|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

"להדיח את יוגב ולבטל נבחרת הדירקטורים"

ח"כ לוי-אבקסיס: רצינו למנוע סידור למקורבים וסידרנו מנגנון שכל כולו סידורי ג'ובים לחברים של מנהל רשות החברות ח"כ גלאון: הוא מלך ההפרטות הוא אויב העובדים ומאדריכלי ריסוק מדינת הרווחה
08/02/2016  |   מירב ארד   |   חדשות   |   תגובות
אורלי לוי-אבקסיס. נגד הדרה של רוב קב' האוכלוסיה [צילום: פלאש 90]

דיון סוער וקולני במיוחד התקיים (ב', 8.2.16) בוועדת הכספים בנושא נבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. הרוחות סערו עד כדי כך, שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אלץ להרחיק את יוזמת הדיון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס . במהלך הדיון נשמעו דברים קשים מאוד מצד חברי הכנסת ובראשם הקריאה "לצלוב ולהמליץ לשרים להדיח" את אורי יוגב, יו"ר רשות החברות. חלק מחברי הכנסת טענו כי יוגב הוביל להרכב נבחרת של אנשים בדמותו ובצלמו ומנע בפועל ייצוג הולם של כל קבוצות האוכלוסייה, אפילו במקרים בהם נגשו מועמדים ראויים מבחינת ההשכלה והניסיון. יוגב עצמו לא זכה לתמיכה אישית בו בעצמו מאף אחד מחברי הכנסת, למעט תמיכה חלקית בתהליך אותו הוביל.

עוד בדיון, חברי הכנסת הטיחו אלו באלו על דבר הכוונות הפוליטיות הן מצד אלו התומכים בנבחרת הקיימת, "המאוישת ע"י אנשי יש עתיד", והן מצד אלו שטענו ש"המהלך נגד יוגב נועד לאפשר מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות". היו"ר גפני הודיע שוועדת הכספים תשוב ותדון בסוגיה בעוד כחודש וקרא לרשות החברות ליישם לאלתר את שילוב נציגי העובדים שנבחרו לשמש דירקטורים ונמצאו מתאימים. עוד קרא לאורי יוגב לבוא ולהופיע בפני הוועדה.

יוזמת הדיון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הלינה על-כך שנבחרת הדירקטורים מדירה את רוב קבוצות האוכלוסייה ועל היעדרו של יוגב מהדיון. לאחר שמנהלת יחידת הדירקטורים ברשות החברות, מירה מינס, אמרה שהיא עצמה אישה ומהפריפריה, מעפולה ועובדת ברשות החברות, הגיבה לוי-אבקסיס: "אורי יוגב שלח לכאן את הנציגה המזרחית היחידה להיות המגן האנושי שלו". לוי-אבקסיס קבלה על-כך שלדבריה "בקשת ועדת הכספים לקבל לידיה נתונים על-אודות התפלגות נבחרת הדירקטורים לא מולאה" והוסיפה: "מדובר בחבורה של 'החברים של אורי'. רצינו למנוע סידור למקורבים וסידרנו מנגנון שכל כולו סידורי ג'ובים לחברים של מנהל רשות החברות. אני מקבלת דוגמאות הזויות שמפקדי אוגדות בצה"ל לשעבר, שניהלו בפועל מערכות שלמות מודרים. כך גם דרוזים מכוחות הביטחון ואחרים בעלי תארים מהאוניברסיטאות המובילות, לרבות כאלו עם ניסיון כלכלי רב דוגמת ד"ר איציק ספורטה שכתב דוקטורט בנושא ונדחה. מדובר במועדון חברים סגור, שלא אני ולא איציק וקנין, לא יכולים להיות בו חברים. יש חוק למינוי דירקטורים מטעם העובדים שמכירים את החברות. נבחרו נציגים אך לא ממנים אותם".

"מלך ההפרטות ואויב העובדים"

ח"כ זהבה גלאון: "יש כוונה להדיח את אורי יוגב ואין לי כל כוונה להגן עליו. הוא מלך ההפרטות הוא אויב העובדים ומאדריכלי ריסוק מדינת הרווחה. אבל אני מוטרדת שהסיבה לכך היא לא הדברים של אורלי לוי או שלי ואני חוששת שנמצא עצמנו חוזרים לתרבות הג'ובים. אסור לשפוך את התינוק עם המים. יש בעיה כשפוליטיקאים רוצים למנות מקורבים, אפילו שיש כאלה טובים. עלינו להיות מאוד זהירים בקו התפר הזה שבין תיקון האיוולת של אורי יוגב לבין מינויים פוליטיים, שלא נפתח פתח וחגיגה לראש הממשלה ולשרים". גם גלאון דרשה ליישם את החוק בנוגע לנציגות העובדים: "ראש הרשות מתנגד לעצם הרעיון שיהיו עובדים בדירקטוריון ומצפצף על החוק".

ח"כ דוד אמסלם: "היום שר שרוצה למנות דירקטור לא יכול לעשות זאת. יו"ר רשות החברות מנהל את העסק הזה ומחליט מי כן ומי לא. לשר יש אחריות על תפקוד המערכת אך אין לו את הסמכות למנות דירקטורים וזה מונע ממנו מלמלא את תפקידו. יש כאן כאוס ובחלק גדול מהחברות הדירקטורים לא ממונים שם כבר הרבה שנים עקב כיפופי ידיים בין הפקיד לשרים והשרים מתחננים בפניו והמצב הזה חייב להסתיים".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "יש להבחין בין האיש לשיטה: מינוי דירקטורים בחברות ציבוריות זה דבר קריטי ודרושים אנשים עם כישורים שמייצגים ציבורים רחבים. יש לקבוע תנאי סף ברורים. מצד שני, אם ניתן בידי שרים את היכולת הבלעדית למנות מאות דירקטורית זה "האימא של השחיתות השלטונית" ובדרך כזו לא ניתן למנוע את זה. אסור שזה יקרה. היינו שם ושילמנו מחירים כבדים על-כך. ייתכן שהשיטה של רשות החברות אינה נכונה ונדרש דיון על השיטה. נדרש שפקידים בכירים יהיו תחת ביקורת אפקטיבית יותר של הכנסת והממשלה. יש לדון עניינית בתפקודו של הפקיד ולא לעסוק בכן או לא הדחה".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו): "אין כל שחר לטענות לפיהן לפני-כן היה יותר טוב. יש יעד לייצור גיוון באיוש המינויים בניגוד לעסקנות שהייתה קודם. בעבר לא היו לא חרדים, לא ערבים, לא צעירים ולא נשים. היום זה אולי קליקה עסקית ונדרש תיקון אך אנחנו במגמת שיפור". פולקמן הוסיף, כי הוא "מתנגד לצליבת פקיד בכיר אף שיש לדרוש ממנו שינויים. איש לא ירצה להגיע למנהיגות ציבורית אם יידע שככה יצלבו איתו".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "אורי יוגב כשל בתפקידו מטעמים רבים: הפרטה, אי-מילוי הוראות החוק לגבי עובדים וכד'. אך הפתרון המוצע לא שייך לאורי יוגב, זה להחליף חטא בפשע. לבטל את ועדות האיתור המשמעות היא פוליטיזציה והחזרת הג'ובים". "כל מי שלא יסכים אתכם תרדפו אותו ותביאו יס-מנים. אורי יוגב אינו ראוי בעיני אבל אתם רוצים להפחיד את הפקידות הבכירה, ג'ובים לחברי הליכוד ובמקום 'ליכודיאדה' לקבל 'ג'וביאדה'", קרא רוזנטל לעבר ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שלאורך כל הדיון חזר וקרא להדיח את יוגב. רוזנטל חזר על אמירות של חברי כנסת לפיהן: "63 דירקטורים בנבחרת הקיימת מקורבים ל'יש עתיד' או לאורי יוגב".

מבין קריאות הביניים שלו, אמר ח"כ זוהר: "פקיד שלא יופיע בוועדה נצלוב אותו ונשלח אותו הביתה". בעקבות הפצרות מצד ח"כים, חזר בו ח"כ זוהר מדבריו אך התמיד בקריאה להדיח את יוגב. זוהר: "אורי יוגב שכח שהוא לא ראש ממשלה ולא שר אוצר. שכח שהוא פקיד שצריך לקיים את המדיניות שהשר מתווה. הוא לא יכול להמשיך בתפקידו".

מי שניסה לרכך מעט את הטענות נגד רשות החברות והשיטה החדשה היה סגן שר האוצר לשעבר, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "בניגוד לטענות, יוגב דווקא הופיע כאן בוועדה. ב-99% מהדירקטורים הממונה אינו מכיר אותם. הם עמדו במבחני הסף. שר האוצר רוצה לשנות את תנאי הסף, שיתכבד וייבחן אותם. מבחינתי שייקבעו שתנאי הסף הם ז' כיתות, אך מרגע שנקבעו התנאים אלה התנאים הקובעים". לוי סיפר על-כך שבהיותו סגן שר האוצר, פנה אליו אחד המפכ"לים לשעבר לאחר שנדחה כי לא עמד במבחני הסף ואמר: "הוצאתי מזכר בעניין אך לא התערבתי" והוסיף: "אם רוצים לחזור למינויים פוליטיים שיגידו את זה. יש בנבחרת הזו 18% מיעוטים, 46% נשים כשבעבר לא היו כמעט". ח"כ לוי-אבקסיס התפרצה לדבריו: "אבל כולם דומים שם!". לוי המשיך: "נעשים שיפורים ובנוסף, בעקבות הנבחרת רואים שיפורים בדוחות הכספיים של החברות".

נציגת רשות החברות מינה מירס סקרה את הליך הרכבת הנבחרת ואת תנאי הסף ולאחר מכן הוסיפה: "הקמנו ועדה שדנה בשיפורים הנדרשים ואיך מתמודדים עם האתגר הזה לייצר ייצוג לכל קבוצות האוכלוסייה תוך שמירה על המקצועיות".

יו"ר הוועדה גפני סיכם את הדיון: "המצב הנוכחי חמור מאוד. לא יכול להיות שנבחרת הדירקטורים לא תורכב מכל קבוצות האוכלוסייה. בדקתי את הרשימה ולמשל, מבין ה 500 אין אפילו חרדי אחד, למרות שלא חסרים חרדים עם תארים וניסיון. גם אין אתיופי אחד. אנחנו לא מונרכיה שיש מלך שקובע הכל, אנחנו אוכלוסייה מגוונת שיש בה קבוצות שונות. לא ניתן להמשיך בפערים האלה. אני יכול להגדיר בקלות את הקבוצה שכן נמצאת ב-500 האלה, את ארצות המוצא שלהם, את אורח חייהם. אנחנו בתקופה שהכל נמצא על השולחן וזה לא יימשך. גם אם תציגו שהשיטה טובה התוצאה היא כישלון".

גפני קרא לאנשי רשות החברות "ליישם לאלתר את החוק בנוגע לנציגי העובדים שנבחרו ע"י העובדים והודיע שבעוד חודש יקיים דיון המשך שבו ידרוש דיווח מאנשי הרשות על התקדמות הן בעניין העובדים והן בעניין הדרכים לשילוב דירקטורים מקבוצות נוספות". בעקבות התנגדות נחרצת של חברי ועדה, הוציא גפני מהודעת הסיכום את קריאת הוועדה לבטל את נבחרת הדירקטורים, אך שב ודרש "לבצע בה תיקונים ניכרים על-מנת שיהיה ייצוג לסקטורים השונים בחברה הישראלית".

תאריך:  08/02/2016   |   עודכן:  08/02/2016
מירב ארד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"להדיח את יוגב ולבטל נבחרת הדירקטורים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
8/02/16 15:55
2
אורח
8/02/16 17:38
3
פראענק חכם מאשכנז
8/02/16 20:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"התחלואה במפרץ חיפה דומה לתל אביב וחדרה, אבל בתוך האזור נמצאו נקודות חמות ובהן התחלואה גבוהה יותר" - כך דיווח (ג', 8.2.16) פרופ' בוריס פורטנוב, ראש צוות המחקר האפידמיולוגי בעניין זיהום האוויר במפרץ חיפה והשלכותיו הבריאותיות על התושבים, לוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם.
08/02/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת השרים לעניין מערך המילואים אישרה (יום ב', 8.2.16) מספר הטבות למשרתי שירות מילואים פעיל, בהן הטבות לסטודנטים במילואים. ההחלטות יוגשו לאישור הממשלה. את ההחלטה על מתן ההטבות לסטודנטים במילואים קיבלו שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ושר החינוך נפתלי בנט.
08/02/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
ב-2015, נהרגו 35 עובדים באתרי הבנייה. מספר זה מהווה עלייה של יותר מ-10% לעומת השנה הקודמת, במהלכה נהרגו 31 עובדים. מבין העובדים שנהרגו בענף הבנייה, 18 עובדים ישראלים ו-17 עובדים זרים ועובדים תושבי הרשות הפלשתינית - כך עולה מסיכום ראשוני של נתוני תאונות העבודה הקטלניות, שערך מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, במשרד הכלכלה והתעשיה
08/02/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
בית משפט ישראלי מוסמך להרחיק מאירועי ספורט בארץ גם בשל התפרעות שהתחוללה בחו"ל - קובע לראשונה (יום א', 7.2.16) בית המשפט העליון.
08/02/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנק לאומי יעביר לעיריית ירושלים 4.95 מיליון שקל, כאחד הספיחים של פרשת הולילנד. מצד שני, תוותר העירייה על ערבות בכ-13 מיליון שקל.
08/02/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il