הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות, בראשות ג'יהאד עקל, אישרה (יום ה', 31.12.15) סכסוכי עבודה חדשים ב-Air France-KLM ובאגד.
סכסוך העבודה בקואופרטיב אגד ומקיף כ-4,500 עובדים. העילה המרכזית לסכסוך היא מבוי סתום בדיון להסדרת תנאי שכרם של העובדים, המתבצע כחלק מהמו"מ להסכם קיבוצי חדש בחברה. דרישת ההסתדרות היא לבטל את ההחרגה שקבע
משרד התחבורה, ולהבטיח כי שכרם של נהגי אגד לא יפחת מ-39 שקל לשעה, בדומה ליתר מפעילי התחבורה הציבורית. המו"מ בין הצדדים הגיע למבוי סתום, עקב הצעתה של ההנהלה כי העובדים יממנו את עידכון שכרם, באמצעות ויתור על זכויות המגיעות להם, כגון תשלומי פרמיה או שכר בגין עבודה בשעות הלילה.
סכסוך העבודה בחברת התעופה Air France- KLM הוכרז בעקבות מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי חדש בחברה, על-רקע כוונת ההנהלה לבצע ארגון-מחדש ופיטורי עובדים.
לפני כחודשיים, הודיעה החברה על תחילתו של תהליך ארגון-מחדש בתחנת החברה בישראל ועל כוונתה לפטר 17 מתוך 27 עובדי הסניף. במסגרת ניסיונות ההידברות בין ההנהלה לבין נציגות העובדים וההסתדרות, הוסכם על-כניסת הצדדים למו"מ אינטנסיבי על-מנת להגיע לפתרון מוסכם באשר להיקף הפיטורים ובנוגע לחבילת הפרישה שתוענק לאלה אשר יאלצו לעזוב את החברה. מאז ועד היום התקיימו שלוש פגישות בלבד שבסופן הודיעה ההנהלה כי אין בכוונתה להיכנס למשא-ומתן לעניין גובה הפיצויים.
בהסתדרות אומרים כי סירובה של החברה לנהל מו"מ כולל, תוך הקשחת עמדותיה, הובילו לכשלון השיחות ועומדים בבסיס הסכסוך הנוכחי.