בקרוב תונהג רפורמה בביטוח חובה לרכב, שמטרתה להזיל את הפרמיה. כך יודיעו (יום א', 22.11.15) שר האוצר
משה כחלון והמפקחת על הביטוח
דורית סלינגר. הם מכנסים לשם כך, ב-10 בבוקר, מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים. הרפורמה שתוצג תובא לאישור ועדת הכספים של הכנסת.
על-פי הערכות, יודיעו כחלון וסלינגר על שינויים בדרך חישוב התעריפים והתשלומים, כדי להוזיל את הפרמיה. המטרה היא, בין היתר, ככל הנראה, לעודד נהגים זהירים ולתת תמריצים לרכב בטיחותי. הרפורמה נוגעת בעיקר לרכב פרטי, אך היא תחול ככל הנראה גם על רכב מסחרי ומשאיות.
הרפורמה עשויה לחול גם על רכב ציבורי - מוניות ואוטובוסים מכל הסוגים. יש לזכור, שגם הרכבות מבוטחות בביטוח חובה, וגם בפרמיה שלהן עשויים לחול שינויים.
כיום, חייב כל נהג, על-פי "החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים", לרכוש ביטוח חובה, המגן עליו במקרה של תאונות שגרמו למוות, לפציעה, או לכל נזק גוף. סכומי הביטוח הנקובים בפוליסה אחידים וקבועים, וחברת הביטוח של הרכב משלמת אותם, ללא קשר לשאלה אם בעל הרכב היה אשם בתאונה. סכומי הפיצוי אחידים, אך בעלי הרכב יכולים, אם ירצו, לפנות לבית המשפט ולתבוע פיצויים גבוהים יותר. בבתי המשפט מתבררות כל העת תביעות רבות מסוג זה.
הפרמיה כיום נקבעת בעיקר לפי סוג הרכב, גילו, גיל הנהג, עברו (עם או בלי תאונות) והוותק שלו. החברות מתחרות ביניהן על הפרמיה. לדוגמה: רכב טויוטה משנת 2007, כאשר הנהג הוא בן 34, ללא עבר תאונתי, וללא התקני בטיחות מיוחדים ברכב, ישלם פרמיה שתנוע ברוב המקרים בין 1,230 ל-1,500 שקל לשנה.
בעל רכב שצבר יותר מ-3 תאונות/תביעות ישלם פרמיה אחידה, ברכב האמור - 3,770 שקל לשנה. גם נהגים צעירים או עם ותק קטן משלמים פרמיות גבוהות יחסית.
יודגש, כי מדובר בביטוח החובה לרכב, ולא בביטוח המקיף, שאיננו חובה, אך כמעט כל הנהגים רוכשים אותו.