מנכ״ל חברת תדיראן ובעל השליטה בה מאז שנת 2010,
משה ממרוד, מהתחייב כי מעתה תדיראן תתקין מזגן חדש אצל כל מי שיש ברשותו מזגנים מהסדרות המתלקחות ללא עלות.
ממרוד התראיין (יום א', 3.4.16) במשדר "עושות חשבון" בערוץ 10. בתחקיר ששודר, התראיינו לקוחות שהמזגן שבביתם מסדרות מסוימות נשרף ולדבריהם תדיראן הכחישה את אחריותה או העבירה אותם מסלול ארוך של ביורוקרטיה שהסתיים בלא כלום. במסגרת הראיונות הובאו שני מקרים בהם טכנאי תדיראן אספו את החלקים אשר לכאורה גרמו לשריפה וזאת מבלי ליידע את הלקוחות. באחד המקרים המרואיין תיאר כיצד לאחר שביקש להעביר לידיו את הרכיב - ״תדיראן״ סרבה למסור אותו.
עוד דווח כי בתדיראן פעלו באמצעות הסכמים לכפות סודיות על לקוחות שנפגעו ולהביא למניעת פרסום העניין.
בעקבות התחקיר, הודיעה תדיראן ללקוחות כי מדובר במזגנים מכ-39 דגמים שונים שיוצרו במהלך שש שנים עד שנת 2008. מזגנים אלו עלולים להתלקח אפילו כאשר הם כבויים, וללא כל סימני אזהרה. לידי מערכת ״עושות חשבון״ הגיעו עדויות על לפחות כמה עשרות מזגנים שכבר נשרפו וממשיכים להישרף ובחלק מהמקרים גרמו לנזקי רכוש של מאות אלפי שקלים. במקרה אחד הם גם הובילו למחיר דמים כבד: שני ילדים, בני 7 ו-11 ממושב קשת ברמת הגולן נספו בעקבות שריפה שפרצה ממזגן בחדרם.
על-רקע האמור ולנוכח מספר תביעות שהוגשו נגדה, נאלצה תדיראן לפרסם בשנת 2008 מודעה קטנה במספר עיתונים ובה אזהרה ללקוחות לנתק את המזגנים מהשקע ולהזמין טכנאי. תדיראן לא נקטה בפנייה יזומה ללקוחות בהיקף משמעותי, ולא ניסתה להזהיר אותם באמצעים נוספים למרות שסמוך לאותו מועד לכאורה המשיכו להתרחש שריפות שמקורן בתקלה המדוברת. אפילו לאחר השריפה במושב קשת, שהתרחשה כחצי שנה לאחר פרסום המודעה, החברה נמנעה מלפרסם אזהרה נוספת ללקוחות, ומאז ועד היום אין שום תזכורת לנושא באתר תדיראן.
תדיראן אף התריעה בפני לקוחות שניסו להזהיר ולפרסם את המקרים הללו ודרשה מהם להסיר כל פרסום פומבי. הדבר הגיע לידיעת מערכת ״עושות חשבון״ רק לאחר שמזגן נשרף בביתו של עורך התוכנית, ובעקבותיו היא החלה לחקור את מה שעד אז לא זכה לפרסום הראוי.
לקוחות שנפגעו ממזגנים מהסדרות הללו ופנו לתדיראן מתארים מסכת ארוכה שכוללת בחלק מהמקרים הכחשה מוחלטת לאחריות של תדיראן. בין היתר מלווה התחקיר משפחה שבית מגוריה בנתניה נשרף לפני מספר חודשים ומאז מנסה לקבל תשובות ממוקד השירות של תדיראן אך ללא הצלחה. מהתחקיר עולה כי בחלק מהמקרים שבהם הוגשו תביעות כנגד תדיראן - היא הסכימה לפצות את לקוחותיה בכפוף להסכם סודיות שימנע מהם למסור פרטים על אודות העניין.
המנכ"ל ובעל השליטה ממרוד אף התחייב בשידור לתגבר את מוקד הלקוחות של החברה כבר החל ממחר כדי לעמוד בלחץ הפניות. כמו-כן, התחייב לפעול לבדיקת האפשרות לפיצוי כל לקוח שנפגע בפועל משריפה. ממרוד הדגיש כי הוא נושא באחריות ומודה כי נעשו טעויות בדרך בה טופלו הלקוחות ושבה הועבר המידע לציבור. הוא הדגיש כי הוא לקוח אחריות על הכשלים על-אף שתקלת הייצור התרחשה בזמן שתדיראן הייתה בבעלות חברת ״קרייר״ ובטרם רכש אותה.