|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תופעה: הומואים מטרידים נהגי מוניות

רק 136 תיקים נפתחו בחמש שנים בגין הטרדה מינית בתחבורה הציבורית ובעיקר במוניות הוועדה למעמד האישה מעירה על כך שאין שילוט המסביר כיצד לנהוג במקרים כאלה
24/03/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
לא בטוח לנהגים [צילום: פלאש 90]

נהגי מוניות טוענים כי הומואים אותם הם מסיעים בנסיעות מיוחדות במוניות מטרידים אותם מינית. עדות על כך נשמעה בדיון (יום ב', 21.3.16) שקיימה הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא הטרדות מיניות בתחבורה הציבורית.

נהג המונית שי דיין סיפר כי חווה פעמים רבות הטרדות מיניות מצד הומואים. "אנשים בקהילה חוזרים שתויים. הם לא השיגו מה שרצו, אז נהג המונית הוא טרף קל. פונים אליך: אני יכול לשלוח לך יד, יכול לעשות לך ככה? תעלה אלי לקפה ונעשה כיף. אז אתה אומר לו: מה אתה עושה? על מה אתה מדבר בכלל? הוא עונה: אין לך ביטחון. בגלל זה אתה תוקף אותי וצועק עלי".

דיין סיפר כי בדק את העניין בקבוצות ווטסאפ של נהגי מוניות ומצא בהן שעשרות נהגי מוניות הוטרדו מינית. לדבריו, אשתו אף ביקשה ממנו לעבוד בבקרים ולא בערבים. יושב-ראש הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן ביקשה מהדובר שלא לעשות ניתוח סוציולוגי ופסיכולוגי כשאינו מוסמך לכך. יהודה בר-אור, יו"ר איגוד המוניות, אישר את דברי דיין ואמר כי יש לטפל גם בהטרדות המיניות ההפוכות שחווים הנהגים. עו"ד ליאת קליין, יועמ"ש איגוד מרכזי הסיוע, ציינה כי הדיווח על הטרדות נוסעות לרוב לא מגיע מפנייה רשמית אלא משיחות בין נשים. אולם כאשר טענה שמרחב המוניות מוגן הרבה פחות, נאמר לה כי זו סתם דיבה משום שאין בידיה אף סקר המוכיח זאת.

ד"ר גיל פישהוף מהאגודה לזכויות הפרט ומהמרכז למאבק בלהטבופוביה ציין כי השפלה על-רקע זהות מינית נכללת בחוק הטרדה מינית. "יש לנו עשרות פניות על הטרדה על-רקע זה בכל אמצעי התחבורה הציבורית", אמר. "המטרה היא להשפיל את האדם, ולכן זה פומבי. צועקים לו: 'יא הומו מסריח', ושואלים שאלות חודרניות. מישהו צעק על טרנסג'נדר באוטובוס: 'אתה גבר, לעולם לא תהיה אישה'. נער שנסע ברכבת בדרך למצעד הגאווה הוקנט: 'יש לך איידס? גיי מסריח'. ההטרדות האלה גורמות לנטייה לאובדנות. ביקשנו לחזק את הסובלנות. למשל, להטביע את הכתובות של מרכזי הסיוע על כרטיסי רב קו. החברות אומרות לנו שאוטובוס הוא מרחב ציבורי ולכן עלינו לפנות למדינה ולא לחברה. תחבורה ציבורית היא לא מרחב אמורפי שאין לו בעל בית", דברי פישהוף.

רק 136 תיקים

חלק-הארי של הדיון בוועדה עסק בנשים. יוזמת הדיון, ח"כ מיכל רוזין (מרצ), הזכירה סקר שערך ב-2011 איגוד מרכזי הסיוע, בשיתוף עיריית ת"א-יפו, על פגיעה מינית במרחב הציבורי ו-45% מהנשאלות העידו על פגיעה בתחבורה הציבורית. לדבריה, אין זו הטרדה מצד זמר, פוליטיקאי או מנהל חברה מפורסם, ולכן הנושא אינו מקבל את הפרופיל הראוי. "אני מודעת לכך שיש אחריות יתר על הנהגים שעסוקים בהרבה פעולות. לכן צריך טלפון לפניות, הכשרה של נהגים להתמודדות עם דיווחים על הטרדות מיניות. היו גם פגיעות מצד נהגים. אנשים שהיו עדים לסיטואציה של הטרדה מינית לא הבינו שמדובר בכזו ולכן שתקו. יש כמה גיבורים שלוקחים את המטריד לנהג, שלא יודע כיצד לנהוג".

רב-פקד ישראל לוי, קצין החקירות של מדור נפגעי עבירה במשטרת ישראל, ציין כי בבדיקת נתונים של חמש שנים אחורה (2015-2011) נמצא כי נפתחו רק 136 תיקים על הטרדות מיניות בתחבורה ציבורית: 63 באוטובוסים, 26 במוניות, 37 בתחנות האוטובוס, תשעה בתחנות רכבת ואחד בתחנת מונית. יצוין כי אחוז ההטרדות במוניות גבוה יחסית לאוטובוסים.

לא יודעים כיצד להגיב

הוועדה שמעה עדות מקרן קורקוס, נפגעת הטרדה מינית מאוטובוס, אשר סיפרה על תחושת חוסר האונים כאשר לא ידעה למי לפנות ומה לעשות בעת שזה קרה: "חשתי תחושות אשם. קיבלתי המון
הזדהות בפייסבוק. נשים, גברים וילדים עוברים הטרדות וזה מושתק. בניו-יורק, באירופה ובקנדה יש קמפיין שאינו עוסק ישירות בהטרדה מינית, אך מבקש לכבד את המרחב הציבורי. אם הייתי יודעת באוטובוס את זכויותי ואת חובות הנהג הייתי עושה משהו, אבל הרגשתי לבד וגם הסובבים לא ידעו מה לעשות".

ביאטריס רוזנטס, יועצת קידום מעמד האישה ליועצת מעמד האישה לראש עיריית חיפה, סיפרה כי לפורום למאבק באלימות נשים שהוקם בעיר הגיעו פניות מצעירות שביקשו להתמקד בביטחון נשים במרחב בציבורי בכלל ובתחבורה הציבורית בפרט. לדבריה, זהו סוג הטרדה נפוץ. רוזנטס סיפרה על כך שלפני חודשיים, נסעה באוטובוס בדרך חזרה מדיון בוועדה לקידום מעמד האישה. "כשירדנו מהאוטובוס אני רואה את העובדת שהתלוותה אלי, בת ארבעים פלוס, מוטרדת. היא סיפרה לי שגבר שם יד על רגלה. "בן אדם אחד שלא נתפס פוגע במאות ובאלפי נשים. הצענו לשים מצלמות, והתחנות יהיו מוארות ומצולמות. יו"ר הוועדה ציינה כי לרוב הנשים יש פחד לשהות בתחנה לא מוארת בלילה. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי הצפיפות היא הזמנה להטרדה, ולכן יש הנרתעים מלעלות לאוטובוסים. הוא הציע להציב שילוט בולט שיכווין נפגעים לאן לפנות.

עו"ד ליאת קליין, יועמ"ש איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אמרה כי הן פוגשות במקרים רבים שכאלה, אך הם לא מגיעים כתלונות במשטרה, אלא כבקשה להתייעצות. "דבר ראשון צריך שמשרד התחבורה יעשה סקר כדי לברר את המצב בשטח ועד כמה התופעה רחבה. בהמשך נכון יהיה לדבר על שילוט מתאים בכל כלי התחבורה וכן הכשרות לנהגים בנושא ההתמודדות עם הטרדות. בהחלט יש מקום לחקיקה שתסדיר זאת".

סמכות מוגבלת למשרד התחבורה

דרור גנון, מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמר כי המשרד פועל ככל האפשר במסגרת הסמכויות המוגבלות שניתנות לו. הוא אמר כי אין לנהג סמכות לעכב נוסע וציין כי קיים נוהל במצב בו מתקבלת פניית נוסע בגין הטרדה - מגדרית, מילולית או פיזית. הוא הוסיף כי המפעילים מחויבים להכשיר את הנהגים במסגרת נהלים והדרכות, והוסיף כי המשרד בודק את העניין באמצעות בקרות יזומות ובדיקת דיווחים על הכשרות. גנון הוסיף כי נהג שנתקל בעבירה פלילית יכול להתקשר למשטרה או להסיע את האוטובוס לתחנת המשטרה הקרובה. לדבריו, כאשר מתקבלת תלונה נפתח במשרד התחבורה הליך חקירתי בצד המשמעתי, והמשטרה חוקרת את הנושא בהיבט הפלילי. הוא לא ידע לנקוב במספר התלונות, ותומא-סלימאן דרשה ממנו להעביר לוועדה את הנוהל שמופץ למפעילים ואת הדיווח התקופתי על הפצת הנוהל. כן דרשה שיציג את הסטטיסטיקה מתחילת 2015, לציין האם קיים סעיף בחוזה מול המפעיל המתייחס לנושא ההטרדות המיניות ולפרט את צורת המעקב אחר ההכשרות לנהגים. ח"כ רוזין העירה: "כשמראים שיש ריבוי תלונות זה אומר שהתופעה מטופלת, וכאשר המספר חד-ספרתי זה אומר שהתופעה מושתקת".

שני מיימון, מנהלת משאבי אנוש במטרופולין, תיארה קושי בולט, כלשונה, בו לא יכולים לקבל רישום פלילי של הנהג. "אם רוצים להשתמש בנהג לקווי תלמידים, אנו רשאים לקבל אישור ממשטרת ישראל שבשנה האחרונה לא עבר הנהג עבירה הנוגעת להטרדה מינית. אין לנו שום דרך לדעת מה היה לפני אותה שנה". עו"ד לילך וגנר, מחלקת יעוץ וחקיקה: "צריך לתת רישום באופן כללי ולא רק שנה אחורה. סנ"צ מאיר ברקוביץ, רמ"ד נפגעי עבירה, הסביר כי החוק אוסר על מסירת רישום פלילי, אך המשטרה מנפיקה דוח לפי חוק איסור העסקת עברייני מין, אשר תקף לשנה, אך בודק את אותו אדם 20 שנים אחורה.

לממונים אין סמכות כלפי נוסעים

נציגי המפעילים השונים השתתפו בדיון וסיפרו על התדירות בהן הן מעבירים הכשרות הן לנהגים חדשים והן לנהגים קיימים. מכולם עלה כי הממונה על ההטרדות המיניות מטפלים במקרים של תלונות בין עובדים, ובין עובדים לנוסעים, אך לא רואים כי יש להם יכולת או סמכות לטפל במקרים של הטרדה בין נוסעים, המתבצעת בנסיעה.

הממונה על החוק נגד הטרדה מינית ברכבת ישראל אמרה כי השילוט בעניין הטרדה מינית מופיע במשרדי הרכבת אך לא ברכבות. היו לנו 10 מקרים בשנה האחרונה בין עובדים או בין עובדים לנוסעים. אנו מעסיקים 3,100 עובדים מתוכם 420 נשים.

הממונה מטעם אגד אמרה כי בכל אחד משלושה אזורי הפעילות של אגד יש אחראית אחרת. לדבריה, רוב תלונות היו מצד נוסעות כלפי נהגים, רובו על הטרדות מילוליות. 6 תלונות בדרום, 2 בירושלים ו-2 בת"א. היא ציינה כי באגד מועסקים כ-6,000 נהגים.

יועמ"ש נתיב אקספרס: "כל עובד שמתקבל לעבודה בחברה מקבל הדרכה עם קבלתו לעבודה ובנוסף יש הדרכות שנתיות לנהגים. נהג יכול להעיר לכל היותר. אנו מעסיקים 430 נהגים. ב-2015 קיבלנו 5 תלונות על נהגים, 3 מהתלונות היו עלילה. החוק אינו מאפשר לי לקבל מרשם פלילי אלא אם כן הנהג מסיע תלמידים וחסויים". בוועדה התרעמו על כך וקראו לתקן את הנוהל משום שכל הנהגים מסיעים ילדים וחסויים.

הממונה נגד הטרדות מיניות מטעם חברת דן: "יש לי סמכות מול העובדים שלי, אבל אין לי סמכות כלפי נוסע". - ומה אם נוסע משחית ציוד? "הנוסע לא חייב לתת פרטים ונהג לא יכול לעכב אותו אלא לפנות משטרה. אם נוסע מתלונן ורוצה שנוציא לו את רשימת הנוסעים עליו להצטייד בצו מבית משפט מטעמי הגנת הפרטיות".

עו"ד נעה נאמן מהנציבות הארצית לשוויון הזדמנויות העירה כי חבות המעסיקים למנות נציג גם לבירור תלונות נוסעים. על כך השיבו לה כי נוסעים לא מתלוננים בנושא.

מנהל התחנה יחליט אם הייתה הטרדה

יהודה בר-אור, יו"ר איגוד המוניות, התבקש ע"י הוועדה להתייחס לאופן הטיפול של התחנה והאיגוד בהטרדות שממבצעים נהגי מוניות והשיב: "תחנה מסודרת לא מקבלת נהג בלי תעודת יושר, ותשאול בתחנה. יש קצין בטיחות בכל תחנה שמחויב לברר תלונות, אך לא נערכת בדיקה ללא תלונה.. מנהל התחנה הוא בעל שיקול הדעת אם לדווח לאיגוד על נהג מסוים, אבל ברור שטובת התחנה ותדמיתה מנחה אותו".

יהודה בר-אור מאיגוד נהגי המוניות סיפר כי מספר המונית מופיע היום גם בתוך המונית ולא רק בכובע המונית. הוא ציין כי נהג שמגיע לעבוד מקבל תעודת יושר ועובר תשאול, וכי הדבר נדרש במסגרת מכרזים של גופים שונים כגון עיריות. הוא הודה כי אין ריענון של תעודת היושר. והיו"ר העירה כי הדבר בעייתי. בר-אור קרא לנוסעים שחוששים לעלות בתחנות מוסדרות ולשבת אחורה. הוא סיפר שאם מתקבלת תלונה היא מועברת למנהל התחנה, ממנו לאיגוד המוניות וממנו למשרד התחבורה וציין שכאשר המשטרה מבקשת מסייעים לה. תומא-סלימאן מחתה על כך שנהגי המוניות אינם עוברים הכשרה בהתייחסות להטרדות מיניות, ושהטיפול בתלונה מסור לשיקול דעתו של מנהל תחנה שלא עבר שום הכשרה בעניין.

תחושת הביטחון האנושי של נשים בישראל - 2016 / מצגת
תחושת הביטחון האנושי בקרב כלל האוכלוסייה נמוכה בהיבטים רבים שנמדדו ככלל, תחושת הביטחון האנושי של נשים נמוכה מתחושת הביטחון של גברים. תחושת הביטחון הקהילתי של נשים גבוהה מזו של הגברים. בקרב הנשים - הנשים הערביות מרגישות פחות בטוחות בכל ההיבטים.

תאריך:  24/03/2016   |   עודכן:  24/03/2016
עידן יוסף
+תומא-סלימאן: "לשחרר את הנשים"
09:43 24/03/16  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בדיון ל'יום העגונה': "כל עוד יש אישה אחת שסובלת זה יותר מדי"

(סבל גדול [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תופעה: הומואים מטרידים נהגי מוניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
24/03/16 12:03
 
גאה
3/04/16 20:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי דנה (יום ד', 24.3.16) בתופעת העגונות. היו"ר חברת הכנסת תומא-סלימאן אמרה "אף פעם לא אבין את התופעה במובן של לקבל ולסלוח על כך שיש נשים שחיות במצב כזה, כלואות ביכולת לבחור את צורת חייהן. הייתי רוצה שבמדינה יתקיימו נישואים אזרחיים אבל עד אז על בתי הדין לקבל החלטה עקרונית שלא נותנים יד לסבל הזה ויפעלו לשחרר את הנשים. כל עוד יש אישה אחת שסובלת זה יותר מדי".
24/03/2016  |  יפעת גדות  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 23.3.16) בקריאה טרומית את הצעת חוק שעות עבודה ומנוחה (תיקון - סירוב לעבוד ביום המנוחה השבועי), התשע"ו-2015 של חברת הכנסת עליזה לביא וקבוצת חברי כנסת. למרות שמלכתחילה עמדת הממשלה הייתה להתנגד להצעה, הקואליציה החליטה באופן חריג לאפשר חופש הצבעה וכך תמכו בהצעה 56 חברי כנסת והתנגדו שניים - חברי הכנסת ענת ברקו (ליכוד) ואורי מקלב (יהדות התורה).
23/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הילולת ל"ג בעומר בשנה שעברה הייתה מוצלחת, אך ייתכן שציבור גדול חשש מהקריסה שהייתה בשנים קודמות ונמנע מלהגיע. עלינו להיערך בצורה מיטבית לאירוע כדי לשמור על רמת השינוע של הנוסעים והעולים" - כך אומר יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ישראל אייכלר, בדיון שקיימה (יום ב', 21.3.16) בנושא ההיערכות לל"ג בעומר.
23/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה (יום ג', 22.3.16) תקנות לפיהן מוסדות ציבוריים להשכלה גבוהה יונגשו לאנשים עם מוגבלות.
22/03/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה (יום ג', 22.3.16) את החלטת שר הרווחה, חיים כץ, לשלם מענק חימום חד-פעמי בסך 180 שקלים ל-140 אלף אזרחים ותיקים, בהם ניצולי שואה, נכי רדיפות הנאצים ומקבלי קצבת זקנה לנכה. הוועדה קבעה כי המוסד לביטוח לאומי ישלם את המענק עד סוף חודש זה. עלות הצעת החוק: 25 מיליון שקלים.
22/03/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
חופשת אבהות אינה לצרכים רפואיים  /  עידן יוסף
עוכב הדיון במע"מ על קבוצות רכישה  /  אלעזר לוין
יום העלייה לארץ - בז' במרחשוון  /  יפעת גדות
מצעד האיוולת של לפיד-ליברמן  /  צ'לו רוזנברג
הדמוקרטיה של נתניהו  /  יוני בן-מנחם
קידום חקיקה לשינוי שיטת הבחירות לכנסת  /  ערן קופל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il