בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אופנועים יוכלו לנסוע בנת"צים בתל אביב
|
ניסוי שיחל בפברואר יימשך כחצי שנה ולפיו יוחלט אם להרחיב את ההסדר לערים נוספות ● תצפיות ומדידות יפקחו על הניסוי באמצעות מצלמות
בשורה לרוכבי הדו-גלגלי. החל ב-1 בפברואר, יוכלו רוכבי אופנועים וקטנועים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) מרכזיים במטרופולין תל אביב, במסגרת ניסוי. במהלך הניסוי, שיימשך כשישה חודשים, יתאפשר לראשונה לאופנועים וקטנועים לנסוע בשלב הראשון בשישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים ובארבעה צמתים, באזור תל אביב. בימים אלה משרד התחבורה בוחן אפשרות להרחבת הניסוי לנת"צים נוספים במטרופולין תל אביב ובערים נוספות. מדובר בנת"צים הבאים: - רחוב אבן גבירול, בין רחוב יהודה המכבי לנורדאו (לכיוון דרום);
- רחוב אבן גבירול, בין ז'בוטינסקי לפנקס (לכיוון צפון);
- רחוב אבן גבירול, בין מלכי ישראל לשאול המלך (לכיוון דרום);
- רחוב המסגר בין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכב (לכיוון דרום);
- דרך נמיר (לכיוון צפון), בין תחנת דלק רמת אביב עד רחוב איינשטיין;
- דרך נמיר (לכיוון דרום), בקטעים שבין רחוב רוקח ליהודה המכבי ויהודה המכבי-ההלכה.
במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנת"ץ לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף. בנוסף לכך, תותר נסיעה של אופנועים וקטנועים בצמתים הבאים: - רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (לכיוון דרום) לפני הצומת;
- רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (לכיוון דרום) לפני הצומת;
- דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (לכיוון צפון) לפני הצומת;
- רחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (לכיוון צפון), אחרי הצומת.
הניסוי ייערך על-ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. הניסוי סוכם ואושר על-ידי עיריית תל אביב-יפו על סמך המתווה שגובש במשרד התחבורה. שר התחבורה ישראל כ"ץ מסר כי ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב בתקופת הפיילוט היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. "אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה מוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", אמר. הניסוי ילווה בתצפיות ומעקב אחר התנהגות האופנועים והקטנועים, וייערכו מדידות של נפחי תנועה ומהירויות הנסיעה בנת"צים ובנתיבי נסיעה סמוכים. עיקר התצפיות והמדידות ייערכו באמצעות מצלמות קבועות שיצלמו את כלי הרכב בנת"ץ ובנתיב הנסיעה הסמוך. בצמתים יבוצעו הצילומים באמצעות מצלמות הבקרה של העירייה. בנוסף לכך, יוצבו מוני תנועה ואימות נפחי תנועה בנת"צים שישמשו כאמצעי משלים למצלמות הווידאו. מצלמות וידאו יוצבו גם על חלק מהאוטובוסים ועל מספר אופנועים שישמשו לתיעוד מצבי התנועה בנת"צים. משרד התחבורה יבחן כיצד ההסדר החדש מתקבל בקרב משתמשי הדרך השונים, ובעיקר בקרב הנהגים והולכי הרגל. הניסוי ילווה באכיפה ממוקדת בנתיבים ובמסע הסברה שיידע את הציבור הרחב על ההסדר החדש בנת"צים.
|
תאריך:
|
10/01/2016
|
|
|
עודכן:
|
10/01/2016
|
|
עידן יוסף
|
+רפורמת הדילוג מגיעה ל-14 קווי שירות בירושלים
|
15:11 10/01/16 | עידן יוסף |
שיפור במערך התחבורה הציבורית בירושלים. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ו אגד ישיקו (ב') שירות עליה לאוטובוס מכל הדלתות. הכניסה מכל הדלתות תתאפשר בשלב זה ב-14 קווים מרכזיים בעיר, באמצעות הצבת מכשירי תיקוף גם בדלתות האחוריות של האוטובוסים. הקווים הם: 19, 20, 24, 27, 29, 59, 68, 69, 71, 72, 74, 75, 77 ו-78.
|
|
אופנועים יוכלו לנסוע בנת"צים בתל אביב
|
|
שוב זה קורה. נוסעת מושפלת בידי נוסעים חרדיים ונהג רק משום שלא התמקמה בחלקו האחורי של האוטובוס. סגלית מושונוב פלדבוי שטיין, נוסעת דתייה מגבעת שמואל המתינה ביום חמי שי בערב, לפני כשלושה שבועות, בתחנה המרכזית בנס ציונה להגעת קו 319 מרחובות לבני ברק.
|
|
|
שר האוצר משה כחלון והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי יביאו (יום א', 10.1.16) לאישור הממשלה הפחתת תעריפי התחבורה הציבורית בגובה המע"מ. את ההוזלה החד-פעמית בתעריפים בשווי שיעור מס הערך המוסף תסבסד המדינה בעלות שנתית של 650 מיליון ש"ח אשר יועברו למפעילי התחבורה הציבורית.
|
|
|
במהלך השבוע הבא תיכנס לתוקף הוראתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ על ביטול מיידי של כל התייקרויות המחירים שחלו במסגרת הרפורמה בתעריפי המטרופולינים של התחבורה הציבורית, באותם מקרים בודדים בהם חלה התייקרות. זאת, למרות שהמינויים החד שים מאפשרים שימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית, אוטובוסים ורכבות, ומעניקים לנוסע תמורה גדולה יותר עבור כספו.
|
|
|
החל ביום ראשון הקרוב (10.1.16) תרחיב מטרופולין את פריסת הקווים בשרון, ות שיק את קו 14 החדש. הקו הוא פנימי עם מסלול סיבובי, ונועד לתת מענה להתניידות באזור המרינה/ארנה, המלונות, והרצליה פיתוח. למעשה, הקו מהווה השלמה לקו 90, שיחל לפעול כקו דו-כיווני (במקום סיבובי), מתל אביב להרצליה ובחזרה, ומסלולו בתוך העיר יקוצר. יתרונו של השינוי בקו 90, בכך שהוא יהפוך את שעות היציאה מתחנות המוצא (מסוף כרמלית / מרינה הרצליה) לקבועות.
|
|
|
התנועה למדינה יהודית, ארגון משפטי הפועל לחיזוק אופיה היהודי של ישראל, פנתה (יום ב', 4.1.16) לשרי התחבורה והאוצר והזהירה מפני כוונת משרד התחבורה להפר את הסטטוס-קוו בשבת.
|
|
|
|