסנקציות 65 יום לאחר שייקבע שהיא אכן הפרה אותו. הקביעה האם מדובר בהפרה תיעשה לאחר שתכונס ועידה של נציגי המעצמות ואירן.

על-פי ההסכם, רוב תשתית תוכנית הגרעין האירנית תמשיך להתקיים, אך חלק ניכר מן המתקנים עצמם יפורקו ויאוכסנו. אירן תציג הסכמה זו כהוכחה לכך שהיא לא נכנעה לדרישות המערב לשתק את מתקני הגרעין המרכזיים. מאידך-גיסא, עובדה זו תעמוד במרכז הביקורת הצפויה בקונגרס על ההסכם; על הקונגרס להחליט בתוך חודשיים האם לאשרו או להותיר את הסנקציות על-כנן. עוד כולל ההסכם התחייבות של אירן לחשוף את הניסויים הגרעיניים שביצעה עד כה ומתן אפשרות לתשאל מדעני גרעין.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח פגישה עם שר החוץ של הולנד: "הסכם הגרעין עם אירן הוא טעות בקנה מידה היסטורי".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה, כי מדובר ב"הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע בראשות אירן". לדבריה, ההשלכות של ההסכם בעתיד הנראה לעין הן חמורות מאוד. "אירן תמשיך לפזר את גרורות הטרור שלה לכל עבר, תמשיך ללבות את המזרח התיכון, וחמור מכל - תעשה צעד ענקי לכיוון היותה מדינת סף גרעינית". לדבריה, ישראל תפעל בכל האמצעים הדיפלומטיים על-מנת לנסות למנוע את אשרור ההסכם.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה: "אירן קיבלה היום רישיון להרוג וצריך לשלול אותו בטרם יהיה מאוחר מדי". לדבריה, העובדה שבטהרן חוגגים מלמדת על כך שההסכם רע לעולם החופשי ולאנושות. "עכשיו הזמן להתלכד כולם בתוך הבית ולצאת למתקפת הסברה על דעת הקהל האמריקני", אמרה רגב. "עוד לא נאמרה המילה האחרונה, והקונגרס האמריקני אינו בשל לאישור הסכם כניעה של המערב עם מדינת הטרור".

תאריך:  14/07/2015   |   עודכן:  14/07/2015
איתמר לוין
+אובמה: מחויבים לביטחון ישראל
00:15 15/07/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האמריקני שוחח בטלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו  ▪  נתניהו כינה את הסכם הגרעין 'טעות היסטורית' ודחה את טענות מבקריו לגרימת נזק בשל יחסיו הגרועים עם אובמה
(אובמה. שיחת טלפון עם נתניהו [צילום: AP])
+מערך ייצור הרקטות בסוריה – מתוצרת אירן
23:00 14/07/15  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
בכיר במשמרות המהפכה התייחס באופן חריג לייצוא הטכנולוגיה הרקטית מאירן לבעלות בריתה  ▪  הרקטות המייוצרות בסוריה הן על בסיס מפרטים טכניים ושרטוטים אירניים
([צילום: AP])
+שקד: קטסטרופה גרעינית תוך עשר שנים
19:37 14/07/15  |  איציק וולף
שרת המשפטים, איילת שקד, טוענת כי הסכם הגרעין יוביל בתוך עשר שנים למה שהיא מגדירה 'קטסטרופה קולוסאלית'.

"מאות מיליארדי דולרים יוזרמו לאירן כתוצאה מהסרת הסנקציות. חלק מהכסף יופנה לחימוש ארגוני הטרור שסביבנו. המדינות המתונות באיזורנו יחומשו על ידי ארצות הברית כפיצוי", ציינה והוסיפה כי לאחר 10 שנים תהיה 'קטסטרופה גרעינית': "אירן תוכל לייצר עשרות פצצות גרעיניות מיד. זה רק יהיה עניין של החלטה".
+לפיד: מגויס להסברה בחו"ל; ביקורת - רק בעברית
19:32 14/07/15  |  איציק וולף
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שוחח עם מנכ״ל משרד החוץ, דורי גולד והודיע לו כי יסייע בכל כוחו למאמצי ההסברה של ישראל בחו״ל נגד הסכם הגרעין שנחתם בוינה.

"החל מהבוקר אני חורש את התקשורת הזרה ואת ידידינו בוושינגטון כדי להסביר את עמדתה של מדינת ישראל בעיקר בסוגיית הפיקוח והסנקציות", כתב בדף הפייסבוק שלו והוסיף כי את הבקורת, המוצדקת לדבריו, על הדרך הכושלת שבה ניהל נתניהו את כל התהליך יביע רק בבית ורק בעברית. "בארה״ב ובאירופה אני מחוייב לגמרי למאבק נגד ההסכם".
+לפעול בגלוי ובסתר
18:56 14/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישראל יכולה וצריכה לפעול בשורה של חזיתות כדי לטרפד את ההסכם עם אירן, או לפחות לשפר את תנאיו - ובמקביל להתכונן לאפשרות שבסופו של יום אירן תגיע לנשק גרעיני
(בושהאר. איום על האזור [צילום: AP])
+נתניהו: ישראל לא מחויבת להסכם הגרעין
17:33 14/07/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה תקף את ראשי המעצמות החתומות על הסכם הגרעין ואמר כי הם מהמרים על העתיד הקולקטיבי של האנושות  ▪  "העולם מסוכן יותר היום; ישראל לא מחויבת להסכם, כי אירן ממשיכה לפעול להשמדתה"
(נתניהו. אירן תהפוך לאלימה יותר [צילום: AP])
+לאודר: נקווה שההסכם יהיה שווה את הנייר
15:53 14/07/15  |  
נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר: "יש לטהרן היסטוריה ארוכה של הטעיית העולם ואין סיבה להיות יותר מדי אופטימיים היום. החשש שמדובר בהסכם שיאפשר לאירן להחיות את הכלכלה שלה אך לא יעצור אותה מפיתוח נשק גרעיני בטווח הארוך, שלו עלולות להיות השלכות הרות אסון לאזור כולו והעולם. נקווה שההסכם יהיה שווה את הנייר שעליו הוא כתוב; ושאירן תעמוד סוף סוף בהתחייבויותיה. כדי שזה יקרה, הקהילה הבינלאומית חייבת להיות מוכנה להשיב מיד את הסנקציות במידה וטהרן לא עומדת בהתחייבויותיה על פי ההסכם".
+בנט: נדע איפה התחילה ההפצצה בלונדון
15:08 14/07/15  |  
יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בראיון לרשת CNN: "העסקה עם אירן היא טעות היסטורית. העסקה תהפוך את אירן למעצמת-על גרעינית. אם בעוד 20 שנה תתפוצץ פצצה גרעינית בלונדון או בניו-יורק, נדע איפה זה התחיל, זה התחיל ביולי 2015".
+לברוב: אם האו"ם יאשר, נתחיל להעביר נשק
15:06 14/07/15  |  
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע כי אם יאשר האו"ם, ארצו תתחיל להעביר נשק לאירן. עוד אמר לברוב כי הוא סומך על ארה"ב שתעמוד בהבטחתה שלא לפרוס מערכות טילי הגנה באירופה כשייחתם הסכם עם אירן.
+אסד: מברך את אירן על הסכם הגרעין
15:03 14/07/15  |  
נשיא סוריה בשאר אל-אסד הודיע כי הוא מברך את בת בריתו אירן על חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות, כך דווח בכלי התקשורת בסוריה.
+רוחאני: אני מאושר
15:02 14/07/15  |  
בנאומו לרגל חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות, התייחס נשיא אירן רוחאני לעיצומים שהוטלו על ארצו. "אמרתי מראש שהעיצומים לא יצלחו, אך בכל זאת הייתה להם השפעה על העם האירני. אני מאושר שהמו"מ הסתיים בהצלחה". עוד אמר: "אנו נמצאים בפרשת דרכים רגישה בהיסטוריה. הפכנו את הדף ואנו בתקופה חדשה המתמקדת ביסודות הקובעים כי הדרך לפתרון סכסוכים בעולם היא דרך המו"מ וההידברות".
()
+אובמה: אירן לא תפתח נשק גרעיני
14:56 14/07/15  |  
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס להסכם הגרעין והבטיח כי ביטחון ישראל לא ייפגע בעקבותיו. "היום מנענו את התפשטות הנשק הגרעיני במזרח התיכון", אמר, "הבטחנו שאירן לא תפתח נשק גרעיני". לדבריו, העיצומים יוחזרו באופן מיידי אם אירן תפר חלק מההסכם. הוא הוסיף כי יטיל וטו על כל ניסיון לבטל את ההסכם בין אירן למעצמות, ואמר כי "דרך של סובלנות ודיאלוג תאפשר לעם האירני לשגשג ולפרוח".
([צילום: AP])
+הרשימה המשותפת: להחיל הסכם דומה על ישראל
14:52 14/07/15  |  
הרשימה המשותפת מברכת על חתימת ההסכם ואומרת כי זה ניצחון של העם האירני נגד המצור והסנקציות שהוטלו על מדינתו. הרשימה המשותפת קוראת להחיל הסכם לפירוק נשק גרעיני גם על ישראל.
+נתניהו: טעות היסטורית
14:51 14/07/15  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגדיר את ההסכם "טעות היסטורית" הנובעת מרצונם של מי שדנו עם אירן להגיע להסכם בכל מחיר. בפתח פגישתו עם שר החוץ של הולנד, אמר נתניהו כי בכל התחומים שהיו אמורים למנוע מאירן להתחמש בנשק גרעיני נעשו ויתורים מפליגים. בד-בבד היא תקבל מאות מיליארדי דולרים, ובאמצעותם תוכל להמשיך ולתדלק את מכונת הטרור במזרח התיכון ובעולם כולו. "ידענו היטב שהרצון לחתום על ההסכם חזק יותר מכל דבר, ולכן לא התחייבנו למנוע אותו, אך כן התחייבנו למנוע מאירן להתחמש בנשק גרעיני, וההתחייבות הזאת בעינה עומדת". הוא קרא לכל המנהיגים בישראל להניח בצד את הפוליטיקה הקטנה, כלשונו, ולהתאחד בנושא הגורלי ביותר לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל.
+מייקל אורן: בכייה לדורות וסכנה בינלאומית
14:00 14/07/15  |  
ח"כ מייקל אורן (כולנו, חבר ועדת חוץ וביטחון: "מדובר בהסכם רע שמעמיד אותנו בסכנה קיומית כפי שלא ידענו מזה שנות דור. התמונות מאירן ובהן שריפת דגלי ארה"ב, מעידה על כך שהאיום האיראני אינו רק על ישראל אלא גם על העם האמריקני ועל המערב כולו. ישראל נמצאת היום בתחילתו של מאבק בן חודשיים למנוע את אישור ההסכם בקונגרס, ומחובתנו להמשיך ולעשות כל שביכולתנו על מנת להגן על עצמנו ועל עתיד ילדינו".
+ועדת החוץ והביטחון תדון בהסכם הגרעין
13:56 14/07/15  |  
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי, יזמן למחר את מליאת הוועדה לדיון דחוף בנושא הסכם הגרעין בין אירן למעצמות. בדיון יוצגו פרטי ההסכם ומשמעויותיו.
+מוגריני: ההסכם טוב, העסקה מוצלחת
13:55 14/07/15  |  
פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי: נוסח ההסכם יפורסם בימים הקרובים. ההסכם מאוזן, העסקה מוצלחת ופותחת אפשרויות. אירן התחייבה שלעולם לא תנסה להשיג נשק גרעיני".
+העת לתת דין וחשבון לעם
13:55 14/07/15  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
במצב שנוצר, במיוחד השינוי המהותי ביחס הממשל החדש של אירן בראשות רוחאני, למעצמות, ההסכם הוא הרע במיעוטו. יש להתייחס בחשדנות רבה מאוד להתנהלות המעצמות לאחר ההסכם, כי ההסכם עצמו אינו חשוב אלא יישומו. חייבים לבחון את המעצמות בעת שתידרשנה לממש את הבטחותיהן מול אירן
(ההסכם נחתם במשמרת של נתניהו [צילום: AP Photo/Rick Wilking, Pool])
+יעלון: אירן - תמנון טרור שנכנס בדלת הראשית
13:53 14/07/15  |  
שר הביטחון משה יעלון: "ההסכם שנחתם היום עם בין המעצמות לאירן, הוא ניצחון דרך השקר וההונאה של מי שהגיעה בעמדת נחיתות למשא-ומתן, ויצאה ממנו כשידה על העליונה. העולם החופשי העניק היום לגיטימציה לדרך הטרור, במקום להיאבק בה בכל דרך. ההסכם הזה הוא טרגדיה לכל מי שחותר לשמירה על הסדר העולמי ולכל מי שחרד מהפיכתה של אירן למדינה בעלת נשק גרעיני. עם יישום ההסכם והסרה של סנקציות מעל אירן, יוזרמו סכומי עתק לקופתה ויאפשרו לה להמשיך בדרך הטרור שלה, וביתר שאת. המחשבה שתמנון טרור רב-זרועות שכזה נכנס בדלת הראשית של משפחת העמים, היא פשוט בלתי נתפשת".
+לפיד: חשבנו שזה הסכם רע אבל זה הסכם גרוע
13:50 14/07/15  |  
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "חשבנו שזה יהיה הסכם רע אבל זה אפילו גרוע יותר. תשאלו את עצמכם שאלה אחת. אם כולם מאמינים שהאירנים ימלאו את חלקם בהסכם, איך זה שהם התנגדו כל כך לרעיון של בדיקות פתע? ולמה זה שהאמריקנים וה P5+1 הסכימו לכך שלא יהיו בדיקות פתע? אם האירנים התכוונו להיות אמינים, הם היו צריכים לאשר ולעודד בדיקות פתע, מכיוון שזאת הייתה הדרך שלהם להראות לעולם שהם מתכוונים לעמוד בהסכמים, אבל הם לא".
+שלח: כישלון חרוץ של נתניהו
13:47 14/07/15  |  
ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "ההסכם מדאיג. הוא אמנם מסיג את תכנית הגרעין האירנית לאחור, אבל התמורה בעייתית הן במה שיש בה - ביטול הסנקציות על אירן והשארתה כמדינת סף גרעינית - והן במה שאין בה, בעיקר פיקוח הדוק יותר ועצירת התוקפנות האירנית כלפי ישראל. זוהי עדות לכישלון החרוץ של מדיניות ראש הממשלה בסוגיה שאותה ניכס לעצמו וניהל לבדו, תוך התעלמות מן הביקורת בישראל ובעולם, באמירה השחצנית שהוא יידע לעצור את הגרעין האירני. נתניהו בחר באסטרטגיה של עימות עם הממשל האמריקני, תוך שהוא פוסע ברגל גסה לתוך הפוליטיקה בוושינגטון, וגרם לכך שישראל לא היתה מיוצגת בלוזאן או בווינה ולא השפיעה על המו״מ ברגעיו הקריטיים ביותר. אינטרסים ישראליים חיוניים נשארו מחוץ לתמונה, ואיש איננו מתייחס ברצינות לאיומים של ראש הממשלה או לביקורת שלו".
+יחימוביץ': לחדול מהעימות עם האמריקנים
13:46 14/07/15  |  
ח"כ שלי יחימוביץ', חברת ועדת החוץ והבטחון: "כעת משההסכם המסוכן והמזיק עם אירן הפך לעובדה מוגמרת, על נתניהו לחדול לאלתר מהעימות עם האמריקנים ומהטחת תרחישי האימה, להתעשת, ולהתכנס לקראת שיפור עמדות והגנה על האינטרסים של ישראל בעת יישומו. אל למפלגת העבודה להיות שותפה לנסיונות מעקף של הממשל האמריקני באמצעות הקונגרס. מתברר מעל לכל ספק שהעימות החריף של נתניהו עם האמריקאים היה כישלון מוחלט, שעוד ילמד בספרי ההסטוריה. אולם כעת איננו עוסקים בהיסטוריה אלא בעתידנו. 'החיים עצמם' כפי שמכנה אותם נתניהו, מחייבים שישראל תחזור לדו-שיח של שותפים עם בעלת בריתה הגדולה והקרובה. מהלך זה חיוני לצורך הטיפול בהסכם מול איראן, ולצורך שמירה, בסיוע אמריקני, על כוח ההרתעה של ישראל".
+בכיר אירני: הצלחנו להגיע לסיכום
09:22 14/07/15  |  
סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת דיפלומט אירני בכיר האומר כי בשיחות בווינה הצליחו להגיע לסיכום סופי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיקוח חלקי על אתרי הגרעין והצבא
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Tאיציק
14/07/15 11:36
2
על פי תהום
14/07/15 12:12
 
מורד באימפריה?!
14/07/15 15:25
3
המסילות לאושוויץ
14/07/15 12:14
4
נאוהקורן טבריה
14/07/15 12:22
 
עם פוטין
14/07/15 12:25
5
קורןנאוה טבריה
14/07/15 14:01
6
דניאל143
14/07/15 15:46
7
מצרך
14/07/15 15:50
8
סיריוס
14/07/15 17:29
9
יהודי שמתבונן
15/07/15 03:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
שעות לפני פקיעתו של תאריך היעד לחתימה על הסכם הגרעין בין אירן לבין המעצמות, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר (יום ב', 13.7.15) כי קיים סיכוי להתקדמות שתביא לבשורה עד הלילה, אולם התקשורת האירנית מכחישים את ההצהרה.
13/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
לפני הבחירות נתניהו נסע לשאת נאום חוצב לבבות בפני הקונגרס. השמאל טען שמדובר בתעמולת בחירות.
13/07/2015  |  מרק בריל  |   מאמרים
תשומת הלב הבינלאומית נמצאת היום (יום ב', 13.7.15) בוינה, שם אמורים נציגי אירן ושש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, גרמניה, סין, צרפת ובריטניה - להגיע להסכם הגרעין.
13/07/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
יממה לפני תום המועד האחרון שנקבע לחתימה על הסכם גרעין בין אירן למעצמות ועדיין לא נחתם ההסכם. אולם מהצהרותיו של נשיא אירן, חסן רוחאני, עולה כי הצדדים קרובים מאי פעם לחתימה.
12/07/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
הבית הלבן אמר (יום ו', 10.7.15) כי ארצות הברית ושותפותיה למשא-ומתן - גרמניה, צרפת, סין, בריטניה, רוסיה והאיחוד האירופי - "מעולם לא היו קרובים יותר" להסכם עם אירן בשיחות הגרעין המתמשכות. לדבריו, הושגה הסכמה ב"כמה מחלוקות חשובות".
10/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il