מקסים בוקאטי ז"ל תושב חולון בן 22 נהרג ב-7 במרס 2015, לאחר שכלי הרכב שבו נסע התנגש במעקה בטיחות בנתיבי איילון, בסמוך למחלף וולפסון שבחולון. נוסעת נוספת שישבה לצדו מאחור נפצעה באורח קל. הנהג והנוסע שישב לידו, תאומים בני 21, נלכדו ברכב שהחל להתלקח ונפצעו באורח קל. לאחר שחילצו עצמם - נמלטו השניים מהמקום, ונתפסו לאחר זמן קצר על-ידי השוטרים. ככל הנראה, הנהג היה שיכור ונהג ללא רישיון.
מדוח מיוחד שערכה עמותת אור ירוק לפורים עולה כי בכל יום מתרחשת תאונת דרכים שאחד הנהגים נהג בהשפעת אלכוהול/סמים.
248 תאונות דרכים בשל נהיגה בשכרות אירעו בשנת 2014, מעל 20 תאונות אלכוהול בכל חודש בממוצע. באותן תאונות אלכוהול נפגעו 435 בני אדם ושישה בני אדם נהרגו.
במהלך השנים האחרונות חלה ירידה במספר תאונות הדרכים והנפגעים בתאונות אלכוהול, נתון שמוכיח כי ניתן להצליח במאבק ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. יישום מלא של החוקים שחוקקו בשנים האחרונות (חוק 0% אלכוהול בקרב אוכלוסיות מיוחדות - צעירים ונהגים מקצועיים) יכול להביא להמשך הירידה במספר התאונות והנפגעים.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לנוכח הירידה במספר תאונות האלכוהול בשנים האחרונות בולטת לרעה העלייה במספר הנהגים הצעירים שמעורבים בתאונה לאחר שנהגו בשכרות וזו תוצאה ישירה של אי-אכיפת החוק שאוסר על נהגים צעירים לשתות ולנהוג. ניתן היה לצמצם עוד יותר את מספר הנפגעים בתאונות אלכוהול לו המשטרה תאכוף את החוק שקובע שלנהגים צעירים אסור לנהוג ולשתות אלכוהול, אפילו טיפה אחת. במקביל המשטרה חייבת להגביר את האכיפה סביב מרכזי הבילוי בכל ימות השנה ולא רק בפורים".
המשטרה אוכפת חלקית
עליה של 13% במספר הנהגים הצעירים (עד גיל 24) המעורבים בתאונות דרכים הקשורות לאלכוהול/סמים, כך עולה מדוח מיוחד שמפרסמת עמותת אור ירוק ומבוסס על נתוני הלמ"ס לשנת 2014. הנתונים מתפרסמים לרגל חג פורים ומסיבות סוף השבוע.
מהדוח עולה כי 77 נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2014 המקושרות לשכרות/סמים, לעומת 68 נהגים צעירים שהיו מעורבים בתאונת אלכוהול/סמים בשנת 2013 - עלייה של 13%. על-פי הנתונים בחמש השנים האחרונות 406 נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות אלכוהול/סמים, למרות שהחוק קובע כי אסור לנהגים צעירים לנהוג לאחר שתיית אלכוהול.
בשנת 2010 חוקק חוק 0% אלכוהול שקובע כי נהגים צעירים עד גיל 24 ונהגים מקצועיים לא רשאים לשתות אלכוהול ולנהוג. שש שנים אחרי חקיקת החוק, משטרת ישראל עדיין אוכפת בצורה חלקית בלבד את יישום החוק. למרות דיונים רבים בנושא ולמרות אישור התקינה עדיין לא הסתיים תהליך רכישת הינשופים הנדרשים.
מחקר שנערך באירופה מצביע על כך שמיגור הנהיגה בשכרות יכול היה למנוע 5,600 הרוגים באירופה בשנת 2012.