חיל-האוויר האמריקני בוחן שני שיפורים מהותיים בכיסא-המפלט של מטוס-הקרב המתקדם אף-35. הניסויים בכיסא המשופר יסוכמו בתחילת חודש ספטמבר.
חיל-האוויר האטמר4יקני מצא, כי טייסים, שמשקלם פחות מ-68 ק"ג אינם מצליחים להיפלט בשלום מהמטוס, כשהם חובשים את קסדתם, ששוקלת יותר משני ק"ג וחצי ועולה יותר מ-400 אלף דולר. התברר, כי טייסים רזים ב-אף-35 מוּעדים לפגיעות בצווארם בעת נטישת חרום.
מנהלת המטוס מחפשת קסדה קלה יותר, שתיכנס לשירות בתחילת 2017, ובינתיים הכניסה שיפורים בכיסא-המפלט מתוצרת מרטין-בייקר, שנמצא בשימוש בדגם E של מטוס-הקרב אף-16, והותאם למטוס אף-35, כדי למנוע פגיעות בצוואר הטייסים בעת נטית חרום. מרטין-בייקר מסרה, כי בכיסא-המפלט הוכנס מנגנון, המעכב בכמה מילי-שניות את פתיחת המצנח, והוסיפו לו מגן-עזר, שמונע חבלה בצוואר הטייס בעת פליטה.
החברה מסרה, כי שני השיפורים עבדו לשביעות רצון המהנדסים בניסויים, וכעת מנסים אותם מחוץ למעבדה. עם השלמת הניסויים, יוכנסו, כנראה, השיפורים למטוסים, שכבר נמסרו לחיל-האוויר האמריקני, ולמטוסים שיימסרו לו בשנת 2017.