חברת מטרודן, אשר זכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית פרטית בבאר שבע, מתגברת את קווי התחבורה הציבורית בבאר שבע באוטובוסים מפרקיים גדולים, שיופעלו להקלת העומס בקווים ובשעות שיא התנועה.
האוטובוסים המפרקיים הובאו לערים הגדולות בשנות השיא של השימוש בתחבורה הציבורית, ומאז הם נמצאים בהליכי גריטה הן מסיבות ביטחוניות והן מסיבות בטיחותיות: ראשית נמצא, כי הם מסוכנים לתנועה מבחינת כושרו של הנהג לעמוד על המרחש מכל עברי האוטובוס הענק, ובשנים האחרונות נוסף גם השיקול הביטחוני - של הסיכון כי במקרה של פיגוע יגרמו אבידות גדולות מאוד בנפש.
עם הסיכון הביטחוני החלה מגמה של ירידה כללית במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וכך הוחל בהוצאה הדרגתית של האוטובוסים המפרקיים מהשרות בערים הגדולות בצפון הארץ ובמרכזה.
האוטובסים המפרקיים הינם לפיכך ישנים למדי, ולכן גם אינם עומדים בתקנים העדכניים הקפדניים לשמירה על אכות הסביבה.
"מטרודן" מפעילה בשרותי התחבורה הציבורית בבאר שבע 90 אוטובוסים רגילים + 2 אוטובוסים מפרקיים ב-19 קווי תחבורה שונים בכ-12,000 נסיעות שבועיות בכל רחבי העיר. החברה מסרה, כי היא משקיעה למעלה מ-70 מיליון שקלים ברכישת האוטובוסים להפעלת החברה.
החל מהיום (א', 28.12.03) תפעיל מטרודן בשרותי התחבורה הציבורית באר שבע גם 2 אוטובוסים מפרקיים, בנוסף ל-90 האוטובוסים המופעלים על-ידי החברה. אוטובוס מפרקי יכול להכיל כ-150 נוסעים מתוכם כ-60 בישיבה, והם יופעלו להקלת העומס בהתאם לצורך.
במהלך השבוע שעבר, עברו מספר נהגים בחברה הכשרה מיוחדת להפעלת האוטובוסים המפרקיים, שכן זאת לראשונה שמופעלים אוטובוסים מפרקים בקווי תחבורה ציבורית בבאר שבע.
שעות הפעילות של קווי האוטובוסים השונים יהיו החל מ-5:10 בבוקר ועד חצות, כאשר תדירות הנסיעות יהיו בין 1-12 נסיעות לשעה בהתאם לקווים השונים. צפי החברה כי קווי החברה ישרתו למעלה מ-25 מיליון נוסעים לשנה.
חברת מטרודן תעסיק כ-120 נהגים אותם מיינה והכשירה במהלך החודש שלפני הפעלת ההסעות. ההכשרה כוללת הדרכות טכניות, הדרכות בטיחות ובטחון וסדנאות שרות.
החל מתחילת פעילות החברה ב-1.12.03 מפעילה החברה מערך מידע ושרות לנוסעים שיעמוד לרשות הקהל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
חברת מטרודן נמצאת בבעלות חברת נהור נתיבי תחבורה (חברת בת של דן) ובעלי חברת מטרופולין- תחבורה ציבורית, שבבעלות משותפת לתורבוס, מכשירי תנועה ואתגל. החברה זכתה במכרז הממשלתי להפעלת שרותי התחבורה בעיר באר שבע ותשלם למדינת ישראל תמורת הזיכיון כ-21 מיליון שקלים לכל שנת הפעלה.