|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בן-דהן: "החיים ביטא לא יימשכו כרגיל"

הקבינט מתכנס לדון בתגובה לפיגוע השר ליברמן: נעשה את מה שמתבקש כוחות צה"ל ביצעו מעצרים באזור חברון המתפ"ש ביטל היתרי כניסת פלשתינים
09/06/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   טרור בערי ישראל   |   תגובות
זירת הפיגוע [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ד"ר מיכאל פייגה [צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון]

אילנה נבעה מת"א [צילום: באדיבות המשפחה]

עידו בן ארי מר"ג [צילום: באדיבות המשפחה]

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן התייחס (יום ה', 9.6.16) בכנס בשבע ו-INSS לפיגוע במתחם שרונה בתל אביב ואמר כי "חודש הרמדאן הוא לצערנו בכל שנה חודש עם טרור. בכל שנה בחודש זה מתוגברים כוחות הביטחון. החיים בכפר יטא לא יימשכו כרגיל. כפר שממנו יוצאים מחבלים, ישלם את המחיר. כניסה ויציאה מהכפר תאושר במקרים הומניטריים. הפעילות נעשית במעגלים רחבים ובהמשך, במעגלים קצרים יותר".

בתוך כך מתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בפיגוע. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי צה"ל יפעל בנחישות נגד המחבלים. "נעשה את כל הצעדים ואת מה שמתבקש בעקבות פיגוע כזה. אנו לא מתכוונים להשלים עם המצב". השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר: "אנו נמצאים בתקופה רגישה לקראת שבועות וכמובן לקראת חג הרמדאן. נתגבר את הנוכחות של המשטרה בכל המקומות הנדרשים כדי לייצר תחושת ביטחון". שר המודיעין ישראל כ"ץ אמר כי צריך להחמיר את הצעדים עוד יותר ולעשות "טיפול שורש" בכפר יאטה.

שמות נרצחי הפיגוע הותרו לפרסום: עדו בן-ארי (42) מרמת גן, אילנה נווה (39) מתל אביב, מיכאל פייגה (58) מרמת גן ומילה מישייב (33) מאשקלון.

השר ליברמן ביקר במקום הפיגוע ואמר: "באתי קודם כל להצדיע פה לתל אביביים שסופגים אירוע לא פשוט פעם נוספת, פיגוע קשה, ולמרות זאת הם יודעים לחזור לחיים ומוכיחים שהחיים יותר חזקים מהטרור. דבר נוסף אני לא מתכוון לדבר ולפרט על הצעדים שאנחנו מתכוונים לנקוט בהם, אבל אני בטוח שאין לי כוונה להסתפק רק בדיבורים".

בהתאם להערכת מצב ביטחונית שהייתה בלילה עם שר הביטחון ראש הממשלה והרמטכ"ל הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב פולי מרדכי על הקפאת 204 התרים של בני משפחות מפגעים של כניסות לישראל. בנוסף, הוקפאו התרי כניסה של בני משפחות התרים לרמדאן שניתנו ביקורי משפחות של פלשתינים מיהודה והשומרון למדינת ישראל. בהתאם לכך הוקפאו כ-83,000 התרים והוקפאו כל הצעדים לתושבי עזה בכל הקשור לתפילות בהר-הבית.

כוחות צה"ל פשטו הלילה על בתיהם של שני המחבלים שעשו את הפיגוע בתל אביב. מקורות פלשתינים מסרו כי כוחות הביטחון של ישראל באו ליאטה שמדרום לחברון ועשו חיפושים בבתי המחבלים. שני המחבלים הם מוסא מחמרה וחאלד מחמרה, בני דודים.

תאריך:  09/06/2016   |   עודכן:  09/06/2016
עידן יוסף
+נתניהו: עצרנו את מי ששיתף פעולה עם המחבלים
20:00 09/06/16  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למסעדת מקס ברנר במתחם שרונה ושוחח עם בעלי המקום ומבלים. קודם לכן נשא דברים קצרים בהם שב ומנה את ההחלטות הגלויות אותן קיבל הקבינט וגילה כי הצלחנו לעצור את מי ששיתף פעולה עם המחבלים. נתניהו אמר כי שמע את הגינויים הברורים בעולם אך לא ברשות הפלשתינית. לדבריו, שמע את צהלות השמחה בעזה, דבר המראה עם מי יש לנו עסק. ראש הממשלה אמר שנילחם וננצח.
+ליברמן: נגיע לשולחי המחבלים
19:46 09/06/16  |  
שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "אלו שניסו אמש והצליחו לפגוע ביהודים חפים מפשע, כבר עתה הם ומשפחותיהם משלמים וישלמו את מלוא המחיר". בטקס לציון עשור למלחמת לבנון השנייה בהר-אדיר, אמר: "גם שולחיהם, במישרין או בעקיפין, אלו שמסיתים ומספקים את התשתית הרעיונית והמבצעית למעשים אלו לא ינוקו ואנו נגיע אל כל אחד ואחד מהם. עם הטרור אין פשרות ואין הפוגות. בטרור צריך להילחם כל הזמן ובמלוא העוצמה. אני מתחייב שכל מי שהיה מעורב בפיגוע הרצחני אתמול לא יחמוק מעונש ואנחנו נגיע אליו ונמצה איתו את הדין".
+מיד: ראש הממשלה יגיע לזירת הפיגוע
19:43 09/06/16  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע בשעה הקרובה לזירת הפיגוע במתחם שרונה. מדובר בביקור יוצא דופן שכן אתמול ביקר נתניהו במקום.
+ליברמן עוצר החזרת גופות המחבלים
19:18 09/06/16  |  
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט בתום ישיבת הקבינט לעצור החזרת גופות מחבלים לפלשתינים. ההחלטה מנוגדת לעמדתו של שר הביטחון הקודם, משה יעלון, שהתנגד לכך.
+ההחלטות הגלויות של הקבינט אינן משמעותיות
17:20 09/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקבינט סיים את ישיבתו והחליט שורה של החלטות שחלקן חסויות  ▪  ההחלטות הגלויות: כתר על יאטה ושלילת אישורי עבודה מקרובי המחבלים
(ליברמן סועד במתחם שרונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+המחבל השני קיבל מקלט בבית שוטר
17:09 09/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחבל נמלט לא חמוש מזירת הפיגוע  ▪  הוא ביקש מים משוטר שגר בסמוך והלה הכניסו לביתו ורץ לזירת הפיגוע תוך שהוא משאיר את המחבל עם בני משפחתו
(זירת הפיגוע בשרונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+הרשות הפלשתינית פרסמה הודעת גינוי
16:03 09/06/16  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעה שיצאה מלשכתו של אבו-מאזן נמסר: "הרשות מגנה אלימות נגד אזרחים מכל צד"  ▪  בתקשורת הערבית פרסמו את דבר החגיגות והודעת הפתח כי הפיגוע הינו תגובה טבעית לאלימות ישראל
(אבו-מאזן. גינוי לאלימות [צילום: הדס פרוש/לאש 90])
+סגן שר הביטחון: "החיים בכפר יטא לא יימשכו כרגיל"
14:42 09/06/16  |  
סגן שר הביטחון, אלי בן דהן התייחס לפיגוע במתחם שרונה בתל אביב בכנס בשבע ו-INSS: "חודש הרמדאן הוא לצערנו בכל שנה חודש עם טרור. החיים בכפר יטא לא יימשכו כרגיל. כפר שממנו יוצאים מחבלים, ישלם את המחיר. כניסה ויציאה מהכפר תאושר במקרים הומניטריים. הפעילות נעשית במעגלים רחבים בוהמשך, במעגלים קצרים יותר".
+מילואימניקים בחזית: מחדל ממשלתי בהסברת הפיגוע
12:50 09/06/16  |  
ארגון מילואימניקים בחזית דורש משר החוץ ושר התקשורת, רה"מ בנימין נתניהו, לבדוק ולתקן את מחדלי ההסברה מליל הפיגוע, אשר הביאו לדיווחים בתקשורת הזרה המציגים תמונת מצב שקרית באשר לנעשה בשטח. כך למשל, ברשת סי-אן-אן בחרו ציינו שמדובר ב"טרוריסטים" (הגרשיים במקור), באתר יאהו דווח שהאירוע בוצע בסמוך למשרד הביטחון מבלי לציין שבוצע במוקד בילוי הומה אדם והגדילו לעשות כשהוסיפו תמונה של שוטרים ממזרח ירושלים, ללא כל קשר לאירוע עצמו. יו"ר הארגון עמית דרי אמר: "ממשלת ישראל חייב להתייחס לנושא בכובד ראש ולהבין שאנו מפסידים במלחמה על דעת הקהל העולמית".
+הנשיא ביקר את פצועי הפיגוע
12:45 09/06/16  |  
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר בבית החולים איכילוב את פצועי הפיגוע. לאחר מכן סייר בזירת הפיגוע ואמר לתקשורת: "אנחנו מבינים שאין לנו כיפת ברזל נגד טרור, ובפרט כאשר מדובר בטרור לא מאורגן, אלא טרור מזדמן על ידי יחידים או קבוצות אשר מתארגנות מתוך רגשות או מתוך מחשבות פונדמנטליסטיות קשות. אין פתרונות קסם, אנחנו נלחמים בטרור. צריך לזכור שאנחנו עם חזק, אשר חי בידיעה ברורה שאנחנו יכולים להתגבר".
+אלמגור לליברמן: עונש מוות למבצע הפיגוע
12:26 09/06/16  |  
ארגון נפגעי הטרור אלמגור תובע משר הביטחון אביגדור ליברמן להורות על העמדת שני מחבלים בבית דין צבאי ועל דרישה לעונש מוות, כפי שהבטיח למשפחות השכולות ולציבור לפני הבחירות.
+אמנסטי: תגובת ישראל לפיגוע - בניגוד לאמנת ז'נבה
12:24 09/06/16  |  
תנועת אמנסטי אינטרנשיונל ישראל אומרת כי היא רואה בצעדי ישראל כלפי הפלשתינים כענישה קולקטיבית של אוכלוסייה אזרחית בעקבות המקרה, כאילו הייתה אמצעי הגנה לגיטימי של ישראל. לדבריה, הדבר נאסר מפורשות בסעיף 33 באמנת ז'נבה הרביעית, אשר מחייבת את ישראל ככוח כובש השולט בשטח בפועל.
+מפקדים למען בטחון ישראל: להחרים נשק במזרח י-ם
12:21 09/06/16  |  
תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל קוראת לקבינט לקבל החלטה לסגור את הפרצות בגדר הביטחון ובפרט אלו בגוש-עציון ובדרום הר חברון. קודם לכן הודיע עוזר סגן שר הביטחון כי הן ייסתמו בעוד חודש. בתנועה קראו לצאת למבצע נרחב למעצר שב"חים ולהחרמת כלי נשק בלתי חוקיים ובכלל זאת גם בשכונות הערביות במזרח ירושלים.
+גלאון: בסוף נצטרך לעשות תהליך מדיני
12:01 09/06/16  |  
יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אומרת כי בזמנים כאלה קל לדבר על "גדיעת התקווה" ו"הרתעה", וזה גם מה שבממשלה עושים עכשיו. "אני לא חושבת שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לטמון את הראש בחול ולקוות שגל הטרור הזה ייפסק רק בגלל שהכבדנו את ידינו. אנחנו לא יכולים לטעון שאפשר להמשיך לנהל את הסכסוך, לשלוט בזהירות בגובה הלהבות, מבלי שעוד ועוד משפחות ישראליות ישלמו מחיר דמים נורא. אם נמשיך ללכת באותה הדרך, נמשיך להגיע לאותו המקום. קשה לדבר על תהליך מדיני בזמנים כאלה, אבל בסוף זה מה שנצטרך לעשות", דבריה.
+נדרש - מיקוד ולא בירבור
11:22 09/06/16  |  יובל לובנשטיין   |   לרשימה המלאה
ממשלת ישראל, אשר בכל פעם שקורה פיגוע חבלני בישראל, מתכנסת לדיון ביטחוני דחוף של כל קברניטי הממשלה, כאילו זה הפיגוע הראשון איתה היא מתמודדנדמה כאילו לממשלה אין כל תוכנית עסקית ואו תוכנית אסטרטגית למדינת ישראל, שהרי אם הייתה לה, לא היו צריכים לכנס "ישיבת דירקטוריון" לכל בעיה
(פיגוע במתחם שרונה מרקט[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+תל אביב, אם כל ההתנחלויות
11:14 09/06/16  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
השימוש במונח התנחלות רק לגבי יישוב יהודי שקם מעבר ל"קו הירוק" והצגת התיישבות זו כפסולה משקף מגמה פוליטית, אך לא מציאות היסטורית. לכן מן הראוי שדווקא תל אביב תתנער מתדמית הבועה שדבקה בה, ותכיר בהיותה אם כל ההתנחלויות
(הפיגוע בשרונה מרקט [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+טרור מעבר לפינה
11:09 09/06/16  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
מספר נקודות מהפיגוע אתמול בתל אביב: הדיווחים מהשטחים, עיתוי הפיגוע, ההגנה על מתחמים ותגובת ישראל
(פיגוע במתחם שרונה מרקט [צילום: בן קלמר])
+בג"ץ עיכב את הגדר
08:25 09/06/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סיבה מרכזית לכך שנותרו פרצות בגדר ההפרדה, אותן מנצלים מחבלים כמו הרוצחים ממתחם שרונה, היא שבג"ץ ניהל עליה עשרות ומאות דיונים וכך התעכבה השלמתה  ▪  וגם: מערכת אכיפת החוק מפגינה אוזלת יד בטיפול בשב"חים ובמסייעים להם
(זירת הפיגוע במתחם שרונה [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בן-דהן: "החיים ביטא לא יימשכו כרגיל"
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שינשין
9/06/16 12:16
2
פרגמטית
9/06/16 12:54
 
מלאך המוות
9/06/16 15:22
3
היזכה בכל הקופה?
9/06/16 13:31
4
באום
9/06/16 13:41
 
היהודי הנצחי
9/06/16 16:54
 
באום
9/06/16 18:14
 
היהודי הנצחי
9/06/16 16:54
5
הירונימוס
9/06/16 14:19
6
סתם אחד
9/06/16 16:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מחשבות על עתידה של ירושלים על תרגיל דיגיטלי ולוחמה אמיתית "בצלם" ממציא עלילות כזב כדי להכפיש את צה"ל בעזה נמשכות החפירות וההסתה
09/06/2016  |  אריאל י. לוין  |   כתבות
אתם יודעים מדוע נותרו פרצות בגדר ההפרדה - פרצות אותן מנצלים מחבלים כמו הצמד שביצע את הרצח במתחם שרונה? כי בג"ץ עיכב שנים על גבי שנים את השלמתה. ואתם יודעים למה יש שיטפון של שוהים שלא כחוק? כי מערכות האכיפה והמשפט מגלות אוזלת-יד בטיפול בהם.
09/06/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
חוליית מחבלים ביצעה פיגוע ירי במתחם שרונה מרקט במרכז תל אביב ורצחה ארבעה בני אדם. שניים מן המחבלים נוטרלו - אחד מהם נעצר והשני פצוע ירי במצב קשה. מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב צ'יקו אדריף אמר כי לא ידוע על מחבל שלישי שנמלט מן המקום וכי לא הייתה התראה ממוקדת שקדמה לפיגוע.
08/06/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בימים האחרונים גוברת התסיסה הפנימית בתנועת פתח בשטחים על-רקע סירובו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לכנס את הוועידה השביעית של התנועה שבה אמורים להיבחר חברים למוסדות התנועה כמו המועצה המהפכנית והוועדה המרכזית של פתח.
08/06/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
"אטימות מוחין היא גם העיקשות שלא ללמוד מן הניסיון" - כך כתבה ההיסטוריונית האמריקנית בת-עמנו ברברה טוכמן בספר המופת שלה "מצעד האיוולת". הלקח הזה לא נלמד די הצורך, מה שעולה מאיוורורה של "יוזמת השלום הסעודית", שאחרי תקופת הקפאה עמוקה, יש מי שמנסים להחיותה, תוך רמיזה שיקרית כאילו לפנינו יוזמה משופצת שתותאם למזרח התיכון החדש.
07/06/2016  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
עינב: נוטרלה מחבלת שניסתה לפגוע בחיילים  /  מחלקה ראשונה
קצין צה"ל נפצע קשה בפיגוע בכיכר אדם  /  עידן יוסף
שתי פצועות בפיגוע דקירה בי-ם  /  עידן יוסף
בהצדעה לאלאור אזריה  /  משה חסדאי
עבודה בעיניים  /  איתמר לוין
תיחום מקום מגורים של בני משפחות מחבלים  /  פנינה שרביט ברוך, קרן אבירם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il