|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תאונת הרכבת בדימונה כתוצאה מהיסח הדעת

רכבת ישראל מסכמת את מסקנות ועדת החקירה לאירוע התנגשות רכבת משא בקרונות משא סמוך לדימונה עוד בממצאים: תחזוקה לקויה וחשד שטלפון סלולרי גרם להסחה
03/08/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
שימוט הקרון בדימונה [צילום: חטיבת דובר המשטרה]

רכבת ישראל מפרסמת (יום ד', 3.8.16) את ממצאי דו"ח ועדת החקירה שהוקמה לאחר אירוע התנגשות רכבת משא בקרונות משא סמוך לדימונה.

מסקנות ועדת החקירה

הגורם העיקרי להתנגשות
1. הסיבה להתנגשות - מתן אישור שגוי של הפקדים במרכז הבקרה והשליטה של רכבת ישראל, לרכבת המתנגשת להיכנס לקטע מסילה תפוס, כתוצאה מהסחת דעת ו/או קשב או טעות אנוש בזיהוי. לדעת הוועדה אישור זה הינו הגורם הישיר לאירוע ההתנגשות.

הגורמים התורמים

1. הרכבת נעצרה בתחנת דימונה לפי תכנון הנסיעה ולא בבלימת החרום.

2. הקטרים באירוע ההתנתקות - מסוג GT26, של חברת NRE, שאושרו לפעולה ברכבת ישראל ע"י משרד התחבורה, לא התריעו על ניתוק הקרונות, כך שהנהג לא יכול היה לזהות שקרונות התנתקו בפועל מהרכבת. בעולם משמשים אלפי קטרים כאלה, אירוע כזה מוגדר ע"י היצרן כתקלה נדירה ולכן גם אינו נמנה על מערך הבדיקה והקבלה שנקבע בתקנים העולמיים.

3. מצמדים - הוועדה מציינת כי לא בוצע פירוק ובדיקה תקופתית של מצמדי הקרונות ע"י בעל הקרונות והחברה המתחזקת.

4. התנהלות צוות הרכבת המתנתקת והעדר חפיפה ודיווח - בניגוד לנהלים.

ממצאים נוספים

5. פעולת מערכת ההתרעה על שלמות הרכבות באירוע, "מונה צירים" - תפקדה ללא דופי.

6. צוות הרכבת הפוגעת - תפקד ללא דופי.

7. העברת חומרים מסוכנים - רכבת ישראל עמדה בכל התנאים המיוחדים המפורטים בהיתר הרעלים השנתי, שניתן לה מאת המשרד להגנת הסביבה. בכל הנוגע לטיפול באירוע, החל מדיווח והזעקת גורמים וכלה בתיאומים בשטח עם גורמי ההצלה וכלל הגורמים המקצועיים, הוועדה התרשמה כי ניתן מענה מהיר ויעיל. הוועדה מציינת כי חל שיפור בהפעלת הגורמים השונים ברכבת ישראל ותפקודם.

ועדת החקירה הוקמה על ידי מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, מיד עם קרות האירוע, במטרה לאתר את הגורמים שהביאו אליו, להפיק את הלקחים הנדרשים, להסיק את המסקנות המתבקשות וליישמן.

בראש ועדת החקירה עמד ד"ר אלכס דן, מנהל אגף אסטרטגיה ברכבת ישראל, וחברי הועדה כללו שני חוקרים מומחים מקצועיים נציגי ציבור: סא"ל (מיל') דני בן שושן - מומחה לניהול סיכונים וביצוע תחקירים, לשעבר ראש ענף תחקירים בצה"ל, וסא"ל (מיל') זוהר פלג - לשעבר ראש ענף חקירות חיל האוויר; שני מנהלים בכירים מרכבת ישראל, והחוקר הראשי לתאונות ברכבת ישראל.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "חברי צוות ועדת החקירה פעלו לבחינה יסודית של הגורמים לאירוע, על מנת לזהות את הממצאים, הסיבות שהביאו אליו, מסקנותיו ולקחיו. מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, הנחה על מספר צעדים מידיים כבר לאחר האירוע, קיבל את כל המלצות הצוות שחקר אותו והנחה על ביצוען המידי. הצוות כלל אנשי מקצוע בתחום הרכבות ומומחים חיצוניים בחקר תאונות ואנו בטוחים שעבודתם בוצעה ללא רבב".

רכבת ישראל אומרת כי פעלה מידית, עוד טרום המלצות הועדה כדלקמן
  • השעיית העובדים המעורבים בהתנגשות.
  • מרכז השליטה והבקרה (משוא"ה):
  • חידוד מידי של ההוראות והנהלים
  • רענון בדבר הימנעות ממסיחי דעת במרכז השליטה (טלפונים ניידים, טלוויזיה וכד')
  • תכנות אופציה לזיהוי קרון אחרון, וסימון הקרון האחרון באופן בולט בטופס ההרשאה (ויזה) שבמערכת הממוחשבת
  • שינוי נהל פקדים, כך שרק מנהל משמרת יהיה רשאי לקבל החלטות במצבים מסוימים

תחזוקת קטרים
  • בוצעה בדיקה מיידית לקטר ומערכותיו בדגש על מערכת בלימת חרום.
  • הגברת הפיקוח על מתחזקי קרונות המטען שאינם בבעלות רכבת ישראל.

רכבת ישראל הודיעה כי תפעל ליישום כל מסקנות ועדת החקירה, ולהלן עיקרן :

1. חידוד והטמעת הוראות ההפעלה במשוא"ה באופן כללי ובדגש לחיווי מונה צירים - בוצע.

2. אכיפת הימנעות מגורמי הסחה במשואה - בוצע.

3. שיפור היכולת להבחין במספר הקרון האחרון במערכת הממוחשבת - בוצע.

4. תרגול סימולטיבי של אירוע מונה צירים במשואה ומעקב אחרי המשתתפים - יבוצע בשוטף ומעת לעת.

5. בדיקה מול יצרן הקטר (NRE) בדבר אופן פעולת מערכת הבלימה בחירום - בוצע.

6. החלפת המצמדים בקרונות המשא בכפוף למשמעויות ההנדסיות והתאמתם לסוג המערכת - בתהליך.

7. בחינת הצטיידות ב"קופסה שחורה" עבור הקטרים ברכש חדש - בבחינה.

8. תיקוף ההוראה בדבר אופן החלפת צוותי רכבות מטען - בוצע.

9. אכיפת הוראות התחזוקה של קרונות שהינם בבעלות הלקוחות - בוצע ויימשך.

תאריך:  03/08/2016   |   עודכן:  03/08/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תאונת הרכבת בדימונה כתוצאה מהיסח הדעת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בית משפט השלום בתל אביב נעתר לבקשת עיריית תל אביב-יפו, שירות הכבאות ומשטרת ישראל והוציא צו לסגירת מתחם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב.
01/08/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אומר כי שר התחבורה הנחה את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, שלא לתת היתרים חדשים לפעילות קווי תחבורה ציבורית בשבת באזורים יהודיים, מעבר למה שנקבע בסטטוס-קוו. זאת בעקבות אלפי היתרי נסיעות שניתנו בשנים האחרונות בידי פקידי משרד התחבורה, חלקם הגדול בניגוד לחוק.
29/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
כל כך התרגלנו, עד שאנחנו לא שמים לב לשורה של תופעות מעצבנות, מטרידות ואפילו מסוכנות. החל מהכריזה ברכבת ישראל, דרך המצב בהר-הבית ועד הבידוק הביטחוני וגם: מילה טובה למשטרה ששברה הרגל רב-שנים
29/07/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ג', 26.7.16) דיון מעקב ודיווח בנושא 'טכנולוגיות לתחבורה שיתופית בעידן החברתי'.
27/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
לא יהיו שיבושים בפעילות בחברת קווים. כשבועיים אחרי הודעת סכסוך העבודה והאיום בשביתה מטעם ועד העובדים בחברת קווים, המאוגדים בארגון כוח לעובדים, נפגשו הארגון והנהלת החברה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. לאחר שהצדדים השמיעו את טענותיהם והשופטת הביעה את עמדתה בעניין, החליטו בכוח לעובדים למשוך את הודעתם.
25/07/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il