מועצת העיתונות מקלה על פרסום תוכן שיווקי באתרי אינטרנט חדשותיים. המועצה קיבלה (18.8.15) את הצעת עורכי דינו של ynet לקביעת כללים בנוגע לפרסומים אלו.
מדובר בתכנים מערכתיים-לכאורה, הנראים כעיתונאיים לכל דבר, ואשר בפועל מומנו בידי גורם מסחרי ומובן שאינם אוביקטיביים. הצורך בהסדרה התעורר לאחר שפנחס פולק הגיש למועצה תלונה נגד ynet, ובה טען, כי חברת שיכון ובינוי מממנת את ערוץ "כלכלה ירוקה וקיימוּת" באתר.
גישתה העקרונית של המועצה, כפי שבאה לידי ביטוי בהודעתה בנושא, מכירה בכך שהתוכן השיווקי הפך למציאות: "אמצעי תקשורת ברחבי העולם מתמודדים עם הצורך לבסס מודלים עסקיים חדשים, שיתנו מענה לעובדה שהציבור הרחב מקבל כיום, ללא תשלום, תכנים עיתונאיים איכותיים שעבורם שילם בעבר, ועלות הפקתם יקרה".
המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות, עו"ד אילן שדי, החליט שמוטב למצוא נוסחה שתאפשר לאמצעי התקשורת למצוא מקורות מימון חדשים במקום אלה שאבדו, מבלי לפגוע בעקרון הבסיסי לפיו הקורא הסביר צריך להיות מסוגל להבחין בין חדשות לבין פרסומת. לפיכך, נעשה מאמץ להגיע להבנה עם ynet במקום להעביר את התלונה נגד האתר לבית הדין לאתיקה של המועצה.
עוה"ד תמיר גליק ושירה בריק-חיימוביץ' ממשרד ליבליך-מוזר הציעו למועצה דרך ליצור הבחנה ברורה ככל האפשר במקרים כאלה, והצעתם התקבלה. על-פי ההצעה, במקרה של מדור-משנה הממומן בידי חברה מסחרית, ייכתב ליד כותרת המדור "בשיתוף (שם החברה המסחרית)". גודל הגופן של הכיתוב יעמוד "ביחס סביר" לגודל הגופן המציין את שם כותב הידיעה. עוד הוצע, כי במקרים בהם מדובר בכתבות אקראיות מחוץ למדורים קבועים, ואשר חברות מסחריות יזמו אותן או מימנו את כתיבתן, יופיע ליד שמו של הכתב הכיתוב "בשיתוף (שם החברה המסחרית)" - משמע: גם עיתונאים יוכלו להשתתף בתוכן השיווקי.
לדברי המועצה, יועציה המשפטיים מצאו, כי המודל המוצע לאבחנה כזו בעידן המדיה החדשה, עשוי לשרת את מטרות תקנון האתיקה, המחייב להבחין בין תוכן מערכתי לבין פרסומת, תוך מתן אפשרות לאמצעי התקשורת לשרוד בסביבה כלכלית מאתגרת.