|
עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה [צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה]
|
|
|
|
|
"ההסתדרות ניסתה - ועדיין מנסה - לעכב את הקמת הנמלים החדשים, אבל העניין הוכרע והממשלה מאוד מחויבת לנושא: יוקמו שני נמלים חדשים שינוהלו על-ידי גורמים פרטיים", כך אמר (יום ג', 3.11.15) מנכ"ל
משרד התחבורה עוזי יצחקי בכנס השלישי לחקר הים התיכון של אוניברסיטת חיפה, כשבאותו הזמן בדיוק דן בית הדין לעבודה בעיצומים שנקטו עובדי נמל אשדוד.
יצחקי הבהיר בדבריו כי הוא אינו רואה בעובדים או בהסתדרות אויבים, אולם הוא שב וחזר כי העניין העקרוני הוכרע וכי אין שום דרך לשנות את ההחלטה. "הרכבת הזו כבר יצא מהתחנה. יהיו רציפים פרטיים ותהייה תחרות", אמר. יצחקי הוסיף כי לאור הקמת הנמלים החדשים - בחיפה ואשדוד - משרד התחבורה מחויב להרחיב את דרכי התחבורה באזורים אלה. "יש לנו הסכם חתום עם משרד האוצר על מיליארדי שקלים לגבי פיתוח כבישים ורכבות ובעוד כשבועיים כבר נתחיל את העבודות להמשכת כביש שש לצפון".
הוא התייחס גם לנושא התעופה, ואמר שנתב"ג מתקרב במהירות לשיא יכולת הנשיאה שלו. "נתב"ג כמעט ולא יכול להכיל את הציבור הישראלי שרוצה לטוס לחו"ל וגם אם נקים זרוע רביעית או חמישית זה לא ייתן פתרון אמיתי". לדבריו, הפתרון עליו החליטה הממשלה לטווח הקצר הוא הקמת נמל תעופה משלים באזור רמת דוד ואף הוסיף כי משרד התחבורה כבר נמצא בשלבי תכנון ראשוניים לשדה באזור זה.
אולם, הוא גם הציג פתרון לטווח ארוך יותר, פתרון מפתיע מעט, אותו הציג גם פרופ'
ארנון סופר, ראש קתדרת חייקין מאוניברסיטת חיפה - הקמת נמל תעופה על אי-מלאכותי. "זהו פתרון שכבר מדברים עליו בממשלה. אני צופה שיוקמו איים מלאכותיים ואני רואה גם שנעשים מהלכים בכיוון בממשלה", סיים.