הרב
יאשיהו פינטו שובר שתיקה, לראשונה מאז משפטו, ובמכתב גלוי לאנשי חצרו ולתומכיו כתב כי הוא מקווה ומתפלל לכך ש"מי שהיה חלק מזה יקום ויודה על האמת, וכך ימנע סבל עצום מן החיים ומן המתים".
מעריכים כי באומרו "מן החיים" מכוון הרב פינטו לו ולאשתו דבורה ולניצב
מנשה ארביב ובאומרו "מן המתים" כוונתו ל
אפרים ברכה המנוח. משנה חשיבות יש לדברים אלה, בהתבטאות ראשונה מצידו לאחר התאבדותו.
פינטו מכוון לכמה גורמים נוספים שמעורבים בפרשה, אשר ידעו ושתקו ולא באו למערכת המשפט לומר את האמת הידועה להם. בידי News1 חלק משמות המעורבים ובבוא הזמן נעסוק בכך.
"צועקים אנו בשער בת רבים בצעקה, צעקה מהפה, מהיד, מהלב ומעומק הנשמה, שלא נעשתה איתנו לא חקירת אמת, לא בירור אמת ולא משפט צדק", כתב הרב פינטו כשהוא מכוון, מבלי לנקוב בשמותיהם, לפרקליט המדינה
שי ניצן, ליועמ"ש לממשלה
יהודה וינשטיין ולשופט
עודד מודריק, על שלא איפשרו להציג במשפטו ראיות שלדידו יצביעו על טובות הנאה שנתן פינטו לברכה.
"בארץ, אשר חרתה על דגלה את החרות, היינו כצאן לטבח באין מושיע ובלי רחם ובלי אוזן קשבת לשמוע את שלנו ואת אשר על ליבנו ואת אשר בידנו; ובכל פעם אשר הבינו והרגישו שהאמת עומדת לצאת לאור, אטמו חתמו וסתמו בדרך אשר אינה מקובלת ואינה ראויה בשום דת ובשום משפט בעולם", כתב. "כל מילה אשר אמרנו יש לנו ראיות וחיזוקים ותמיכה ואבן מקיר תזעק וימים יגידו. וכמו שביקשנו במקום המשפט להביא בפני אותו שופט את הראיות לשוחד והכל היה אטום חתום וסתום ורק פזמון אחד שמענו: אם תדברו כל הסכם ישבר והרבנית תהיה צפויה שנים רבות להתמודד במשפט ארוך".
פינטו גם ביקש שיתפללו עליו כי יזכה לראות ביציאת האמת לאור, לנוכח מחלת הסרטן בה חלה ולנוכח מחלתה של אשתו [ראו משמאל].
לדברי הרב פינטו, מדובר במלחמת קודש. הוא המשיל את שעבר עליו לחורבן הבית ובביטוי "ברית כהונת עולם", רמז אולי לצורך בקנאות כדי להניע פעולות.
"וגם אם יעלה בדעת אדם ל
שאול ולומר על זה שהודנו על שוחד ח"ו, חוזרים על המילים שאמרנו במקום המשפט: ׳אני מודה שאם זה שדיווחתי לאף-בי-אי ולניצב במשטרת ישראל (מנשה ארביב, ע.י.) על הכסף הזה שנתתי (לאפרים ברכה, ע.י.), אם זה נקרא שוחד, אני מודה בשוחד כזה", דבריו.