|
[צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
|
|
|
|
|
החברה הספרדית CAF עתרה (23.3.16) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד זכייתה של החברה הסינית CHANGCHUN RAILWAY VEHICLES במכרז לאספקת 120-90 קרונות לרכבת הקלה בתל אביב. CAF, שדורגה במקום השני במכרז של חברת נת"ע, מבקשת להכריז עליה כזוכה בו.
לטענת העותרת, הצעתה של CNR היא מסויגת ותכסיסנית ואינה עומדת בתנאי הסף ובתנאים המנדטוריים של המכרז. לטענתה, CNR עשתה שימוש סלקטיבי במונחים "shall" ו-"will" לאורך הצעתה, באופן שהפך אותה למסויגת ותכסיסנית, ולהצעה הסוטה מדרישות המכרז ומתנה עליהן.
עוד נטען, כי הצעתה של CNR אינה עומדת במספר תנאי סף ובכלל זה לעניין התקינה הישראלית ביחס לבטיחות באש וביחס לנגישות לאנשים עם מוגבלויות. בנוסף, ההצעה אינה עומדת בדרישות התקן הישראלי לעניין בנייה ותפעול של רכבות קלות, והייתה אמורה לקבל ציון איכות נמוך משמעותית מציון האיכות המינימלי.
לדברי העותרת, הכשרת זכייתה של CNR במכרז תוביל לכך שבפרויקט הדגל התחבורתי של ישראל ייעשה שימוש בקרונות של חברה אשר עד כה ייצאה קרונות רכבת קלה לאירן בלבד, ואשר אין כל ראיה לכך שהקרונות שהיא מציעה עומדים בדרישות התקינה האירופית. עוד נטען, כי הצעתה של CNR אומנם הייתה זולה ב-7% מזו של CAF ועמדה על 1.27 מיליארד שקל לעומת 1.36 מיליארד שקל, אך אין בכך כדי להצדיק את הסטייה מתנאי המכרז. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
יעקב שרביט, יצחק שרגאי ויותם בלאושילד, וטרם הוגשו תגובות נת"ע ו-CNR.